Haaveena vauva 2020

@tupsahus PCO:n/ovuloimattomuuden hoidossa olen syönyt letroja ja kun annostus saatiin kohdilleen, todettiin myös ovulaatio. Onko ovuloimattomuuden syytä kohdallasi selvitetty?

Joku muukin taisi sanoa, ettei hoitava taho ultraa edes ensimmäistä letro-kiertoa. Kehtaatteko sanoa, missäpäin toimitaan näin? Letrozol lisää monikkoraskauden riskiä ja minulle on nyt kolme eri lääkäriä sanonut, ettei sitä Suomessa saa määrätä ilman kontrolli-ultraa alkuun. Letrozol ei kai kerry elimistöön (toisin kuin esim. clomifen) joten jatkuva ultraus ei ole tarpeen, kunhan annostus on todettu toimivaksi. Miten hormoneista/verikokeesta näkee, onko munasolu kasvamisen lisäksi myös irronnut?
 
Anteeksi nyt tulee omaa napaa, pakko päästä purkaa...
Tää kierto siis ollut "erilainen", oli tosi varma olo että jotain tapahtuu. Noh se tiputtelu mulla alkoi pari pv sitten ja aattelin oisko jotain kiinnittymistä yms, mutta viime yönä alkoi vuotaa ihan älyttömästi. Kivut myös ollut välillä kovat. Veri on ihan kirkkaan punaista, eli ihan tuoretta. Olen varma että tää oli kemiallinen/km.... Mies vaan sanoo että ylireagoin, kun "eihän se ollut vielä mitään". Mulla niin epäonnistunut fiilis, oli se jo jotain, vaikken siitä koskaan mitään muuta kuin oman vahvan tunteen saanut.
Tuntuu ettei olis saanut uskoa tähän kiertoon näin kovaa ja tuntuu että eilinen seksi pilasi kaiken, vaikken se varmasti muuttanut mitään. Tuntuu niin väärältä.
 
Anteeksi nyt tulee omaa napaa, pakko päästä purkaa...
Tää kierto siis ollut "erilainen", oli tosi varma olo että jotain tapahtuu. Noh se tiputtelu mulla alkoi pari pv sitten ja aattelin oisko jotain kiinnittymistä yms, mutta viime yönä alkoi vuotaa ihan älyttömästi. Kivut myös ollut välillä kovat. Veri on ihan kirkkaan punaista, eli ihan tuoretta. Olen varma että tää oli kemiallinen/km.... Mies vaan sanoo että ylireagoin, kun "eihän se ollut vielä mitään". Mulla niin epäonnistunut fiilis, oli se jo jotain, vaikken siitä koskaan mitään muuta kuin oman vahvan tunteen saanut.
Tuntuu ettei olis saanut uskoa tähän kiertoon näin kovaa ja tuntuu että eilinen seksi pilasi kaiken, vaikken se varmasti muuttanut mitään. Tuntuu niin väärältä.
Testasitko ennen vuotoa? Ette te kyllä seksillä ole mahdollista keskenmenoa aiheuttaneet, ei pelkoa siitä. Ei kyllä kiva jos mies vähättelee sun tuntemuksia :cautious: ...
Mä oon oppinu tässä yrityksen aikana, että jos lähtee ruokkimaan sitä "nyt on tärpännyt"-ajatusta, niin niistä "oireista" tulee ihan todella "oikeita" ja fyysisiä (n) Sit kun menkat alkaakin tai testaa negan ni on ihan WOOOT.

Tsemppiä! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Nyt on sit testattu, ja pakko se on nyt uskoa, kun viivakin on vahvistunut 2 päivän takasesta, että jotain tuolla on matkassa :love: Näkyy vielä selvemmin livenä kuin tässä kuvassa, mutta huhhuh. Aikamoista. Nyt sitten sormet ristiin että kaikki sujuu hyvin. :love: Oudointa on se, että mulla oli viime kuu todella stressaava ja siks varma ettei nyt ainakaan tärppää ja silti tää tulos.

https://aijaa.com/FIWY5i
 
@Shibali Taisin viime yönä nähdä siis sinusta unta, enkä itestäni :ROFLMAO:
Viime yön uni: vuodin verta pari päivää ja ajattelin testata ja teinkin tuollaisen testin kuin sinä ja siinä näkyi plussa ja laitoin sen tänne palstalle "mitä täällä tapahtuu" :D

Varovaiset onnittelut ja tarrasukkia matkaan mukaan :love: Perässä tullaan, jos ei tässä kierrossa, niin sit joskus, kun sen aika on :rolleyes:
 
@Shibali Taisin viime yönä nähdä siis sinusta unta, enkä itestäni :ROFLMAO:
Viime yön uni: vuodin verta pari päivää ja ajattelin testata ja teinkin tuollaisen testin kuin sinä ja siinä näkyi plussa ja laitoin sen tänne palstalle "mitä täällä tapahtuu" :D

Varovaiset onnittelut ja tarrasukkia matkaan mukaan :love: Perässä tullaan, jos ei tässä kierrossa, niin sit joskus, kun sen aika on :rolleyes:
Hihii :ROFLMAO: aika hauska! Kieltämättä osuva mun tilanteeseen. :D Verta/vuotoa ei tosiaan tullu kun se pari päivää ja niukasti, nyt ei oo tullu mitään.
Mä silti toivon kovasti että ois myös sun elämästä jonkin sortin enneuni ja mahdollisimman pian tärppäis! (y):love:

Ja kiitos paljon onnitteluista, toivotaan et kaikki menis hyvin :love:
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

9.11.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Hipposka.......................kp 80/30
Daana.......................... kp 57/23
FaBuu...........................kp 54/28
Mape19........................ kp 59/25
Vauvameille...................kp xx/28-35
Amadecasa...................kp 33/34-55
Mirella92.......................kp 32/34
Ilona Eloisa...................kp 31/30
Titi-Love.......................kp 30/28-30
Haavejuttu....................kp 29/29
Hope91.........................kp 27/32-37
Tiukuliina89.................. kp 23/31
Marrrsipaani..................kp 22/28
Koodikissa.....................kp 20/24
Veevavi..........................kp 20/26-28
mimmi92........................kp 19/30
Tingeli...........................kp 18/34-36
taikinatonttu...................kp 18/28
nieve30..........................kp 17/30
Pampula3......................kp 16/22-26
Keltasirkku.................... kp 16/28-32
Minic..............................kp 16/28
Snanniska......................kp 15/28
rosemarie.......................kp 13/xx
Unimaa..........................kp 13/27
nessu87.........................kp 11/28
tupsahus........................kp 10/xx
W.we..............................kp 7/25
vauvahaaveilija2396......kp 7/28-30
Helmiina1978................kp 5/29
Marilainen.....................kp 5/28
HMami..........................kp 5/28
Kasikuus.......................kp 3/28-31
Jjenn.............................kp 3/30-31
Pikkuhaave....................kp 2/xx


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Mom_89.......................dpo 14
Titi-Love.......................dpo 13
Elllla.............................dpo 12
Haavejuttu...................dpo 11
Amadecasa.................dpo 9
Tiukuliina89.................dpo 8
Marrrsipaani................dpo 7


★★★★★★★★★★★★★★★
 
  • Tykkää
Reactions: pikkuhaave
Voi @Shibali ihanaa että kävikin noin! Onnea ja toivottavasti kaikki menee hyvin! :love: Onnea ja tarrasukkia myös @Titi-Love @Arooni ja @Liisa85 ! :barefoot:

@Kasikuus meillä molemmilla siis yritystaival vielä jatkuu :confused: Olen pahoillani sinun ja muidenkin pettyneiden puolesta. Yritetään pysyä toiveikkaina :love:

Tosin minun on kyllä pakko myöntää, että vaikka pahin pettymys on taas ohi, niin tuntemukset ovat aika epätoivoiset. Ajattelen, että miksi tämä kierto olisi yhtään erilainen kuin edellinen.. Mieheni on vähän harmissaan, kun minulla nyt niin negatiiviset fiilikset. Yrittää kaikin tavoin tsempata. Ihana hän kyllä on kaikin puolin :love:

Ikävää @Elllla että miehesi vähättelee tilannettasi/tilannettanne :( Ehkä hän kuitenkin tarkoittaa hyvää ja yrittää rauhoittaa/lohduttaa omalla tavallaan, vaikka ei ehkä ilmaise asiaa parhaalla tavalla? Mutta onhan se tärkeää, että sun tuntemukset tulevat kuulluksi ja otetaan todesta. Voimia!

Peukkuja @amadecasa ! Olisit(te) ansainnut onnen viimein :love:

MUOKS: Tuli aluksi vahingossa väärälle ninimerkille tuo elllalle tarkoitettu. Pahoittelut! Muokkailin muutenkin pikkuvirheitä :D
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän @Hedvig että nuo negatiiviset tunteet meinaa ottaa vallan. Minusta tuo @Kasikuus kommentti siitä että jossakin vaiheessa täältä tullaan perässä plussanneisiin oli ihana! Voi kumpa voisin itsekin sanoa samaa.

Mulla olosuhteet on ne että noiden munasolujen määrän ja miehen vuoksi ei ole enää kauan yrityaikaa jäljellä. Nytkin taas tuon viime kuun yritystauon jälkeen jouduin häntä vähän ylipuhumaan että voitaisiin vielä yrittää. Uskon että viimeistään puolen vuoden päästä hän ei enää suostu yritykseen ikäänsä vedoten (täyttää ensi vuonna 40). Hänellä tosin monta muutakin oikeasti minustakin perusteltua syytä miksi näinkin olisi hyvä. Itse oon nyt noin 3 vuotta haaveillut vauvasta joka ikinen päivä, joten en vaan pysty vielä luopumaan ajatuksesta, tunteet voittaa järjen. Vielä en ole kokonaan toivosta luopunutkaan, mutta kyllä pian täytyy alkaa tekemään surutyötä asian tiimoilta ja lopettaa itsensä kiusaaminen jatkuvien pettymysten kanssa. Toivon kuitenkin että plussa tulisi ja sen yksi pieni perheseemme vielä saataisiin. Kaikki toiveet on tässä kierrossa, nyt jo pelottaa menkkojen alku, että miten siitä selviän. Mut koitetaan yhdessä täällä pitää toivoa ja positiviisisuutta yllä :love:
 
@Mirella92 Ilmeisesti jos alkaa ennen klo 18, ni on kp1 sinä päivänä. Muuten menee seuraavalle päivälle.
Okei (y) Vähän epäselvää onko alkanut ennen vai jälkeen 18 kun juuri siinä maissa, mutta mennään sillä että tuo päivä oli kp 1 eli huomiselle su mulle voi päivittää kp 5/29-34. Mua vähän mietityttää kun kivut oli tuolloin niin kovat että jonotin jo päivystyksen puhelimeen mutta suljin sitten kuitenkin luurin ja ajattelin, että nyt ne menkat alkaa näyttää todellisen luonteensa:unsure: täytyy varmuuden vuoksi tehä testi vielä, mutta yritän rauhottua nyt uuteen kiertoon ja olla miettimättä liikaa :rolleyes:
 
Jes, täällä alkaa ovisviiva vahvistua! Ei vielä kuitenkaan plussa, mutta ehkä huomenna tai ylihuomenna. Nyt kp 15/28. Tänään ainakin tallettelua. Mulla on ollut tosi rankka viikko, kun koko aika tullut mentyä pää kolmantena jalkana. Nyt tänään onneksi on saanut rauhoittua vaan kotona olemiseen ja siivoukseen. Illalla sit miehen kanssa laatuaikaa kun lapset unilla (y)

Tsemppiä piinailijoille ja pahoittelut pettyneille. Toivotaan mahdollisimman pian lisää plussia tähän ryhmään. :love:
 
Tein eilen huvikseni raskaustestin 4h pidätyksellä ja tuli One stepiin viivanpaikka. Tänään vielä aamupissasta tein ja sama homma! Muistelenko oikein että ne viivanpaikat on aika yleisiä tolla merkillä? Nimittäin tässä vaiheessa kiertoa ei pitäis näkyä mitään. Laitan pari kuvaa missä viivanpaikat näkyy.
Ompas selkeät viivanpaikat/viivat! Ei tarvinnut edes lisätä kirkkautta puhelimen näytölle, kun jo näkyivät o_O Mä en oo koskaan saanut one steppeihin mitään, ihan selkeitä valkoisia negoja ovat olleet.
 
@Pampula3 tosi raastavalta kuulostaa kyllä tilanteesi! Sydämestäni toivoisin teille vielä plussaa, ja että miehesikin vielä tahtoisi/jaksaisi yrittää. ❤

Minäkin pelkään, että on jo liian myöhäistä kun meilläkin on ikää, mutta viime keväisen raskauden perusteella uskallan vielä toivoa onnistumista. En tiedä pitäisikö kuitenkin käydä jossain tutkimuksissa, kun aiemmin ollut kierrossa jotain häikkää..
 
Tänään tuli kaupassa vastaan perhe, joilla oli ultra-aika ennen meitä äitiyspolilla viime keväänä. Nyt heillä oli ihana pallero tuhisemassa kopassaan :love:Meillä muisto menetyksestä, eikä uutta odotusta :(
Paljon voimia sinnekin ja kiitos tsempeistä. Kuinka pitkällä teillä raskaus oli silloin keväällä? Toivottavasti uusi plussa tulis teille jo pian :love:
 
Ja tuohon mun aiempaan viestiin viitaten vielä. Ettei jäisi väärää kuvaa niin mun mies on maailman paras ja omistautuvin isä meidän lapsille. Hän on niin läsnä ja satalasissa lasten kanssa koko ajan ettei ymmärrä miten aika voisi enää kolmannelle riittää. Meillä on yksi kaveriperhe jossa on neljä lasta, mutta siellä mies ei osallistu arjen pyöritykseen samoin kuin meillä. Ja heillä mies sanonut et ihan sama kuinka paljon lapsia "tulee". Tämä siis vain yksi esimerkki. Meidän kohdalla ymmärrän mun miehen näkökulman kyllä, kun haluaa että oikeasti lasten kanssa sit ollaan jos lapsia saadaan. Mut haluan uskoa että myös monilapsisessa perheessä voi olla hyvä ja omistautuva vanhempi.

Ja anteeksi tämä viesti vähän aiheen ulkopuolelta. Tuntuu vain että aiempi kommenttini oli niin mustavalkoinen et oli pakko vähän tarkentaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hedvig
@Pampula3 Voi kunpa se plussa teille tulisi :love: Sitä toivon ihan kaikille täällä :love::love:
Kyllä sitä itelläkin käynyt monta kertaa mielessä, että mitäs jos ei koskaan enää pientä saa. Nyt kun on hyvä parisuhde ja saisin kokea sen raskauden, jossa toinenkin olisi täysillä mukana ja välittäisi, niin ei meinaa millään kuulua :unsure: Kyllä silloin tärppäsi 4krt HETI, kun olit parisuhteessa, jossa olit niin yksin ja teit lähestulkoon kaiken yksin. Jälkikäteen miettinyt, et olenpa ollut tyhmä.. Siltikään en ikinä vaihtaisi päivääkään pois, koska sit minulla ei olisi näitä kolmea rakasta :love:
Alkuvuodesta kävin sen tunneryöpyn läpi, etten voi saada lapsia, kun tk lääkäri sanoi, että en saa tehdä 3 leikkauksen jälkeen, kun riskit niin isot. Ei kuulemma ultraus auta arvioimaan. No pari viikkoa olin aivan masentunut ja päätin, että en anna periksi näin helposti. Sain lähetteen naistenpolille ja siellä näytettiin vihreää valoa :rolleyes: Nyt alan tuntemaan samoja fiiliksiä, että ehkä niitä ei ole meille enää tarkoitettu ja kroppa suojelee itseään riskeiltä :unsure: On tää kyl tosi raastavaa, yk7 alkoi pari pvä sitten.
Voimia sinulle tilanteeseesi :love:

@nieve30 On kyllä melko selkeä "viivanpaikka" :whistle: Mitäs jos vaikka olisikin :love: Ite en ole noihin testeihin saanut mitään.
 
@Kasikuus mulla sama homma. . Lastenisä ei paljoo apuna ollut tein kaiken pääasiassa iteraskaudesta oli innoissaan ja selaili neuvola paperit ja kirjatkin läpi . No tokan kohil oltiinki erotti vähä ennen ku tuli plussa, mutta nuoreman syntymän jälkeen meni vuosi, kunnes exä ite tokas että "enhän mä edes tunne tota lasta... " (nuorempaa) sen jälkeen alkoi lapsia näkeen nykyään kyllä tapaa lapsia säännöllisesti, osallistuu enempi ku mitä sillon ku yhes oltiin. En silti tekis, mitään toisin, juurikin siks koska ei olis noit kahta <3 nyt sitten on mies joka varmasti ois 100% läsnä mukisematta... Uskon että voin raskaaksi tulla vielä, mut kieltämättä oon ite ottanu paineita et jos en voiskaan raskautua? Nykysellä ei omia ole joten ois kurja jos jäis ilman "mun takia" :sick::unsure:
 

Yhteistyössä