Hääleikit, eikö ne oo vähän kiusallisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "morsio"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"morsio"

Vieras
Riippuu varmaan leikistä, mutta kaikki anopin ryöstöt/morsiamen ryöstöt jne. Kenen mielestä se on hauskaa? Tulee myötähäpeä katsoessa ja kiusallista se on sille ryöstetylle tai sille, joka joutuu jotain muka-hauskaa tehdä, että saa ryöstetyn takaisin.

Millaisia leikkejä teillä oli häissä?

Onhan ne. Sekä osallistujille, että yleisölle =)

Ylipäätään juonnettu ohjelma kaipaa aika sujuvasanaisen "juontajan" toimiakseen mutkattomasti, ja se kannattaa ajoittaa vähän myöhäisempään aikaan kun ns. menovettä on jo maisteltu sopivasti =)

En niistä ryöstöistä välittäisi itsekkään, mutta vaikka se, että selät vastakkain vatataan kysymyksiin, nostaen aina joko oma tai puolison kenkä on ihan hauska, kunhan sniisäkin kyssäreissä pysytään hyvän maun puolella.

Samoin esim visa vieraille, jossa kysytään vaihtoehdoilla pareista jotakin.

KYLLÄ. en ymmärrä miksi ne ovat niin "pakollisia" kun harvoin niistä nauttii leikkijät, puhumattakaan vierasta joille tulee hyvin vaivaantunut olo. morsian yleensä stressaa todella paljon näitä leikkejä ennen häitä, ja onneksi ihmiset nykyään alkavat ymmärtää että ei niitä ole pakko muutaman kukkahattutädin takia väkisellä leikkiä hampaat irvessä..

ainoastaan ne ovat kivoja jotka ovat itse suunniteltuja ja jotenkin "henkilökohtaisia", enemmän sellaista hupailua kuin noita iänikuisia morsiamenryöstöjä.

Itse nautin häissä eniten vain muutamasta hyvin valitusta puheenvuorosta, ehkä (lyhyestä) valokuvien heijastamisesta hääparista ja lähipiiristä, tasokkaista tai muuten harkituista musiikkiesityksistä, tanssista ja hauskanpidosta sekä leppoisasta jutustelusta :). Toisaalta itse olen aina viihtynyt kaikissa häissä, joissa olen ollut. Liian pelkistettykään juhla ei liene kiva?..

Hääleikit ovat minusta ihan hirveitä. Ne ovat kiusallisia ja varsinkin, jos leikkiin joutuneet eivät ole siihen halunneet. Suomalaiset ovat joko liian jäykkiä näihin leikkeihin tai sitten liian humalassa. Meidän häissä ei ollut mitään leikkejä ja luulin niistä jo päässeeni, mutta sukulaishäissä jouduimme miehen kanssa mukaan typerään tanssijuttuun. Kieltäydyttiin kauniisti ja sitten alkoi porukan kauhea vonkaaminen, että kyllähän te nyt... mukaan vaan rohkeasti jne... Vieläkin muistellaan miehen kanssa, ettei koskaan ole hävettänyt niin paljon kuin silloin. Me ei osata tanssia, minulla oli ihan karsea mekko päällä (en halunnut ostaa uutta, kun olin synnyttänyt vähän aika sitten ja vielä oli raskauskiloja jäljellä). Sitten siinä jammailtiin hämillämme koko hääväen keskellä. Meni ihan häät pilalle :(

Hääleikit ovat minusta ihan hirveitä. Ne ovat kiusallisia ja varsinkin, jos leikkiin joutuneet eivät ole siihen halunneet. Suomalaiset ovat joko liian jäykkiä näihin leikkeihin tai sitten liian humalassa. Meidän häissä ei ollut mitään leikkejä ja luulin niistä jo päässeeni, mutta sukulaishäissä jouduimme miehen kanssa mukaan typerään tanssijuttuun. Kieltäydyttiin kauniisti ja sitten alkoi porukan kauhea vonkaaminen, että kyllähän te nyt... mukaan vaan rohkeasti jne... Vieläkin muistellaan miehen kanssa, ettei koskaan ole hävettänyt niin paljon kuin silloin. Me ei osata tanssia, minulla oli ihan karsea mekko päällä (en halunnut ostaa uutta, kun olin synnyttänyt vähän aika sitten ja vielä oli raskauskiloja jäljellä). Sitten siinä jammailtiin hämillämme koko hääväen keskellä. Meni ihan häät pilalle :(

voi ymmärtää. Miksi pitää alkaa vonkaamaan, kun sanotaan, että ei kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamalia ovat
Hääleikit ovat minusta ihan hirveitä. Ne ovat kiusallisia ja varsinkin, jos leikkiin joutuneet eivät ole siihen halunneet. Suomalaiset ovat joko liian jäykkiä näihin leikkeihin tai sitten liian humalassa. Meidän häissä ei ollut mitään leikkejä ja luulin niistä jo päässeeni, mutta sukulaishäissä jouduimme miehen kanssa mukaan typerään tanssijuttuun. Kieltäydyttiin kauniisti ja sitten alkoi porukan kauhea vonkaaminen, että kyllähän te nyt... mukaan vaan rohkeasti jne... Vieläkin muistellaan miehen kanssa, ettei koskaan ole hävettänyt niin paljon kuin silloin. Me ei osata tanssia, minulla oli ihan karsea mekko päällä (en halunnut ostaa uutta, kun olin synnyttänyt vähän aika sitten ja vielä oli raskauskiloja jäljellä). Sitten siinä jammailtiin hämillämme koko hääväen keskellä. Meni ihan häät pilalle

voi ymmärtää. Miksi pitää alkaa vonkaamaan, kun sanotaan, että ei kiitos.

Ja kun ne yleensä ovat todella typeriä vielä. Yksissäkään häissä missä olen ollut ei ole ollut mitään todella hauskoja ja viihdyttäviä leikkejä vaan juuri sellaisia myötähäpeä-leikkejä ja muka niin hauskoja, että oikein naurattaa. Viimeksikin käväistiin häissä pihalla muiden mukana ennen leikkien alkua ja kun suurin osa läks sisälle leikkimään, niin jäätiin ulos muutamien vieraiden kanssa rupattelemaan. Joku käväisi aina kurkkaamassa, että vieläkö leikkivät ja mitä leikkivät ja päätettiin pysyä pihalla leikkien loppuun asti.