Vauva ja häät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva äitimorsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva äitimorsian

Vieras
Keillä kokemusta häidensä järjestämisestä ja viettämisestä, kun vauva on pieni n. puoli vuotias? Miten on sujunut, mitä olisi pitänyt tehdä toisin/ottaa huomioon?

Itse olen kuudennella kuulla raskaana ja kun raskaustestistä oli kulunut pari kuukautta, mies oivalsi viimein, että naimisiin olisi hyvä mennä monestakin syystä. Olemme olleet yhdessä liki vuosikymmenen. Mieheni on hitaasti lämpenevää tyyppiä ja raskauttakaan ei voinut enää siirtää loputtomiin, koska minä olisin ollut kohta liian vanha ensisynnyttäjä. Kosintaa ei kuulunut, mutta lapsensaantia ei ollut tarvetta siirtää enää metriäkään. Häitä en itse halua viettää kuitenkaan raskaana, sillä tällä mahalla ei tanssita.

Miten siis onnistuvat nimenomaisesti tanssihäät ja pienen vauvan hoito samanaikaisesti?

valmistelut sujuivat hyvin pienen vauvan kanssa.oltiin suurimmat tehty jo ennen syntymää.
mutta totuuden nimissä on sanottava että jos olisin tiennyt minkälaista häiden vietto on 6kk vauvan kanssa olisin siirtänyt niitä.vaikka hääpäivä tietenkin sinänsä oli ihana.
meidän tyttö oli tosi arka ja luotti hoitajina vaan meihin.hääpäivänä hoidettiin tyttöä normaalisti.oli siinä touhua kun kumpikin vuorollaan kävi kampaajalla /parturissa ja minä vielä meikissä.
kirkossa tyttö huusi suoraa huutoa ja hänet piti viedä pois vihkimisen ajaksi koska ei siitä muuten mitään tullut.hääpaikalla tyttö ei suostunut syömään muuta kun rintaa ja nukkui huonosti metelissä.
illalla itki jo yliväsymystä kun lähdettiin hääyötä viettämään,kolmisin...ei voitu jättää yöski mihinkään kun ei syönyt koskaa pulloa....

innokkaita hoitakia olisi ollut mutta ei se sujunut koska tyttö kaipasi meitä koko ajan.hänelle hääpäivä oli varmaan kaikkea muuta kun mukava.

saatat saada tästä hirveän kuvan mutta en halua myöskään kaunistella asiaa.jos teillä vauva tulee olemaan soputuvainen ja huolii muita hoitajia niin varmasti asiat sujuu hyvin.minä yritin opettaa tyttöä pullolle alusta asti juuri häiden vuoksi mutta aina asiat ei mene niinkuin haluaa.

häät oli kokonaisuutena kumminkin iahanat,onhan se erityinen päivä elämässä.enkä sinällään vaihtaisi päivää pois.ne oli meidän häät =)

kaverit piti häät kun vauva oli 6-8kk,en muista tarkkaan.ja se kitisi koko ajan,jos ei saanu olla äitinsä luona.mummotkin oli niin häähumussa,ei humalassa ettei vauva tyytyny niihinkään.ja äiti,morsian siis ei osannu relata,ennen kuin hänen äitinsä sit lähti vauvan kans n.20.00 maissa kotiin.muuten häät näin vieraan kannalta ok.ja nämä kaverin häät oli kesähäät,vaihtelevalla säällä ja itikoilla...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2007 klo 07:39 HeMa05 kirjoitti:
edelliseen kommentoiden että se on ihan totta että kenenkään lähiomaisen ei kannata lasta hoitaa koska ovat itsekin häähumussa ja haluavat "juhlia".

Mieheni oli bestman ja minä olin lastenhoitaja. Hääparilla oli 6kk ja 2 v lapset. Hyvin meni, ja suku sai nauttia häistä. Lapset olivat välillä paikalla, mutta suurimman osan ajasta muissa tiloissa kuin vanhempansa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2007 klo 08:55 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2007 klo 07:39 HeMa05 kirjoitti:
edelliseen kommentoiden että se on ihan totta että kenenkään lähiomaisen ei kannata lasta hoitaa koska ovat itsekin häähumussa ja haluavat "juhlia".

Mieheni oli bestman ja minä olin lastenhoitaja. Hääparilla oli 6kk ja 2 v lapset. Hyvin meni, ja suku sai nauttia häistä. Lapset olivat välillä paikalla, mutta suurimman osan ajasta muissa tiloissa kuin vanhempansa.
tuohan on ihannetilanne!joillain homma onnistuu