Haaveena vauva 2020

@Pampula3 Mulla kans olo, et tärppi ei ole käynyt. Pari finniä rinnassa, mitä ei kyl yleensäkään ole ja naamaan ilmesty eilen yksi. Mulla kans vatsassa tyhjää täynnä oleva olo :(
Menkkajuilinnat pitäis kyl alkaa näinä päivinä. Testiä en viittis tuhlata. Löytyy kaapista pc ja apteekin ultra, mut ei raaskis apteekin testiä tuhlata..
 
@Kasikuus No tee pc! Reilua yllyttää, kun en itekää koskaan testaa :D Ymmärrän varsin hyvin ajatuksen ettei haluu tuhlata testiä, varsinkaan jos ei oo tärppiolo. Mulla ei edes ole testejä kotona. Mut tosiaan jos dpo 14 päivä tulee (menkat alkaneet aina viimeistään dpo 13), niin haastan itseni ostamaan testin ja testaamaan :D Tässä 15 yk aikana olen tehnyt vain 3 raskaustestiä.
 
@Pampula3 Olet kyllä päässyt sen suhteen helpolla, kun ei ole tarvinnut testejä tuhlata (y) mut tokihan sitä toivoo, et sinne dpo14 asti ja ylikin nyt pääset ❤
Jospa tässä nyt ees pari pvä malttais odottaa, ni näkee, et mihin suuntaan lähtee menee, et tuleeko menkkajuilintaa vai ei ja lakkaako tää rintakipu taas..
 
Mulla tänää dpo 10 ja tein sofin 25 herkkyisellä haamulaisen. Tosin mulla nää antaa välillä ihan huvikseenkin punertavia haamuja joten ei uskalla innostua liikoja :) mut ihan selkeä, näkyi ilman tihrustamista. Pitäs hakea pregcheckejä. Laitan myöhemmin kuvan kunhan saan sen ensin otettua. Esikoinen ja etäkoulu verottaa testin kuvailua.



Edit. Saikin kuvattua ja ladattua kuvan. Kuvassa jo kuiva testi. Oli märkänä vielä selvempi.
https://aijaa.com/4MQhS8
 
Viimeksi muokattu:
Täällä dpo 8 (ehkä). Rintoja kihelmöi jännästi.. en oo kyllä aiemmim huomannut mutta nyt tulee kyllä kuulosteltuakin kehoa ihan eri tavalla kuin ei yritysaikana. Pientä huonoa oloa myös, mutta se voi kyllä johtua rautalääkkeestä kun maha ei tahdo kestää minkään merkkistä rautaa. Mä oon ollut ihan 100 varma että ei tärpännyt kun ovulaation ajankohta jäi epävarmaksi, mutta rintojen tuntemukset kyllä sai toiveet kohoamaan. Noh tulee kyllä piinalliset ajat kun en aatellu testata ennen kun menkat on myöhässä.. 9 raskaustestiä oottaa kaapissa :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Loree
@Wanti mullaki 8 testiä kaapissa, on Apteekin Ultra, pari CB viikkodigiä ja sit perus puikkotestejä:ROFLMAO:
Tänään on kyllä ollu kaikenlaisia vatsa tuntemuksia, olin jo aamulla ihan varma, että menkat alko, mutta eipä ainakaan vielä vuotoa näy. Juilii kuitenkin selkää ja vatsaa, lisäksi nivusia ja alavatsaa nippailee aina välillä ja ollut etova olo. Eilen oli niin pinkeänä vatsa ja täynnä ilmaa, mutta ei toiminut ollenkaan, ihan kuin olisi ollut suolet solmussa, vaikka ainakin söin ihan hyvin:unsure:
Mutta tulee kyllä tosi tarkasti seurattua kaikkia tuntemuksia, en oo aiemmin juurikaan kiinnittäny huomiota:D
 
@Kasikuus Tuo sofi vaan on aika hurja antamaan myös turhaa haamuviivaa, mut jos huomenna on vahvempi viiva, niin sit uskon vähän enempi raskauteen.

Olo on kuin menkat alkais ihan just, mut pahoinvointia ollu tänää. En oo oksentanut, mut huonoa oloa vähän väliä. Mullei oo yleensä huonoa oloa ees raskaudessa. Menkkojen aikaan taas on. Että saas nähä. Nivuskipua ja jänniä erilaisia särkyjä kohdun seudulla.
 
@Töppönen_ olen niin pahoillani :( ❤

@Titi-Love Minä tehnyt yrityksen alussa kaksi sofin testiä ja kummallakaan kerralla ei tullut edes viivanpaikkaa. Toivotaan nyt, että siellä olisi kyytiläinen mukana ❤

Täällä alkoi alaselän polttelut, joten menkat tervetuloa vaan :alien: on myös tänä päivänä ollut oviksenkaltaisia tuikkimisia alavatsalla, jotka on ihmetyttänyt. Mut kyl toi polttelu selässä on niin varma menkkojen merkki, et ei täs nyt turhia ajatuksia raskaudelle suoda.
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
Minun raskaus todettiin tänään tuulimunaksi. Oon jotenkin ihan sekaisin ja rikki. Kaipaisin hirveesti vertaistukea

Lääkkeelliseen tyhjennykseen sain aiempien sektioiden vuoksi ajan torstaille naistentautien polille. Sekin ahdistaa kun joudun sinne enkä saa olla kotona.

Kuuntelen mielelläni kokemuksia, jos jollain on!
Olen pahoillani :( ❤ Kokemuksia ei ole itsellä, mutta toivotan paljon voimia tyhjennyksen ❤
 
Minulla löytyy hirveä läjä raskaustestejä, olen testannut viime vuonna kolmesti ja tänä vuonna kerran. En tiedä miten niitä on niin kertynyt.. tullut tilausten mukana ilmaiseksi ja yrityksen alkaessa ostin innoissani digejä kaksi kappaletta. Niitä en ole käyttänyt, säästän jos joskus plussa tulee. Pitääkin katsoa päiväykset, ettei vanhaksi mene. Tyäkaverilta sain myös yhden testin, kun hänellä oli heti tärpännyt raskaus ja yhden testin teki, paketissa oli siis kaksi.
 
Minun raskaus todettiin tänään tuulimunaksi. Oon jotenkin ihan sekaisin ja rikki. Kaipaisin hirveesti vertaistukea

Lääkkeelliseen tyhjennykseen sain aiempien sektioiden vuoksi ajan torstaille naistentautien polille. Sekin ahdistaa kun joudun sinne enkä saa olla kotona.

Kuuntelen mielelläni kokemuksia, jos jollain on!
Pahoittelut tuulimunasta :(
Mulla reilu kuukausi sitten kkm tyhjennettiin lääkkeillä kotona, eli sain sairaalassa suun kautta mifegyne tabletin ja seuraavana aamulla kotona laitoin emättimeen 4 cytotec tablettia. Meni n. tunti ja alkoi menkkamainen kipu ja pieni vuoto. Reilu tunti niin alkoi runsas vuoto ja alkio tuli hetken päästä pussissaan ulos. Vuoto hiipui tiputteluksi ja kivutkin oli menkkojen luokkaa. Seuraavana päivänä ei kipuja, eikä vuotoja. Sitä seuraavana tulikin isompi hyytymä ja alkoi runsas menkkamainen viikon kestävä vuoto. Raskaustesti nega 2 vko tyhjennyksestä ja menkat alkoi 30pv päästä tyhjennyksestä.
Eli minä ainakin pääsin melko helpolla lukemiin kokemuksiin verrattuna. Sain myös sairaalasta 4 panacodia mukaan, mutta en tarvinnut mitään särkylääkkeitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Töppönen_
@Kasikuus samaa toivon, että olis oikea haamu :)
Mut paljoa ei uskalla vielä iloita, kun esim. Alkuvuonna sain tällä samalla 25 herkkyisellä sofilla lähes samanlaisen, kun raskaus ei ollu mahdollista. Km jälkeen olin saanut jo täysin negan näillä ja sit vähän ennen menkkoja sain tämän haamun, joka on siis joku värillinen värikertymä / viivanpaikka. Oli siis aivan punasävyinen ja ei kadonnut missään vaiheessa. https://aijaa.com/U8B5W7
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut tuulimunasta
Mulla reilu kuukausi sitten kkm tyhjennettiin lääkkeillä kotona, eli sain sairaalassa suun kautta mifegyne tabletin ja seuraavana aamulla kotona laitoin emättimeen 4 cytotec tablettia. Meni n. tunti ja alkoi menkkamainen kipu ja pieni vuoto. Reilu tunti niin alkoi runsas vuoto ja alkio tuli hetken päästä pussissaan ulos. Vuoto hiipui tiputteluksi ja kivutkin oli menkkojen luokkaa. Seuraavana päivänä ei kipuja, eikä vuotoja. Sitä seuraavana tulikin isompi hyytymä ja alkoi runsas menkkamainen viikon kestävä vuoto. Raskaustesti nega 2 vko tyhjennyksestä ja menkat alkoi 30pv päästä tyhjennyksestä.
Eli minä ainakin pääsin melko helpolla lukemiin kokemuksiin verrattuna. Sain myös sairaalasta 4 panacodia mukaan, mutta en tarvinnut mitään särkylääkkeitä.
Minäkin oon lukenut nyt vaan huonoka kokemuksia. Kiitos tästä!
 
Täällä dpo 8 (ehkä). Rintoja kihelmöi jännästi.. en oo kyllä aiemmim huomannut mutta nyt tulee kyllä kuulosteltuakin kehoa ihan eri tavalla kuin ei yritysaikana. Pientä huonoa oloa myös, mutta se voi kyllä johtua rautalääkkeestä kun maha ei tahdo kestää minkään merkkistä rautaa. Mä oon ollut ihan 100 varma että ei tärpännyt kun ovulaation ajankohta jäi epävarmaksi, mutta rintojen tuntemukset kyllä sai toiveet kohoamaan. Noh tulee kyllä piinalliset ajat kun en aatellu testata ennen kun menkat on myöhässä.. 9 raskaustestiä oottaa kaapissa
Täällä on dpo 7 tai 8. Riippuu vähän mistä laskee. Ensimmäisestä kunnon ovulaatio kipu päivästä vai seuraavasta. Eli aika samoissa mennään. Täällä ei ole juuri mitään muuta tuntemusta kuin normi kierron tissi kivut. Tänään kyllä tuli yhden kerran sellainen kihelmöinti tuntemus tisseihin, kuin maito nousisi mutta toki kevyempi. Tuli sellainen wtf fiilis . Ja tosiaan sitä kuulostelee itseään ihan eri tavalla, kun niin kovaa toivoo kaikkia oireita.:sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: Wanti
@Pampula3 onhan tässä tosiaan vielä aikaa muuttua, mutta tää selkäjomo on jo semmonen, et tuskinpa tässä nega plussaksi enää muuttuu :)
Tuli jo katottua tammikuun la :D Ja jos sektiopäivä ois tasan 3vko etuajassa, niin kuin naistenpolilla uhkailivat, ni hän syntyis 1.1.21 :cool:
Vai tekeekö ne sektioita ees 1.1 vaikka se onkin pe? :unsure: (täällä suunnitellut sektiopäivät ke ja pe)
 
Minun raskaus todettiin tänään tuulimunaksi. Oon jotenkin ihan sekaisin ja rikki. Kaipaisin hirveesti vertaistukea

Lääkkeelliseen tyhjennykseen sain aiempien sektioiden vuoksi ajan torstaille naistentautien polille. Sekin ahdistaa kun joudun sinne enkä saa olla kotona.

Kuuntelen mielelläni kokemuksia, jos jollain on!
Itsellä oli tuulimuna v.2012 ja ei ongelmia vuodossa/kierron normalisoitumisessa. Vuoto kesti muistaakseni vajaa pari viikkoa siitä kun sain cytot. Hoitaja soitti pari kertaa sen jälkeen ja kysyi kuulumisia ja että kaikki ok. Otin kaikki särkylääkkeet mitä sain ,sillä kipua viimeksi halusin tuntea.
Lisäksi sain sen piikin,jonka nimeä en muista,mutta koska kuulun - veriryhmään niin se oli hyvä ottaa tulevaisuutta ajatellen.
En ollut siis kovin kipeä ja pystyin käymään lenkillä jne. Seuraavaan pluasaan kului kyllä puoli vuotta ja siitä syntyi terve poika<3
 
@LaTiLa munki oudot tissituntemukset on väistyneet jo =D Kai niitä oireita saa kehitettyä kun tarpeejs kovasti yrittää.. en mä oikein usko että ois tärpännyt, päivällä olin toiveikas.. mut se fiilis meni jo. Yleensä mulla vain on se fiilis että oon raskaana, nyt se puuttuu.

Mua ahistaa hiukan se kun ei tiiä kauanko tää yritys kestää. Musta tulee ihan kauhee monsteri kiertojen edetessä. Luojan kiitos toi mies on siitä huolimatta pysynyt vieressä.

@Kasikuus pahoittelut negasta :(

@Töppönen_ pahoittelut tuulimunasta. Itsellä kokemus samasta 4 vuotta sitten. Keskeytys sujui suhteellisen hyvin, saikkua olisin tarvinnut enemmän koska vuodin niin paljon. Olin menossa työharjotteluun ja odotin bussia pysäkillä, piti lähtee takas kotiin kun holahti verta niin että tuli siteen ohi ja housujen läpi. :eek:
 
@Kasikuus pahoittelut negasta on se nyt kumma ettei tärppää, monesko yk nyt alkaa???

@Titi-Love Mahtavaa näkyy väriäkin!! Mikä LA?

@Töppönen_ Oli kyllä niiin huono tuuri nyt, luin tuosta että tuulimunassa sattuu vaan olemaan huonolaatuinen munasolu, joita on kaikilla :( Ja että normaali raskauoireetkin on tuossa. Kaveri kertoi, että hänelle sanottiin varhaisultrassa että syke löytyi, mutta ntultrassa todettiinkin tuulimunaksi, eli se varhaisultran syke oli joku virhe... Onneksi menit varhaisultraan, jossa tuo jo selvisi. Toivottavasti jo olevista lapsista saat voimaa eteenpäin ja uuteen yritykseen <3
 
Miten ajoittaisitte gynellä käynnin kierrossa? Saan tänään kilpirauhaskokeiden tulokset ja ajattelin varata gynen kun kierrot ovat niin pitkiä. Jos pelkkä Tyroksiini ei näköjään pidä niitä yllä. Olisiko eniten hyötyä kierron puoliväliin, voiko gynen tutkimuksissa nähdä mahdollisen ovulaation? Kun en tosiaan ole varma edes ovuloinko, niin samalla rahalla olisi kiva saada isoin mahd hyöty.

.... Tosin mielessä kummittelee kyllä alle vuosi sitten käyty gynereissu joka maksoi yksityisellä hullun paljon ja todettiin vain että kaikki kunnossa. Mutta eikai kaikki voi olla kunnossa jos kierrot on keskimäärin yli 40vrk ja pahimmillaan tuo viimeisin 54vrk :eek:
 

Yhteistyössä