Haaveena vauva 2020

@Alinna86 Testaan sillon dpo 15, jos sellasta päivää ees tulee :D No tallettelut nyt on osunut varmaan joka kierto kohdilleen, mut eipä kuulu eikä näy vauvaa. Nyt tässä kierrossa dpo -2 ja dpo0 on ne päivät jollon ois voinut onnistua, kun dpo-1 oli sellanen pvä, et oltiin taidettu liikaa touhuta päivää ennen, ni mies ei saanutkaan ja se meni vaan siien touhuiluun ilman lastia

@Keltasirkku- pahoittelut uuteen kirtoon joutumisesta :( Joulukuun vauvalle peukku ❤
 
Moi kaikki pitkästä pitkästä aikaa.
Meillä alkoi täs kierrossa yrittäminen uudestaan joulukuisen keskenmenon jälkeen :) korona tilanteen takia ei tietoa päästäänkö kesälle varatulle reissulle, joten aateltiin et jatketaan sit heti vauvantekopuuhia ku olis sit ees jotain mitä odottaa :)
Mulla menossa dpo 9 ja äsken tuli sofiin hyvin hyvin haalee haamu, mutta koska en luota sofiin enää yhtään, nii haen tänää pregcheckkejä ja testaan taas huomenna.
Fiilikset on vähä kaksjakoiset. Toisaalta perus pms mut toisaalta jotenki eri olo. Mun iho jotenki kihelmöi. Lisäksi välillä menkkamaista jomoa ja sit se katoo, normaalisti menkkajomotusta on sit koko päivä ku kerran alkaa. Nyt jomottaa kohdunnapukkaa, mikä taas vois merkata et se avautuu menkkoja varten ja siksi auheuttaa pientä kipua. Näin ainaki keskenmenossa oli ennen vuotoa. Harvoin tuollee kuitenkaan jomottelee.

Edit. Ja hyvin märkää ollu eilisestä asti. Normaalistikin on pms vähän, mut nyt on se kertaa 5.
Huonoa oloa välillä on, mut se on taas normi pms. Toivoisin kuitenkin et saatais plussa, ettei tarvi heinäkuussa keskenmenneen lasketunajan aikana olla vieläki yrittämässä. Jotain toivoa sais tähän vauvakuumeeseen.
 
Tänään alko jonkinlainen vuoto. En tiiä onko nyt menkat viikon etuajassa vai voisko olla kiinnittymisvuotoa? Kokemuksia teillä? Pientä vatsan ja alaselän kipuilua, mutta vähemmän kuin yleensä menkkojen alussa..

kp 23/28 ja dpo 9
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin nyt ihan odottelen @Alinna86 testiä, kyllä tulee pitkä viikko perjantaihin asti odotella. :LOL: Mikäs tilanne @Zennuli on? En tiedä onko mulla mennyt viestit vain ihan ohi, sielläkin testipäivä alkaa olla jo käsillä?

Omaa napaa ja osin off topicia. Napattiin taaperon kanssa reissusta nuha ja nyt roikutaan kotona. Tänään haen töistä koneen ja huomenna olisi tarkoitus pitää etäpäivä. En kyllä ymmärrä miten se on mahdollista tuollaisen elohiiren kanssa, ei hän ole yhtään kipeä, nenä vain vähän vuotaa. o_O Toivottavasti lapsen nuha menee pian ohi, ja saan jatkaa etäpäiviä omassa rauhassa. Näin kotona ollessa päivät kuluu kyllä tosi hitaasti, ja piinaviikkojen sijaan käynnissä tuntuu olevan piinakuukausi. :LOL:
 
@BonBon88 nuo päätökset on aina vaikeita. Kun tilanteet ehtivät muuttua, kuten kasikuuskin kirjoitteli, vaikka tärpin aikaan olisi kaikki otollista. Meillä taitaa olla nyt viiteen vuoteen huonoin tilanne talouden kannalta, mutta odottaa ei voi, kun ei niin vain tärpännytkään. Olisi pitänyt aiemmin jo ymmärtää aloittaa yrittäminen. Mutta nyt mennään näillä ❤ toivottavasti selviää teilläkin miehellä nopeasti tilanne ❤


@Lauramariellas mulla parissa kierossa tässä yritysaikana tullut noin viikko ennen menkkojen alkua vuotoa. Olen toivonut kiinnittymisvuodoksi, mutta raskaana en ole ollut. Toivottavasti siellä on tosi kyseessä ❤

@Titi-Love hei taas ja tsemppiä yritykseen myös teille ❤ ja kaikille muillekin tasapuolisesti ❤ ei toimi nyt tykkäysnappi niin en saa laitettua reaktioita.
 
@Alinna86 Joo laitan :) yritin jo tuosta tän päiväisestä ottaa kuvaa, mut eipä se viiva siinä kuvas oikee näy nii kokeillaan jos Huomenna onnistuis paremmin :D


Nyt tosin menkkajuilinnat siirtyi selkään, nii se yleensä tarkottaa ihan perusmenkkoja. Selkäkipu ollu mulla vaan negakierroissa sekä keskenmenojen aikaan vähän ennen vuotoa.
 
@Alinna86 Joo laitan yritin jo tuosta tän päiväisestä ottaa kuvaa, mut eipä se viiva siinä kuvas oikee näy nii kokeillaan jos Huomenna onnistuis paremmin


Nyt tosin menkkajuilinnat siirtyi selkään, nii se yleensä tarkottaa ihan perusmenkkoja. Selkäkipu ollu mulla vaan negakierroissa sekä keskenmenojen aikaan vähän ennen vuotoa.
Mul on selkäkipuja kans mut on kyl joka kierrossa, tässä kierrossa on ollut enemmän en sit loppujenlopuks tiiä onko merkitystä. Vai johtuuko viel keskenmenoista:unsure:
Pidetään peukkuja et huomenna viivat yllättäis:love:
 
Kuinka nopeasti teillä raudansyöjillä on alkanut vaikuttaa rauta positiivisesti? Missä vaiheessa olette huomanneet olonne paremmaksi?
Jos tää mun energisyys ja parempi olo johtuu siitä, että olen nyt 20pvä syönyt rautaa, niin onpas ihanaa :) Mua vaan pelottaa, että seuraavat menkat saa rautavarastot taas tyhjenee. Olisikohan järkevämpi syödä menkkoja hillitsevä pilleri kuuri, että tää lisäraudan syöminen ei menisi hukkaan :unsure:
 
Kuinka nopeasti teillä raudansyöjillä on alkanut vaikuttaa rauta positiivisesti? Missä vaiheessa olette huomanneet olonne paremmaksi?
Jos tää mun energisyys ja parempi olo johtuu siitä, että olen nyt 20pvä syönyt rautaa, niin onpas ihanaa Mua vaan pelottaa, että seuraavat menkat saa rautavarastot taas tyhjenee. Olisikohan järkevämpi syödä menkkoja hillitsevä pilleri kuuri, että tää lisäraudan syöminen ei menisi hukkaan
Mun mielestä olisi tosi fiksua syödä se kuuri lisäraudan lisäksi. :) Mä muistelen, että muutaman viikon jälkeen alkoi jo vähän tuntua olossa rautatason nousu, nousun tahti oli noin 10 yksikköä kk.
 
No niin, ovistestigurut @Kasikuus ja @minttuni Kyllähän se eilinen kuivunut ovisplussa oli kuin olikin oikea! :LOL: Ainakin oikealta on ovuloinut, vasen puoli oli jotenkin varjossa, muttei sielläkään enää sitä isoa follia näkynyt. Eilen jokunen tunti sen plussan jälkeen juili alaselkää ja illalla tuli tissit ihan superkipeäksi eli kyllä se itse oviskin oli jo eilen. Joten huomiselle mulle voikin laittaa dpo 2! :love:
 
@Hypsy hyviä uutisia ultrassa siis (y)

Just tässä pohdin kaikenlaista. Miten käy tutkimusten, hoitojen jne. No ne on vain nyt pieniä, yksittäisen ihmisen murheita, mutta nämäkin surun ja epätoivon tunteet on varmasti sallittuja. En ole saanut mitään tietoa perjantain peruuntuneen käynnin jälkeen. Toki vasta maanantai menossa, mutta tälle päivälle yhteydenotto luvattiin. Turha siis huolestua. Ehkä tilanne muuttuu nopeasti ja arki palaa normaaliin rytmiin.
 
Hyvää aikaa vauvahaaveilla tän Korona tilanteen jyllätessä, hurjaa kyllä... Ylihuomenna ois lääkäri toisella paikkakunnalla ja entiiä kai tässä viittii kuitenkin lähteä käymään?! Muuten hengaillaan sitten typyn kans kotona. Mies on koko viikon reissussa, ihan lähellä kylläkin mutta työhommia ja pitkiä päiviä. Seksiä ei oo sit ollu 2 viikkoon kun kotiutuu, järkkyä! Päätin etten tässä kierrossa vielä ovista testaile, vaan otan rennosti ja valmiiksi jo fiilis että tuskimpa tulee tärppiä, voi olla oikeasti se ovis mulla aivan hukassakin, kivut tulee mutta mitään limoja en hoksaa. :/

Teidän testituloksia jännäilen täällä <3
 
@BonBon88 meilläkin miehellä oli loppuvuodesta ja vuoden vaihteessa selkeästi paineita tulevista YT-neuvotteluista. Onneksi selvittiin lyhyillä lomautuksilla ja mieskin taas täysillä mukana vauva haaveessa. Ja tällä hetkellähän koko maailma on niin mullin mallin, että yhdeksän kuukauden päähän ei pysty mitään edes arvailemaan.

Mulle tarjottiin tänään vakipaikkaa eräästä firmasta, mutta nykyisessä paikassa on enemmän vapautta määritellä ja suunnitella omaa työtään. Palkka on molemmissa sama. Muutama päivä tässä olisi aikaa miettiä otanko varman paikan joka ei todennäköisesti ole se ihan oma vai jäänkö nykyiseen viime aikoina ihan mukavalta tuntuneeseen työhön ottaen riskin, että hommat ei siellä elokuun jälkeen enää jatkukaan. :unsure:

Menkkojen pitäisi alkaa minä päivänä tahansa. Tosin jos tämäkin kierto venyy jonnekin 45 päivään, niin sittenhän saadaan taas odotella ja ihmetellä.

Tsemppiä kauheasti teille kaikille, joilla hoidot nyt viivästyvät koronan vuoksi. :heart:
 
@Mohan jep, vaikka tietoa ei klinikalta vielä ole tullut, niin näin ymmärtäisin.

On vähän hämmentynyt olo. Ei mitään paniikkia tai ahdistusta. Mutta kun miettii, just eilen täällä kirjoiteltiin, kuinka tilanteet voi äkkiä muuttua. Ja tämä tilanne kyllä todistaa sen. Kun muutenkin suru ja epätoivo on läsnä lähes päivittäin. Täällä luomuyrittäminen jatkuu ja toivotaan, että jonain päivänä onnistuu ❤ toive äidiksi pääsemisestä on suuri.
 
Hmm, itse sain HUSilla tänään iltapäivällä lapsettomuusklinikalla käydessä uuden ajan perjantaille. Eivät maininneet, että hoidot olisivat peruuntumassa? Toki sitten peruuntuminen on selvää, jos tarvitsevat kaikki käsiparit teho-osastolle tai henkilöstö on sairaana/karanteenissa. Hyvä on varmaan varautua siihen, että jonot kasvavat entisestään.

Ja pahoittelut, ei ole jaksanut nyt seurailla ketjua.
 
  • Tykkää
Reactions: Krippis

Yhteistyössä