@addison onnea!
Mulla meneillään nyt kp15 ja ovulaatiota ei vielä näy. Vähän on viiva tummenemaan päin kyllä. Tosiaan oon ollut nyt pe asti keuhkokuumeessa, ja antibiootit meneillään, onneksi kuume jo laskenut ja olo paranee koko ajan. Tämäkin voi silti tietty vaikuttaa ovulaatioon. Mä en oo ottanut koskaan ylös ovulaation ajankohtaa aiemmin, mut mun arvion perusteella luteaali ois kuitenkin sen vähintään 10 pv. Mieskin nyt kipeä ja siemennesteanalyysi siirtyi ensi viikolle.
Tuosta ylipainosta. Itsellänihän sitä kyllä on liikaakin. Esikoisesta kun tulin raskaaksi niin ei ollut. Olen yrittänyt laihduttaa ja nyt oon harkinnut ketogeenista tms. ruokavaliota. Mutta mietin tässä nyt sitä, että kun kuitenkin mulla tulee kuukautiset suht säännöllisesti ja ovulaation oon bongannut joka kierrosta jossa tikuttanut. Toki kierrossa heittoa 24-30 pv noin, nyt vikat kierrot olleet tuon 30 pv noin ja mielestäni mulla ennen kierukkaa kierrot oli lähempänä tota 30 pv kuin sen alle eli voi olla että kierto on nyt hakenut vielä kestoaan. Mut monissa lähteissä lukee että ylipaino vaikuttaa pääosin ovulaatioon. Toki muutenkin terveellisesti eläminen ja laihduttaminen on hyviä juttuja, joita jatkan, mut mietin et jos ovulaatiot tulee ym. normaalisti niin onkohan ylipaino silloin kuitenkaan pääsyy siihen ettei tärppää. Toki ikäkin voi jo vaikuttaa. Tammikuussa täytän 36. Joka tapauksessa nyt suljetaan eka pois miehen sperman laatu ja sit vielä pitänee käydä mun ultrissa ym. Mun äidillä on endometrioosi käsittääkseni ollut ja esim. kohtu piti poistaa jo suht aikaisin siksi. Itselläni aina ollut todella kipeät kuukautiset (johon liittynyt oksentelu, vatsa sekaisin, palelu ja lukuisia muita oireita). Endometrioosia ei silti ole ikinä todettu mut ei sitä kyllä ole tutkittukaan. Tietääkö joku miten se todetaan ja oisko se jo tullut mulla esiin jotenkin jos se ois?