Haaveena vauva 2020

Onnea @Titi-Love ja @Arooni <3. Ihanaa kun saadaan taas plussia ketjuun!

Mulla on kauhean tylsä vaihe menossa, kun ovista odottelen. Pari päivää sitten oli outoja limoja, mutta ovistesti paljasti, että ei oo vielä tulossa ovis, eiköhän se sieltä ens la-ma välillä se positiivinen napsahda. Tallettelut aloitetaan toivottavasti pian.

@Elllla mulla on kans luteaalivaihe n. 10vrk eli aika lyhyt. Mutta kuulemani mukaan on sillä muutkin raskautuneet, joten ei auta kuin yrittää. Kannattaa heti ottaa ovistikut kyllä käyttöön ainakin parin kierron ajan, mulla oli ensin luulo, että ovis olisi paljon aiemmin kierrossa ennen kuin tikuttelun myötä selvisi asian oikea laita.

Meillähän on nyt yk7 jo menossa, että omalle kohdalle sitä plussaa vielä odotellaan... Mutta kyllä se tuntui tosi pahalle jo heti alkuunsa, kun niitä negoja tuli. Ja sama syyllisyys kuin monella muullakin, että ei sais olla niin mielensä pahoittanut kun ei heti tärppää. Mutta saahan sitä olla! Tämä on iso asia ja toive, ja saa olla pettynyt ettei heti tärppää. Sitä kuitenkin kaikki toivoo aina, että jos itse olisikin sitä ihanaa joukkoa, jotka tulevat ensi yrittämällä raskaaksi.
 
Onnea @Titi-Love ja @Arooni <3. Ihanaa kun saadaan taas plussia ketjuun!

Mulla on kauhean tylsä vaihe menossa, kun ovista odottelen. Pari päivää sitten oli outoja limoja, mutta ovistesti paljasti, että ei oo vielä tulossa ovis, eiköhän se sieltä ens la-ma välillä se positiivinen napsahda. Tallettelut aloitetaan toivottavasti pian.

@Elllla mulla on kans luteaalivaihe n. 10vrk eli aika lyhyt. Mutta kuulemani mukaan on sillä muutkin raskautuneet, joten ei auta kuin yrittää. Kannattaa heti ottaa ovistikut kyllä käyttöön ainakin parin kierron ajan, mulla oli ensin luulo, että ovis olisi paljon aiemmin kierrossa ennen kuin tikuttelun myötä selvisi asian oikea laita.

Meillähän on nyt yk7 jo menossa, että omalle kohdalle sitä plussaa vielä odotellaan... Mutta kyllä se tuntui tosi pahalle jo heti alkuunsa, kun niitä negoja tuli. Ja sama syyllisyys kuin monella muullakin, että ei sais olla niin mielensä pahoittanut kun ei heti tärppää. Mutta saahan sitä olla! Tämä on iso asia ja toive, ja saa olla pettynyt ettei heti tärppää. Sitä kuitenkin kaikki toivoo aina, että jos itse olisikin sitä ihanaa joukkoa, jotka tulevat ensi yrittämällä raskaaksi.
Tämähän on ihan tosi omituista että näin aikaisin alkaisi menkat. Joskus ollut välivuotoa, mutta selvästi aijemmin. Ehkä mulla vielä joku toivon kipinä että olisi kiinnittymisvuotoa.
 
Onnea plussanneille :love:

Mä olen tikutellut ovista. Vaaleita viivoja vain, eikä vielä lähelläkään plussaa. sunnuntaista lähtien ollaan jo joka toinen päivä talleteltu ja jatketaan tätä nyt niin kauan, että ovistesti plussaksi muuttuu... Tuleeko teillä aina se 4h pissa odoteltua ennen kuin teette ovistestin? Mulla on liian aktiivinen rakko ja jo kolme tuntia on aika paljon mulle. Mietin, voiko se vaikuttaa että tulee vaan vaaleita viivoja vai hätäilenkö nyt vaan :whistle:
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

8.11.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Hipposka.......................kp 79/30
Daana.......................... kp 56/23
FaBuu...........................kp 53/28
Mape19........................ kp 58/25
Vauvameille...................kp xx/28-35
Shibali.......................... kp 33/23-26
Amadecasa...................kp 32/34-55
Mirella92.......................kp 31/34
Ilona Eloisa...................kp 30/30
Titi-Love.......................kp 29/28-30
Haavejuttu....................kp 28/29
Hope91.........................kp 26/32-37
Tiukuliina89.................. kp 22/31
Marrrsipaani..................kp 21/28
Koodikissa.....................kp 19/24
Veevavi..........................kp 19/26-28
mimmi92........................kp 18/30
Tingeli...........................kp 17/34-36
taikinatonttu...................kp 17/28
nieve30..........................kp 16/30
Pampula3......................kp 15/22-26
Keltasirkku.................... kp 15/28-32
Minic..............................kp 15/28
Snanniska......................kp 14/28
rosemarie.......................kp 12/xx
Unimaa..........................kp 12/27
nessu87.........................kp 10/28
tupsahus........................kp 9/xx
W.we..............................kp 6/25
vauvahaaveilija2396......kp 6/28-30
Helmiina1978................kp 4/29
Marilainen.....................kp 4/28
HMami..........................kp 4/28
Kasikuus.......................kp 2/28-31
Jjenn.............................kp 2/30-31


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Liisa85.........................dpo 13/14
Mom_89.......................dpo 13
Titi-Love.......................dpo 12
Elllla.............................dpo 11
Haavejuttu...................dpo 10
Amadecasa.................dpo 8
Tiukuliina89.................dpo 7
Marrrsipaani................dpo 6


★★★★★★★★★★★★★★★
 
Iik, tein just plussatestin... nyt siis dpo 13 tai 14. Ihan epätodellinen olo. Viiva ei ole kovin vahva ja pyyhkiessä tulee edelleen rusehtavaa vuotoa. Toivotaan, ettei jää kemialliseksi. Näkyy kuitenkin livenä selkeämmin kuin tuossa kuvassa, mieskin näki viivan ilman epäilystä (y)
 

Attachments

Hirvee polte oikeal munasarjas, kp 10 menossa että h hetki lähestynee, limoi ei vielkään näy. Oon kyl usein miettiny et toimiikohan toi mun vasenmunasarja olleskaan tai huonosti, ei tunnu siel puolen kipuilevan koskaan tai sit hyvin harvoin... Oikeen puolimaisen oviksen tunnen kyl hyvin.

ONNEA plussanneille ja peukkui piinailijoille
 
Voisikohan tuon eilis aamun testin (ylin) sitten kuitenkin tulkita positiiviseksi, vaikka ei ihan tasavahva olekaan? Olot ihan sen mekaiset että ovis olisi juuri nyt, mutta yleensä kyllä ihan selkeästi vahva viiva testiin tullut..
IMG_20191108_081850.jpg
 
Onnea plussanneet :love:

@Keltasirkku- minusta saa olla pettynyt vaikka jo ensimmäisen kierron jälkeen jos ei tärppää..
Se vauvakuume vaan on niin kova ja petollinen tauti, että yksikin hukkaan heitetty kierto välillä tuntuu koko vauvaprojektin laiminlyönniltä ja jokainen negatesti herättää tunteet pettymyksestä kiukkuun ja ahdistukseen

Onneksi saat tulla tänne meille harmittelemaan, täällä kyllä kuunnellaan ja tiedetään mistä puhut (y)
 
Onnittelut @Liisa85 :love: hyvältä näyttää viiva ja toivotaan että vuoto lakkaa:)

Mulla on jotenkin kutkuttavan jännittävä olo tällä hetkellä tästä kierrosta:rolleyes::) että mitäs jos tästä tärppääkin. Mutta välillä taas tulee mietittyä, et meniköhän kroppa sekasin siitä edellisestä kierrosta kun tuli se kemiallinen/km. Nyt ei juurikaan limoja vielä ole ollut, jotain kipuja vaan. Mutta täytyy vaan malttaa odottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Liisa85
Oi, kyl täällä joku plussa-aalto tuntuu nyt olevan, onnea plussanneille :love: Tsemppiä piinailijoille, mikä tilanne esim. @amadecasa?

Täällä ovis oli pari päivää sitten, en nyt kuitenkaan halua piinailijalistalle mukaan. Maanantaina eli kp 11 olin ultrassa, silloin toisella puolella 20 mm folli sekä hyvännäköinen limakalvo. Sain vielä irrotuspiikin varmistamaan ovulaation ja ajankohdan. Oviskivut alkoi tasan 40h irrotuspiikin jälkeen niin kuin pitikin eli ke aamulla. 5, 3, 2 ja 1 päivää ennen ovista talleteltiin, tuo viimeinen kerta oli kyllä jo periaatteessa saman vuorokauden puolella kuin ovis. Joten tallettelut meni nappiin. Loppukierrossa otetaan vielä luteeliaalituki käyttöön.

Varovaisen odottavaiset tunnelmat on. Kaikki voitava on nyt tässä kohtaa kiertoa tehty, nyt ei voi kun odottaa. Oon toiveikas, samalla kuitenkin pelottaa ettei varmaan taaskaan tärppää. Eli pessimistiset ja toiveikkaat tunteet vaihtelee koko ajan. Tämä on siis ensimmäisen yk jossa mulla on lääkkeellistä apua mukana, sitä ennen 7yk luomuna. Ovuloin myös luomusti joka kierrossa, mut koska luteaalivaihe jää melko lyhyeksi (10-11 pv) ja munasolujen määrä on jo pienempi kuin ikäiselläni yleensä, ei nyt jääty odottelemaan lääkkeellisten apukeinojen kanssa. Mies ei suostu lähtemään tämän suurempiin hoitoihin joten ehkä näillä mennään muutama kierto jos nyt ei tärppää. Meillä on 2 lasta joten kunnalliselle ei hoitoihin edes päästäisi, enkä tiedä olisiko varaa yksityisellä tehdä tämän kalliimpia hoitoja.

Tuntuu että tässä vauvakuumeessa koko ajan on yhtä odottelua. Ensin odotan että menkat loppuu, sitten alan odottaa ovista, ja oviksen jäljeen taas mahdollista testin tekoa/menkkojen alkua. Yleensä mun pms-oireet alkaa jo noin reilu viikko oviksen jälkeen ja jo silloin tiedän ettei ole tärpännyt. Siinä kohtaa tulee aina romahdus. Kun sitten menkat alkaa tulee yleensä jo hiukan helpompi olo kun on päästy uuteen kiertoon. Yleensä testailemaan en edes ehdi eikä kannata kun tunnistan niin varmasti nuo pms-oireet. Tässäkin kierrossa testaan vasta sitten jos menkat ois oikeesti myöhässä. Tsemppiä kaikille!
 
Kp30/26-33 ja dpo13. Kierto ollut lähes aina kierrukan poiston jälkeen n. 30 pv. Viime kierto venyi 33 pv koska ovis oli vasta kp21 ja luteaali näin 12 pv. Luteaali ollut aina 12-14 pv. Tässä kierrossa ovis kp18 ja huomenna siis kp31 ja dpo 14. Odotan silti yhä menkkoja todennäköisesti alkavaksi, niin selvät pms-oireet. Tänään lähdetään viikonlopuksi reissuun ja mukaan pakattu siteet myös. Jos ma mennessä ei menkat oo alkanut, teen testin. Uskon silti että alkaa.
 
Oi, kyl täällä joku plussa-aalto tuntuu nyt olevan, onnea plussanneille :love: Tsemppiä piinailijoille, mikä tilanne esim. @amadecasa?

Täällä ovis oli pari päivää sitten, en nyt kuitenkaan halua piinailijalistalle mukaan. Maanantaina eli kp 11 olin ultrassa, silloin toisella puolella 20 mm folli sekä hyvännäköinen limakalvo. Sain vielä irrotuspiikin varmistamaan ovulaation ja ajankohdan. Oviskivut alkoi tasan 40h irrotuspiikin jälkeen niin kuin pitikin eli ke aamulla. 5, 3, 2 ja 1 päivää ennen ovista talleteltiin, tuo viimeinen kerta oli kyllä jo periaatteessa saman vuorokauden puolella kuin ovis. Joten tallettelut meni nappiin. Loppukierrossa otetaan vielä luteeliaalituki käyttöön.

Varovaisen odottavaiset tunnelmat on. Kaikki voitava on nyt tässä kohtaa kiertoa tehty, nyt ei voi kun odottaa. Oon toiveikas, samalla kuitenkin pelottaa ettei varmaan taaskaan tärppää. Eli pessimistiset ja toiveikkaat tunteet vaihtelee koko ajan. Tämä on siis ensimmäisen yk jossa mulla on lääkkeellistä apua mukana, sitä ennen 7yk luomuna. Ovuloin myös luomusti joka kierrossa, mut koska luteaalivaihe jää melko lyhyeksi (10-11 pv) ja munasolujen määrä on jo pienempi kuin ikäiselläni yleensä, ei nyt jääty odottelemaan lääkkeellisten apukeinojen kanssa. Mies ei suostu lähtemään tämän suurempiin hoitoihin joten ehkä näillä mennään muutama kierto jos nyt ei tärppää. Meillä on 2 lasta joten kunnalliselle ei hoitoihin edes päästäisi, enkä tiedä olisiko varaa yksityisellä tehdä tämän kalliimpia hoitoja.

Tuntuu että tässä vauvakuumeessa koko ajan on yhtä odottelua. Ensin odotan että menkat loppuu, sitten alan odottaa ovista, ja oviksen jäljeen taas mahdollista testin tekoa/menkkojen alkua. Yleensä mun pms-oireet alkaa jo noin reilu viikko oviksen jälkeen ja jo silloin tiedän ettei ole tärpännyt. Siinä kohtaa tulee aina romahdus. Kun sitten menkat alkaa tulee yleensä jo hiukan helpompi olo kun on päästy uuteen kiertoon. Yleensä testailemaan en edes ehdi eikä kannata kun tunnistan niin varmasti nuo pms-oireet. Tässäkin kierrossa testaan vasta sitten jos menkat ois oikeesti myöhässä. Tsemppiä kaikille!
Kiitos kysymästä, nimenomaan tuota odottelua mistä sinäkin kirjoitit. Hitaasti kuluu päivät... Selkeesti "normaalista" poikkeavia oireita on nivusten viiltelevät kivut silloin tällöin, kipeytynyt alaselkä ja satunnaiset repäisykivut alamahalla. Lisäksi olen pariin kertaan viime päivinä herkistynyt kyyneliin asti, yleensä en juuri itkeskele. Lisäksi ainakin kuvittelen herkkyyttä hajuille ja tissien aristusta, mutta varsinkin jälkimmäinen on kyllä normaalia tässä kohtaa kiertoa. Huonona merkkinä pidän menkkakipuja joita on aamuisin/aamupäivisin, aina tulee mieleen että nyt ne alkaakin. Testata ajattelin sunnuntaina, vaikka dpo 10 onkin melko aikaista vielä. Viime isänpäivänä jo haaveilin miehen yllättämisestä plussalla, jospa tällä kertaa onnistuisi!
 
Kiitos kysymästä, nimenomaan tuota odottelua mistä sinäkin kirjoitit. Hitaasti kuluu päivät... Selkeesti "normaalista" poikkeavia oireita on nivusten viiltelevät kivut silloin tällöin, kipeytynyt alaselkä ja satunnaiset repäisykivut alamahalla. Lisäksi olen pariin kertaan viime päivinä herkistynyt kyyneliin asti, yleensä en juuri itkeskele. Lisäksi ainakin kuvittelen herkkyyttä hajuille ja tissien aristusta, mutta varsinkin jälkimmäinen on kyllä normaalia tässä kohtaa kiertoa. Huonona merkkinä pidän menkkakipuja joita on aamuisin/aamupäivisin, aina tulee mieleen että nyt ne alkaakin. Testata ajattelin sunnuntaina, vaikka dpo 10 onkin melko aikaista vielä. Viime isänpäivänä jo haaveilin miehen yllättämisestä plussalla, jospa tällä kertaa onnistuisi!
Kuulostaa nuo oireet kyllä lupaavilta. Menkkakivuthan voi olla myös raskauden oire, jos menkkoja ei tuu, mun hyvä ystävä kerto että sillä oli eka oire raskaudesta menkkakivut mutta sit menkkoja ei kuulunutkaan. Pidän peukkuja että sulla ois tärpänny!! Ois kyl mahtava isänpäivälahja :love:
 
Täällä jännitysnäytelmä jatkuu. Mulla alko siis ti menkat 2 päivää myöhässä mut eilen to sain hyvinhyvin haalean plussan testiin vaikka olin varma et tulis nega. Menkat ollu superniukat ja itse asiassa nyt ei oo vuorokauteen tullu mitään. Yleensä menkat kestää mulla 7 päivää... nyt ollu sellasia vihlasuja ja nipistelyä välillä alavatsalla mut ei mitään varsinaista kipua johon haluis särkylääkettä ottaa. Huomenna aamulla aion testata ja nyt kyllä jännittää miten käy....
 
  • Tykkää
Reactions: Mohan ja mom_89
❤ ❤ Hurjan paljon tärppejä.

Mä elän täällä jänniä aikoja vaikka tärpin mahdollisuus lähentelee kyl nyt nollaa, mutta oottelen, koska alkaa vuoto ja uus yk.

Huomenna pääsen nuuhkuttaan reilu 1 kk ikäistä vauvaa ❤ Vähän siitä haikeuskin nousee pintaan.

Meillä taitaa alkaa viides yrityskierto, aikaa on kulunut kuusi kuukautta, mutta yksi kierto jäi välistä kun mies oli reissussa.
 
Viimeksi muokattu:
Kysymyksiä letroista.

Onko jollakin ollut pitkät kierrot ja ovuloimattomuutta? Onko kierrot lyhentyneet ja ovulaatio löytynyt letroilla?

Milloin kannattais alkaa ovista bongaileen kun syö letroja?

Mä söin nyt kp5-9 letrot, aiemmin ovuloimattomuutta ja piiiiitkiä kiertoja, viimeks nyt 75pvää.. Gynen mukaan kierrot pitäis lyhentyä max kp32 ja ovulaatio "aikaistuu" (en oo siis ehkä ovuloinut ollenkaan aiemmin). Nyt siis eka kierto letroilla ja nyt menossa kp 9 ja mietin, et alanko jo huomenna tekeen testejä vaiko en. (n)
 
@Pampula3 ei oo ultraa. Oon siis julkisella käynyt. Seuraavassa kierrossa labrat joskus kp 23-26 ja niistä näkee oonko ovuloinut. Mä en siis luultavasti oo ovuloinut ku ehkä pari kertaa (jos sitäkään) tässä reilun parin vuoden yrityksen aikana.. Jotenkin tuntuu hassulta, et kun aiemmin ei ovulaatiota oo tapahtunut, ei ainakaan jokaisessa kierrossa, niin et yhtäkkiä parilla pillerillä sit kierrot lyhenis hurjasti ja ovulaatio tapahtuis.

Ps. Liittyyköhän munasarjojen juiliminen letroihin?
 
Kysymyksiä letroista.

Onko jollakin ollut pitkät kierrot ja ovuloimattomuutta? Onko kierrot lyhentyneet ja ovulaatio löytynyt letroilla?

Milloin kannattais alkaa ovista bongaileen kun syö letroja?

Mä söin nyt kp5-9 letrot, aiemmin ovuloimattomuutta ja piiiiitkiä kiertoja, viimeks nyt 75pvää.. Gynen mukaan kierrot pitäis lyhentyä max kp32 ja ovulaatio "aikaistuu" (en oo siis ehkä ovuloinut ollenkaan aiemmin). Nyt siis eka kierto letroilla ja nyt menossa kp 9 ja mietin, et alanko jo huomenna tekeen testejä vaiko en. (n)
Moikka! Lueskelin ketjua taas vaihteeksi :) Itse söin letroja 2x 3-7 päivänä ja kiertoni lyheni silloin 30-33kp ja mulla oli kierrot, mitä sattui ennen. Kannattaa siis aloittaa varmaan 10 päivän kohdalla viimeistään, mulla oli yleensä 16kp tai 17kp. Hyvän vasteenkin sain letroille, munasolut 1-3 kpl kasvoivat yli 20mm. Tällöin raskauduin ekan kerran, mutta raskaus päättyi keskenmenoon. Meillä kuitenkin vasta pregnyl ja gonal-f antoi kolme vuoden yrittämisen jälkeen vasteen. Lääkäri epäili että kyse olisi ollut juuri tuossa irtoamisessa, koska toisesta oregnyl kierrosts tulin raskasksi. Nyt meillä tuhisee melkein 7 viikkos vanha poika :love:
 

Yhteistyössä