Haaveena vauva 2020

Hei te ihanat kaikki tietävät!
Luen teidän juttuja täällä säännöllisesti mutta harvoin kommentoin mitään, koska teillä on niin hyviä ajatuksia ja itse olen aivan aloittelija vielä.
Tosiaan 1/19 ehkäisy jätetty pois ja olen aina olettanut että mun ovis tapahtuu jossain kp18 tienoilla. Nyt tässä kierrossa tuolloin kävin gynellä, jossa selvisi että ovis oli jo tapahtunut.
Tarkkaa päivää en ovikselle tiedä mutta nyt voitais olla jossain dpo6-7 ja kuulemma oikealla munasarjassa keltarauhashormonia? ollut ja nyt yhdesti vihlaissut vasemmalta puolelta viime viikolla ja tänään vihlonut tasasesti oikealta puolelta koko pv mutta ei mitenkään selkeästi keskeltä mahaa tai suoraan alamahalta? Eikä muita oireita vielä bongattu. Tälläistä mahdotonta toiveiden herättelyä mutta mitähän tolla oikean munasarjan keltarauhashormonilla tarkotettiin ja voisko tällä olla yhteyttä alkavaan raskauteen..... epätoivo :D ja aiemmissa kierroissa ennen menkkojen alkamista mielestäni vihlontaa ollut molemmin puolin... ääh.
 
Tänään kp 1, soitettu aika ensi viikon maanantaille ultraa varten, päivinä 3, 5 ja 7 letrozolit (kunhan ensin löydän apteekista, kaikkialta loppu...), ja toivon mukaan ensi viikon lopulla eka inssi!

Joku kysyi miten sais kiertoa pidennettyä, niin mulla piteni 24 -> 27 viime kierto kun join ovikseen asti pienen lasin greippimehua ja illalla vadelmanlehtiteetä. Johtuiko niistä, tiedä häntä, mutta nuo oli uutta edellisessä kierrossa.
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

27.8.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


VernaMaria...................kp 39/28-30
Amadecasa..................kp 36/34-55
Haaveilija-31.................kp 34/38
Vauvahaaveilija2396.....kp 32/28-30
Keltasirkku-...................kp 30/27-32
Vauvameille..................kp 29/28-35
Hope91......................... Kp 28/30-32
Pilvinentaivas...............kp 28/28-30
Addison.........................kp 26/xx
Minic..............................kp 26/28
Ilonetsijä........................kp 26/28-30
Minttuajabasilikaa.........kp 25/xx
Millimetrii...................... kp 24/28-29
Veevavi.........................kp 24/28-30
Ehka2020......................kp 24/28
Mammakatri..................kp 23/22-41
Helmiina1978...............kp 22/32
Apustaja......................kp 21/30-35
Persikka123.................kp 20/34
Haavejuttu....................kp 19/29
Titi-Love.......................kp 19/28-30
Nyyyti...........................Kp 18/24
EnkeliRinkeli.................kp 18/28
satsuma13....................kp 17/29-31
Mahaotus.....................kp 16/23
Greeneye......................kp 16/29-34
FaBuu...........................kp 13/28
Tiukuliina89.................. kp 12/31
Tingeli..........................kp 12/34-36
nieve30.........................kp 10/28
Karvakorvat..................kp 1028
Poreilevalimu................Kp 7/25-26
Hipposka.......................kp 7/30
W.we.............................kp 5/25
Lastunen.......................kp 4/xx
Daana............................ kp 4/23
taikinatonttu..................kp 3/28
mimmik.......................kp 2/28-32

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Vauvameille.................dpo 14
Keltasirkku-................. dpo 12
veevavi........................dpo 10
Haaveilija-31...............dpo 9
Helmiina78..................dpo 4
Haavejuttu...................dpo 3
Titi-Love.......................dpo 1
Greeneye......................dpo 1
Mahaotus.....................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Testi tänäänkin nega. Nyt tekee mieli heittää vauvahaaveet roskiin ja olla tyytyväinen tuohon yhteen muruseen.

Mutta koska ei ole tapana ollut luovuttaa, niin selaan nyt eri vaihtoehtoja edetä. Te, jotka olette yksityisellä puolella asioineet ovuloimattomuuden tai muuten lapsettomuuden takia, miten paljon rahaa on palanut? Alkuun ois varmaan joku arviokäynti, ehkä labroja, sit varmaan lääkkeitä ovulaation avuksi (alkuvuodesta yksityisellä lääkärillä todettiin monirakkulaisuutta syyksi pitkiin kiertoihin), ja mahdollisesti jotain seurantaa lääkkeiden toimivuudesta? Vai seurataanko sitä? Yritän siis hahmottaa, että montako käyntiä olisi heti luvassa. Tai jos olette olleet julkisella puolella, onko ihan terveyskeskuslääkäri hoitanut asiaa?
 
Testi tänäänkin nega. Nyt tekee mieli heittää vauvahaaveet roskiin ja olla tyytyväinen tuohon yhteen muruseen.

Mutta koska ei ole tapana ollut luovuttaa, niin selaan nyt eri vaihtoehtoja edetä. Te, jotka olette yksityisellä puolella asioineet ovuloimattomuuden tai muuten lapsettomuuden takia, miten paljon rahaa on palanut? Alkuun ois varmaan joku arviokäynti, ehkä labroja, sit varmaan lääkkeitä ovulaation avuksi (alkuvuodesta yksityisellä lääkärillä todettiin monirakkulaisuutta syyksi pitkiin kiertoihin), ja mahdollisesti jotain seurantaa lääkkeiden toimivuudesta? Vai seurataanko sitä? Yritän siis hahmottaa, että montako käyntiä olisi heti luvassa. Tai jos olette olleet julkisella puolella, onko ihan terveyskeskuslääkäri hoitanut asiaa?
Kirjotanpas nyt äkkiä vastauksen tähän...

Mä oon kans näitä vähän kartoittanut. Totesin että kallista tämä lapsettomuus on, mutta kohta päästään julkiselle hoitoon. Saas nähdä mitä tulee. Netistä löytyy aika paljon hintoja hoidoille, mut toki niissä ei ole sit lääkkeiden hintoja kerrottu.

Onko sulla metut tai terolutit käytössä? Olikos se letrot minkä vois yksityiseltä saada. Se vaatis sit pari seurantakäyntiä missä ultrattais munasarjoja kun annosta voi joutua säätämään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjotanpas nyt äkkiä vastauksen tähän...

Mä oon kans näitä vähän kartoittanut. Totesin että kallista tämä lapsettomuus on, mutta kohta päästään julkiselle hoitoon. Saas nähdä mitä tulee. Netistä löytyy aika paljon hintoja hoidoille, mut toki niissä ei ole sit lääkkeiden hintoja kerrottu.

Onko sulla metut tai terolutit käytössä? Olikos se letrot minkä vois yksityiseltä saada. Se vaatis sit pari seurantakäyntiä missä ultrattais munasarjoja kun annosta voi joutua säätämään.
Toistaiseksi ei oo mitään käytössä, sillon alkuvuodesta puhuttiin, että koitetaan ensin ihan ruokavaliolla ja laihtumisella päästä tästä, kun ultrassa tilanne ei ollut mitenkään tosi paha. Kohta 10 kiloa paino pudonnutkin, mutta en jaksa enää odotella. Sitä juuri mietin, että voisko ihan tk-lääkäri kirjoittaa jotain lääkettä mitä vois käyttää heti.
 
Kiva nähdä! Toivon että letrot tuo teille plussan! Oliko joku syy miksi inssiä ei kokeilla letrohen kanssa?
Toki ivf:ssä viekä paremmat onnistumismahdollisuudet kuin inssissä! Tsemppiä!
Mulla diagnosoitiin tosiaan se endometrioosi pcos:n lisäksi. Endoa ja lapsettomuutta kun ei voida hoitaa samaan aikaan ja endo pääsee leviämään käytännössä aina kuukautisten aikaan. Tavoitteena siis lääkärin mukaan saada minut mahdollisimman nopeasti raskaaksi, joka syynä siihen ettei koiteta inssejä välissä. Sovittiin, että kokeilen ainakin kierron pari Letroja ja jos ei tärppää niin voin olla yhteydessä ennen kun tulee se 6kk täyteen niin aloitetaan IVF suunnittelu. Oon kuullut, että monet endopotilaat "pääsee" suoraan IVF, mutta meillä vedottiin taas yllätysyllätys nuoreen ikään (25v).
Sain onneksi lääkäriltä kunnon kipulääkkeet ja vihdoin myös Caprilonit hillitsemään vuotoja. Muistanko oikein, että sinäkin niitä syöt? Onko ollut apua?
 
Toistaiseksi ei oo mitään käytössä, sillon alkuvuodesta puhuttiin, että koitetaan ensin ihan ruokavaliolla ja laihtumisella päästä tästä, kun ultrassa tilanne ei ollut mitenkään tosi paha. Kohta 10 kiloa paino pudonnutkin, mutta en jaksa enää odotella. Sitä juuri mietin, että voisko ihan tk-lääkäri kirjoittaa jotain lääkettä mitä vois käyttää heti.
Mä menin perhesuunnitteluun lääkärille kun menkkoja ei kuulunut enkä ollut raskaana. Siellä ultrattiin ja todettiin pco. Mulle määrättiin metformiini ja terolut kuuri (ohjeistus syödä 10 päivää kp 30 lähtien). Ens viikolla oon menossa sinne uudestaan ja tehdään lähete polille. Et nämä ne voi ainakin määrätä. Mulla kans vähän painonpudotusprojektia käynnissä hiljalleen, metformiinista on siinä kyl kans apua. Turhauttaa silti kuinka pitkiä kierrot on, et vuodessa ollut 8 yk:ta ja kun tuo ohjeistuskin on tuollainen.

Ja vielä omanapaa: Enkä nyt aivan tiedä mitä tässä tekisi kun mulle oli viime vk kahden päivän menkat teroluteilla. Tuhrua tuli ensi yhtenä päivänä ja sit 2 päivää kunnon vuotoa, sit loppu. Mielessäni väittelen, että tää ei voi olla raskautta. Semmoisia ovismaisia oireita alkoi vähän olemaan heti menkkojen päälle melkein. Vv, toinen rinta on edelleen arka ja turvoksis. Maha on täynnä ilmaa ja kohtuun sattuu välillä, yököttää aamukahvin päälle
 
Viimeksi muokattu:
Hei vain kaikille. Haluaisin nyt avautua tästä omasta kierrosta joka elää ihan omaa elämäänsä. Viimeiset menkat ollut 3.7 ja vuoto oli normaali runsas niinkuin mulla on yleensäkkin. Nyt on menossa kp 56. Ajattelin että tämä on ovuloimaton kierto mutta ovislimat pongasin viime perjantaina kp 52.. Voiko nuin myöhään edes ovuloida enään? Ovistestiä tosin en tehnyt. Tänä aamuna oli lämpö noussut 36 ja rinnat kipeytynyt. normaalisti lämpö on 35.3-35.5. Juuri äsken mittasin lämmön vielä uudestaan niin oli tipahtanut 35.2 een. En oo kyllä kuullut että näin myöhään enään ovulaatiota tapahtuisi ja mikäli tapahtuu niin munasolu on varmasti ihan pilalla jo. Oon kyllä ihan pihalla mitä mun kropassa tapahtuu?!?? :unsure:
 
Hei vain kaikille. Haluaisin nyt avautua tästä omasta kierrosta joka elää ihan omaa elämäänsä. Viimeiset menkat ollut 3.7 ja vuoto oli normaali runsas niinkuin mulla on yleensäkkin. Nyt on menossa kp 56. Ajattelin että tämä on ovuloimaton kierto mutta ovislimat pongasin viime perjantaina kp 52.. Voiko nuin myöhään edes ovuloida enään? Ovistestiä tosin en tehnyt. Tänä aamuna oli lämpö noussut 36 ja rinnat kipeytynyt. normaalisti lämpö on 35.3-35.5. Juuri äsken mittasin lämmön vielä uudestaan niin oli tipahtanut 35.2 een. En oo kyllä kuullut että näin myöhään enään ovulaatiota tapahtuisi ja mikäli tapahtuu niin munasolu on varmasti ihan pilalla jo. Oon kyllä ihan pihalla mitä mun kropassa tapahtuu?!?? :unsure:
Moi vaan! Mullakin kun on ollut kierrot ihan mitä sattuu 30-55 välilä, niin juuri tuossa pisimmässä, 55 päivä kierrossa ovisoireet limoineen olikin yllättäen siinä kp39-43 main, ja niihin hyvin sopi kyllä tuo kierron pituus, siis kuukautisten alku noin 2 viikkoa oletetun oviksen jälkeen. En raskautunut silloin, mutta sehän nyt ei tarkoita etteikö se kropan puolesta olisi voinut olla mahdollista. Ressi ja reissut sun muut voi toki ovista siirtää, ja silti munasolu on kai ihan kunnossa, jos olen oikein tulkinnut? Eli mun tulkinnan mukaan ovulaatio voi hyvin olla noin myöhään, mutta en osaa varmaksi sanoa onko silloin enää mahdollista raskautua. Jospa joku osais siitä tarkemmin sanoa?
 
Moi vaan! Mullakin kun on ollut kierrot ihan mitä sattuu 30-55 välilä, niin juuri tuossa pisimmässä, 55 päivä kierrossa ovisoireet limoineen olikin yllättäen siinä kp39-43 main, ja niihin hyvin sopi kyllä tuo kierron pituus, siis kuukautisten alku noin 2 viikkoa oletetun oviksen jälkeen. En raskautunut silloin, mutta sehän nyt ei tarkoita etteikö se kropan puolesta olisi voinut olla mahdollista. Ressi ja reissut sun muut voi toki ovista siirtää, ja silti munasolu on kai ihan kunnossa, jos olen oikein tulkinnut? Eli mun tulkinnan mukaan ovulaatio voi hyvin olla noin myöhään, mutta en osaa varmaksi sanoa onko silloin enää mahdollista raskautua. Jospa joku osais siitä tarkemmin sanoa?
Kiitos vastauksesta. Eikai tässä auta kuin ootella mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.. :LOL:
 
Moi vaan! Mullakin kun on ollut kierrot ihan mitä sattuu 30-55 välilä, niin juuri tuossa pisimmässä, 55 päivä kierrossa ovisoireet limoineen olikin yllättäen siinä kp39-43 main, ja niihin hyvin sopi kyllä tuo kierron pituus, siis kuukautisten alku noin 2 viikkoa oletetun oviksen jälkeen. En raskautunut silloin, mutta sehän nyt ei tarkoita etteikö se kropan puolesta olisi voinut olla mahdollista. Ressi ja reissut sun muut voi toki ovista siirtää, ja silti munasolu on kai ihan kunnossa, jos olen oikein tulkinnut? Eli mun tulkinnan mukaan ovulaatio voi hyvin olla noin myöhään, mutta en osaa varmaksi sanoa onko silloin enää mahdollista raskautua. Jospa joku osais siitä tarkemmin sanoa?
Mullakin on noita pitkiä kiertoja ja lääkärissä oon ymmärtänyt, et niissä ei olis ovulaatiota. Mut en kyllä sit tiedä miten se menee. Miksi ne kuukautiset sitten ylipäätänsä alkaa pitemmässä kierrossakaan, jos ei ole ovulaatiota?
 
@haaveilija-31 vielä ei ainakaan puhelimen näytöllä erotu viivaa (paitsi tossa ovis testissä), mutta hyvinhän sellainen vielä ehtii ilmestyä (y)
Onko noi r-testit muuten miten herkkiä? Täällä kanssa dpo9 tänään ja pakko ehkä alkaa testaamaan, kun alkaa (taas kerran) olla oirebingo kohta täynnä ja työnteosta ei tule enää mitään :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Mullakin on noita pitkiä kiertoja ja lääkärissä oon ymmärtänyt, et niissä ei olis ovulaatiota. Mut en kyllä sit tiedä miten se menee. Miksi ne kuukautiset sitten ylipäätänsä alkaa pitemmässä kierrossakaan, jos ei ole ovulaatiota?
Limakalvo kun on tarpeeksi paksu niin menkat alkaa vaikkei ovulaatiota olekkaan. Sillon vain se kierto voi olla tosi pitkä.
 
Päivitän sen verran, että tänään aamulla tehdyssä ovistestissä tosi tumma viiva, mutta nyt iltapäivällä tehdyssä jo haalenemaan päin. Tein samasta pissasta one stepin raskaustestin ja siinä ei näy mitään. Nyt on 12-13 päivää siitä ekasta ovulaatiosta eli eiköhän raskaus jo näkyisi? Eli mulla taisi nyt sitten olla kaksi ovulaatiota tässä kierrossa ja tätä toista ei päästy kunnolla hyödyntämään. Tai sitten vain tämä yksi, jos silloin kp12 paikkeilla ovulaatiota ei tapahtunutkaan lääkkeen takia. Kyllä hieman ärsyttää, kun vähän annoin jo raskautumistoiveille tilaan ajatuksissani
 
@lilja1234 ymmärtääkseni niin kauan kun ei ole vuotoa niin on toivoa..

Mutta. Täällä on joskus osa puhunut siitä et ei uskallakkaan tehdä raskaustestiä silloin kun olis aika, enkä oo koskaan ennen ymmärtäny sitä mut NYT ymmärrän. Mulla on nyt dpo 10, huomenna ajattelin tehä testin. Niinkuin aiemmin mainitsin niin mulla oli melko varma olo tärpistä, mutta eilen se hävis IHAN TÄYSIN. Yhtäkkiä iski hirvee epätoivo, että ei mun sisässä tapahdu mitään ja menkat tulee. Huomenna teen testin, uskalsin tai en mutta pelottaa pettymys.
 

Yhteistyössä