Häät tulossa paljonko yleensä annetaan hääparille rahaa??? KOMMENTOIKAA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kutsuvieras Jenny
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Pitäs pyytä tarjottavista listaa eukäteen että vois arvioida summaa ;) Sitten jos on lihan esim lammasta nota siis inhoan noinko vähentää tämän ruuan kustannukset lahjasummasta? mites tarkka tämä logiigga on?

Et tietenkään voi vähentää ;) Morsiuspari parkahan joutuu maksamaan ihan saman summan pitopalvelulle, söitpä sinä lammasta tai et. Ehkä kaikille helpompi olisi, että pidettäisiin a la carte -häät. Jokainen tilaisi mieleistään syötävää ja antaisi listahinnan mukaisen häälahjan hääparille.

Tai sitten palattaisiin ihan vanhaan hyvään malliin. Eli jokainen pitäisi sen kokoiset häät, mihin itsellä on varaa, vaikka ei saisi penniäkään vastapalvelukseksi. Tarjoaisi vaikka sitten pelkät kahvit, itse tehtyä kaakkua ja piirakoita kera munavoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole koskaan ollut häissä jossa tarjoilut on lähelläkään 50?/pää. Eikä muuten olis mun tehtävä kustantaa överihintaisia tarjoiluja. Kyllä 25/hlö riittää hyvin.

Teepä pieni kyselykierros juhlapaikkoihin ja pitopalveluihin.
Pelkästään ruoka on helposti 25-30 euroa per aikuinen. Kahvi ja kakku vähintään 5?. Siihen sitten viinit, konjakit ja yöpalat päälle.

Ajatteleeko monikin hääpari sitten, että koska pitopalvelu ja juomat maksoi, pitää ihmisten maksaa se heille takaisin?

Minusta oli ainoastaan mukavaa TARJOTA vieraille hyvä ruoka, viinit ja konjakit ym. En odottanut kenenkään maksavan siitä minulle mitään. Ja toivon ettei yksikään vieras ajatellut niin.

Niin just. Ja mitäs jos hääparin vanhemmat maksavat koko lystin, niin pitäisikö hääparin sitten tilittää koko summa vanhemmille??? :D

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole koskaan ollut häissä jossa tarjoilut on lähelläkään 50?/pää. Eikä muuten olis mun tehtävä kustantaa överihintaisia tarjoiluja. Kyllä 25/hlö riittää hyvin.

Teepä pieni kyselykierros juhlapaikkoihin ja pitopalveluihin.
Pelkästään ruoka on helposti 25-30 euroa per aikuinen. Kahvi ja kakku vähintään 5?. Siihen sitten viinit, konjakit ja yöpalat päälle.

Ajatteleeko monikin hääpari sitten, että koska pitopalvelu ja juomat maksoi, pitää ihmisten maksaa se heille takaisin?

Minusta oli ainoastaan mukavaa TARJOTA vieraille hyvä ruoka, viinit ja konjakit ym. En odottanut kenenkään maksavan siitä minulle mitään. Ja toivon ettei yksikään vieras ajatellut niin.

Niin just. Ja mitäs jos hääparin vanhemmat maksavat koko lystin, niin pitäisikö hääparin sitten tilittää koko summa vanhemmille??? :D

Niin joo :D "Rahalahjat voitte antaa suoraan morsiamen isälle, joka maksaa koko lystin".

Me ollaan pariskuntana annettu yleensä noin 50?. Kahden alle 3-vuotiaan kanssa kun oltiin häissä annettiin sama, koska niin pienet ei tee hääparille kustannuksia. Pitopalvelu noissa häissä maksoi 24?/hlö (johon kuului ruoka, kakku, iltapala), joten menomme katettiin (lasten ruoka yli 3-vuotiaista 50%). Tietty menoja tulee puvuista, tilasta, bändistä yms. mutta ajattelen asian niin, että ne menot tulevat ollaan me paikalla tai ei.

Varmaan joku 40? olisi vähin mitä kehtaisin parina/perheenä viedä, vaikka meilläkin usein rahasta tiukkaa. Riippuu varmaan paljon ihmisistä, mun vahemmat taas vie kaikille kamalia summia. Häihin hyvä jos 150? heiltä riittää.

Omissa häissä aikoinaan saatiin yleensä 20?/hlö nuorilta, kun sit taas vanhemmat ihmiset toivat yleensä enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Kysyykö kaikki oikeesti hääparilta että paljonko ruokailu maksaa per henkilö? Mä en ainakaan kehtais kysyä. Enkä kertois jos joku kysyis multa mun juhlissa.

En ole asiaa erikseen kysynyt. Olen auttanut häiden järjestelyissä ja saanut asian sitä kautta tietooni ilman kysymättä.

Yhteistyössä