Haaveena vauva 2020

@Kasikuus no niin, menenpäs tutustumaan xD minä nyt ekaa kertaa bongasin sellaista, mistä tulee kananmunanvalkuiainen mieleen. Mutta aika aikaisin, jos ovis vasta kp 16, mutta ehkä nyt tuliskin aikaisemmin.

Lisäys. Ei ole vielä tuommoista, mikä tuossa tuo hedelmällisin vuoto. Ei noin kirkasta :D

@Pampula3 ymmärrettävää, kyllä sitä pitää monelta kantilta miettiä. Ja herättää varmaan monenlaisia tunteita ne ajatukset ja pohdinnat. Tsemppiä päätöksentekoon ❤
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Onnea @Töppönen_ ja @Magnolia89 ♥

Mulla alko tänää vasta ekaa kertaa palelu tässä kierrossa yleensä heti oviksen jälkeen paleltaa. Muutenki kyl ihan ihme kierto. Eilen jo aattelin onko joku kohtutulehdus kun vihloo tota kohtua ihan sikana semmosia puukoniskuja et huh huh. No tänää onneks ei oo vaivannut, joskin yövuorossa ollut eli kokopäivän oon nukkunut ☺ mulla ei myöskään tissit ole yhtään kipeät vieläkään. Vähän on turvonnut, mutta mulla kipeytyy aina ennen menkkoja ja myös plussa kierroissa ja nyt ei mitään tuntemuksia.
 
@Magnolia89, @minttuni ja muut pistoshoidoissa olijat: mikä teidän fsh on ollut, tai onko sitä mitattu? Googlailin äsken, että sen pitäisi olla liian matala jotta näitä folleja stimuloivia pistoshoitoja annetaan. Oma fsh-arvo ei ole liian matala, joten ehkä se on se syy ettei lääkäri ehdottanut tätä mulle. Ymmärrän, ettei lääkäreillä ole aikaa pidemmän kaavan mukaan luennoida mikä on mahdollista ja mikä ei ja miksi, mutta pientä selitystä olisin kaivannut eri hoidoista. Olen kiitollinen, kun saan kuulla näistä teiltä. :love:
 
@Magnolia89, @minttuni ja muut pistoshoidoissa olijat: mikä teidän fsh on ollut, tai onko sitä mitattu? Googlailin äsken, että sen pitäisi olla liian matala jotta näitä folleja stimuloivia pistoshoitoja annetaan. Oma fsh-arvo ei ole liian matala, joten ehkä se on se syy ettei lääkäri ehdottanut tätä mulle. Ymmärrän, ettei lääkäreillä ole aikaa pidemmän kaavan mukaan luennoida mikä on mahdollista ja mikä ei ja miksi, mutta pientä selitystä olisin kaivannut eri hoidoista. Olen kiitollinen, kun saan kuulla näistä teiltä.
Mun fsh oli aivan liian korkea kierron vaiheeseen nähden, arvoa en muista, mutta pistoshoidot (Gonal F ja Pregnyl) otettiin heti käyttöön. Tosin mulla on pcos ja sehän vaikuttaa noihin arvoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
Ikävää @Ananas90 ei nuita keskenmenoja tarvis tulla kellekkään, niin väärin.. <3

Täällä rauhallista menkkarintamalla, miehelle sain tänään vasta sanottua että menkat alko ja samalla tuumasin että pitäiskö alkaa myymään esikoiselta säästetyt tavarat. Oivoi :poop: No ens kiertoon ovistikut testiin, tammikuisiin sitten ihan mielellään jos ei tästä kierrosta tärppää! Mutta oikeasti aika kaukainen ajatuksena että toinen lapsi tulisi, entiiä miksi
 
@Magnolia89, @minttuni ja muut pistoshoidoissa olijat: mikä teidän fsh on ollut, tai onko sitä mitattu? Googlailin äsken, että sen pitäisi olla liian matala jotta näitä folleja stimuloivia pistoshoitoja annetaan. Oma fsh-arvo ei ole liian matala, joten ehkä se on se syy ettei lääkäri ehdottanut tätä mulle. Ymmärrän, ettei lääkäreillä ole aikaa pidemmän kaavan mukaan luennoida mikä on mahdollista ja mikä ei ja miksi, mutta pientä selitystä olisin kaivannut eri hoidoista. Olen kiitollinen, kun saan kuulla näistä teiltä.
Minulta ei ole ainakaan vielä tutkittu, koska muita syitä lapsettomuuteen on löytynyt. Perjantaina olisi ollut aukiolotutkimus ja jatkojen suunnittelua. En vielä tiedä, mitä kaikkea on edessä, millaisia hoitoja voidaan kokeilla. Tuntuu menevän hitaasti asiat, mutta toisaalta ymmärrän, että tämä vie oman aikansa.
 
Onnea @Töppönen_ ja @Magnolia89

Mulla alko tänää vasta ekaa kertaa palelu tässä kierrossa yleensä heti oviksen jälkeen paleltaa. Muutenki kyl ihan ihme kierto. Eilen jo aattelin onko joku kohtutulehdus kun vihloo tota kohtua ihan sikana semmosia puukoniskuja et huh huh. No tänää onneks ei oo vaivannut, joskin yövuorossa ollut eli kokopäivän oon nukkunut mulla ei myöskään tissit ole yhtään kipeät vieläkään. Vähän on turvonnut, mutta mulla kipeytyy aina ennen menkkoja ja myös plussa kierroissa ja nyt ei mitään tuntemuksia.
Jännä tosiaan miten kierrot vaihtelee. Oispa nuo oireet hyvä merkki! :)
 
@Magnolia89, @minttuni ja muut pistoshoidoissa olijat: mikä teidän fsh on ollut, tai onko sitä mitattu? Googlailin äsken, että sen pitäisi olla liian matala jotta näitä folleja stimuloivia pistoshoitoja annetaan. Oma fsh-arvo ei ole liian matala, joten ehkä se on se syy ettei lääkäri ehdottanut tätä mulle. Ymmärrän, ettei lääkäreillä ole aikaa pidemmän kaavan mukaan luennoida mikä on mahdollista ja mikä ei ja miksi, mutta pientä selitystä olisin kaivannut eri hoidoista. Olen kiitollinen, kun saan kuulla näistä teiltä.
Mun fsh oli ekalla mittauksella kp 3 liian korkea 12,9IU/l, mutta kun mittautin sen uudestaan samassa kierrossa viikon päästä ovulaatiosta olikin se ihan normaali tasolla 3,2IU/l. Kysyinkin gyneltä mistä johtuu tämä vaihtelu ja hän vastasi, että ensimmäinen tulos on ollut virheellinen ja ilmeisesti jo ehtinyt alkaa nousta ovulaatiota kohti. Kuulemma paras aika mitata tuo arvo olisikin juuri ennen menkkoja. En ymmärrä miksi se sitten yleensä mitataan kierron alussa, vaikka siinä on tuo virheellisen arvon riski. :unsure:

Pistokset minulla aloitettiin tuon alhaisen AMH-arvon vuoksi, sillä munarakkuloita näkyi ultrassa normaalia vähemmän, vaikka ovuloinkin normaalisti ja kierto on säännöllinen. Pistoshoidon tavoitteena oli kasvattaa lisää munarakkuloita ja se toimi:giggle:

Tein äsken viikkonäytöllisen digin ja tuloksena tuli raskaana 1-2 viikkoa, että kyllä se nyt uskottava on:love:
 
@Magnolia89 isot onnittelut❤ Siis ihanaa

@Töppönen_ paljon paljon onnea❤

Itsellä täällä menossa ehkä dpo 4 tai 5 en ole kyllä varma ollenkaan....Ollaan miehen kanssa oltu sen verran aktiivisia että en ole ihan kartalla päivistä. Edelleen on pysynyt rento mieli ja hyvä tunne tulevaisuudesta❤
Sen verran mietin näitä oirehommia kun alkoi eilen aivan todella rasittava hiivatulehdus eikä mulla siis ole ollut aikoihin....voiskohan se olla oire:unsure:
Rinnat tuntuu todella raskailta siis sillain että painavat tonnin kappale ja alkoi eilen myös. Yleensä vasta viikkoa ennen menkkoja aikaisintaan kipeytyy ..... no en tiedä sitten voihan kaikki olla sattumaa myös. Voiko tässä vaiheessa mitään oireita edes olla vielä....:unsure:
 
VAUVA 2020 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

15.3.2020

Nimi Kiertopäivä

Nenskuli........................kp 56/28-33
Koodikissa..................kp 54/24
Vauvameille..............kp 54/28-35
Minttara........................kp 54/26
Mandariinilohko.....kp 53/xx
taikinatonttu.............kp 51/28
Mirella92..................... kp 50/29
Tupsahus......................kp 45/x
Napsunen....................kp 38/35
Zennuli...........................kp 38/26-28
lolu.....................................kp 35/28
Keltasirkku-................kp 31/28-32
Hipposka......................kp 31/30
Jjenn................................kp 30/30-31
Nieve30..........................kp 29/29
Korallikala....................kp 28/32-36
Helmiii..............................kp 25/29-43
Alinna86.........................kp 23/28
Töppönen_.................kp 22/26-28
Futurmama.................kp 22/29-34
Lauramariellas.........kp 22/28
Vesinokkaeläin.........kp 21/28
Kasikuus........................kp 21/27-28
Mmohini.........................kp 20/32-42
Snanniska....................kp 20/28
Brunet82.......................kp 18/26-28
Persikka123.................kp 16/32
Vaniljapulla.................kp 15/30
Hypsy...............................kp 15/36
Ilona Eloisa...................kp 14/28
pehmis26.......................kp 14/27-29
Shibali...............................kp 13/23-28
Millimetrii........................kp 12/27
minttuni...........................kp 11/26
Marrrsipaani...............kp 11/27-28
Masu90............................kp 11/27-30
Lina87...............................kp 10/28
Riama...............................kp 9/27-29
mimmi92........................kp 9/26
Krippis..............................kp 8/22-24
BonBon88.....................kp 7/30-32
Piipaa93..........................kp7/26
Amadecasa.................kp 5/34-55
Lilmi89..............................kp 3/29

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Mandariinilohko............dpo 39
Tupsahus.............................dpo 28
Napsunen...........................dpo 18
Keltasirkku-.......................dpo 12
Töppönen_........................dpo 11
Zennuli...................................dpo 11
Alinna86................................dpo 10
Lauramariellas................dpo 8
Kasikuus...............................dpo 7
Vesinokkaeläin................dpo 5
Korallikala...........................dpo 4
Brunet82...............................dpo 4
Snanniska............................dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
@Magnolia89 Onnea ❤ Uskaltaa varmaan jo poistaa kiertopäivä listalta? :)

@Brunet82 Kyllä kai niitä oireita voi hyvinkin olla ihan alussa :) Ihan lupaavalta kuulostaa (y)

Täällä ei mitään oireita. Yöllä hetken valvoin ja mietin, että on se nyt kumma, kun ei tärppää. Kauheasti en ole kyllä kroppaa nyt oviksen jälkeen kuulostellutkaan, mut jotenkin sitä vaan odottaa, että rinnat alkais painaa, mut ei niin ei :D Yhtä lörppänät läpyskät, kun aina ennenkin. Tää viikko ollut aika ressaava ja miehenkin kanssa ollut vähän huonoja hetkiä, ni ei senkään takia oo niin paljoa vauva asiat mielessä pyörinyt :(
 
@Magnolia89 Onnea Uskaltaa varmaan jo poistaa kiertopäivä listalta?

@Brunet82 Kyllä kai niitä oireita voi hyvinkin olla ihan alussa Ihan lupaavalta kuulostaa

Täällä ei mitään oireita. Yöllä hetken valvoin ja mietin, että on se nyt kumma, kun ei tärppää. Kauheasti en ole kyllä kroppaa nyt oviksen jälkeen kuulostellutkaan, mut jotenkin sitä vaan odottaa, että rinnat alkais painaa, mut ei niin ei Yhtä lörppänät läpyskät, kun aina ennenkin. Tää viikko ollut aika ressaava ja miehenkin kanssa ollut vähän huonoja hetkiä, ni ei senkään takia oo niin paljoa vauva asiat mielessä pyörinyt
Kiitos! Ja juu voi poistaa listalta :) Noita oireita itsekin kuulostelin piinapäivät, mutta ei ole vieläkään mitään oireita. Normaalisti mulla rinnat kipeytyy oviksen jälkeen ja niin tässäkin kierrossa kävi, mutta aristus loppui dpo 5 ja nyt tosiaan ei tunnu mitään. :rolleyes: Ihan lievää menkkajomotusta oli eilen illalla, mutta ei muuta.
 
Kiitos! Ja juu voi poistaa listalta Noita oireita itsekin kuulostelin piinapäivät, mutta ei ole vieläkään mitään oireita. Normaalisti mulla rinnat kipeytyy oviksen jälkeen ja niin tässäkin kierrossa kävi, mutta aristus loppui dpo 5 ja nyt tosiaan ei tunnu mitään. Ihan lievää menkkajomotusta oli eilen illalla, mutta ei muuta.
Huojentavaa kuulla, että oireettomiakin raskauksia on :)
Itse kyllä osaan jo menkat ennustaa aika hyvin, kun rinnan patti alkaa kasvaa ja kipeytyy n. 4-6pvä ennen menkkoja ja kipu/patti alkaa pienenee päivää ennen tai samana päivänä, kuin menkat alkaa.
Harmi, kun en muista millaisia oireita oli aikaisemmissa ennen plussaa :(

Nyt vain tsemppiä ja tarrasukkia pienelle, ettet joudu haaveilijoihin enää palaamaan. Ihanaa odotusaikaa ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Magnolia89
@Magnolia89 isot onnittelut Siis ihanaa

@Töppönen_ paljon paljon onnea

Itsellä täällä menossa ehkä dpo 4 tai 5 en ole kyllä varma ollenkaan....Ollaan miehen kanssa oltu sen verran aktiivisia että en ole ihan kartalla päivistä. Edelleen on pysynyt rento mieli ja hyvä tunne tulevaisuudesta
Sen verran mietin näitä oirehommia kun alkoi eilen aivan todella rasittava hiivatulehdus eikä mulla siis ole ollut aikoihin....voiskohan se olla oire
Rinnat tuntuu todella raskailta siis sillain että painavat tonnin kappale ja alkoi eilen myös. Yleensä vasta viikkoa ennen menkkoja aikaisintaan kipeytyy ..... no en tiedä sitten voihan kaikki olla sattumaa myös. Voiko tässä vaiheessa mitään oireita edes olla vielä....
Mul oli viime kierrossa hiiva mutta jäi vaan kemialliseen raskauteen.
Voi hyvinkin olla raskausoire, pidetään peukkuja (y) :)
 
Mä kans odotan, että @Alinna86 tekis testin. ;):love:

Mä niin odotin, että ovis olis tullut luonnollisesti, mut ei se viiva vain jaksa tarpeeks vahvistua vaikka vahva on ollutkin pari päivää. Talletteluhommatkin menee vaikeiksi ensi viikolla, kun ollaan vain öisin samaan aikaan kotona ja minä huono-unisena en voi harkita, että heräisin yöllä paneskelemaan. Pregnylin pistonkin joutuu tarkkaan laskemaan, kun en halua sitä tappo-ovista työpäivän ajalle enkä yölle. On tää vauvan teko vaikeaa hommaa. :ROFLMAO:
 
  • Haha
Reactions: Alinna86

Yhteistyössä