Häät ja vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva äitimorsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva äitimorsian

Vieras
Keillä kokemusta häidensä järjestämisestä ja viettämisestä, kun vauva on pieni n. puoli vuotias? Miten on sujunut, mitä olisi pitänyt tehdä toisin/ottaa huomioon?

Itse olen kuudennella kuulla raskaana ja kun raskaustestistä oli kulunut pari kuukautta, mies oivalsi viimein, että naimisiin olisi hyvä mennä monestakin syystä. Olemme olleet yhdessä liki vuosikymmenen. Mieheni on hitaasti lämpenevää tyyppiä ja raskauttakaan ei voinut enää siirtää loputtomiin, koska minä olisin ollut kohta liian vanha ensisynnyttäjä. Kosintaa ei kuulunut, mutta lapsensaantia ei ollut tarvetta siirtää enää metriäkään. Häitä en itse halua viettää kuitenkaan raskaana, sillä tällä mahalla ei tanssita.

Miten siis onnistuvat tanssihäät ja pienen vauvan hoito samanaikaisesti?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 21:48 Tuleva äitimorsian kirjoitti:
Keillä kokemusta häidensä järjestämisestä ja viettämisestä, kun vauva on pieni n. puoli vuotias? Miten on sujunut, mitä olisi pitänyt tehdä toisin/ottaa huomioon?

Itse olen kuudennella kuulla raskaana ja kun raskaustestistä oli kulunut pari kuukautta, mies oivalsi viimein, että naimisiin olisi hyvä mennä monestakin syystä. Olemme olleet yhdessä liki vuosikymmenen. Mieheni on hitaasti lämpenevää tyyppiä ja raskauttakaan ei voinut enää siirtää loputtomiin, koska minä olisin ollut kohta liian vanha ensisynnyttäjä. Kosintaa ei kuulunut, mutta lapsensaantia ei ollut tarvetta siirtää enää metriäkään. Häitä en itse halua viettää kuitenkaan raskaana, sillä tällä mahalla ei tanssita.

Miten siis onnistuvat tanssihäät ja pienen vauvan hoito samanaikaisesti?

Me otimme kolmelle lapsellemme koko päiväksi lastenhoitajan väestöliitosta joka hoiti tehtävänsä kiitettävästi. Tottakai hänen täytyi myös saada osallistua ruokailuun.

[/quote]

Me otimme kolmelle lapsellemme koko päiväksi lastenhoitajan väestöliitosta joka hoiti tehtävänsä kiitettävästi. Tottakai hänen täytyi myös saada osallistua ruokailuun.
[/quote]

Tämä ajatus tässäkin, että lähimmät ihmiset voisivat myös keskittyä muuhunkin kuin pienokaisen, joskin tietenkin rakkaan, hoitamiseen juhlahumussa. Paljonko hoitaja tuli maksamaan kaikkinensa?

:flower: me ollan menossa naimisiin ensi kesänä, jolloin nuorimmaisemme on 1 vuotta ja 1kk:tta. eli on jo varmaan kävelevä taapero,joten ehtii nopsaa pitkälle,mutta en halunnut myöskään juhlia häitä aivan heti synnytyksen jälkeen. silloin ei jaksa miettiä mitään valvottujen öiden ja hormoonien sekamelskassa. siispä jos siirtäisitte häitänne? eikö olisi kiva kun ois pahimmat " turvotuksetkin jo pois :D
Itse olen päässyt lähes samoihin mittoihin ku ennen synnytystä,mikä on minusta mukavaa. meillä varmaan mummi ja kaikki yhdessä katsellaan lasten perään =) Mukavaa häiden suunnittelu aikaa!

\
[/quote]

Tämä ajatus tässäkin, että lähimmät ihmiset voisivat myös keskittyä muuhunkin kuin pienokaisen, joskin tietenkin rakkaan, hoitamiseen juhlahumussa. Paljonko hoitaja tuli maksamaan kaikkinensa?

[/quote]

Tuntiveloitus oli 13,50 ?. Moni pitää tuota kalliina mutta meidän mielestämme ihan kohtuullinen kolmen pienen lapsen hoidosta. Lisäksi tietenkin ruoka ja taksimatkat kirkolta juhlapaikalle. Me emme halunneet velvoittaa ketään sukulaista hoitamaan lapsiamme jotta saivat hekin juhlia rauhassa. Toki yhden lapsen kanssa on eri juttu. Kyllä meidänkin lapset olivat vuorotelleen muiden sylissä tai muuten vaan joku piti heille seuraa mutta hoitaja vaihtoi vaipat, hoiti syöttämiset ja muut välttämättömät. Ja lähti illankuluessa lasten kanssa kotiin, me jatkoimme itse vielä paljon pitempään.
Olen muutenkin käyttänyt tätä hoitopalvelua ja lämpimästi voin suositella. Erittäin hyviä hoitajia olen aina saanut, kolmea pientä (2 v ja 1 v kaksoset) ei edes jokainen rupea hoitamaan.

Yhteistyössä