Häälahjaideoita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Villis

Vieras
Nyt parhaat ideat kehiin. Paras ystäväni menee naimisiin parin viikon kuluttua ja haluaisin keksiä jotain erityistä lahjaksi. Häälahjalistalla on vain ne perinteiset pyyhkeet ja salaattikulhot joten siitä ei ole apua. Periaattessa parilta jo kaikkea löytyy. Ovat vasta muuttaneet omakotitaloon ja huonekalut ynnä muut on jo olemassa. Oletteko saaneet tai nähneet jotain erikoisempia juttuja?

osta parikymmentä kaunista ja ihanaa lyhtyä - selasta lasista tai eriväristä tai jotain helmihörsyilyä - saavat laittaa pitkin pihaa kesällä ja nauttia tunnelmasta. itse olisin otettu :)

Hyvällä maulla valittu taulu hillityissä väreissä esim. Pentikiltä. Aina semmosen voi laittaa vaikka vessaan tai ulkohuussiin jos ei muualle... Lahjakortti kylpylään...hmmm.... mietin tässä mitä itse haluaisin.... Semmoset pellavaiset pefletit olen nähnyt joissa luki "tämä puoli päin persettä" :D semmoset olis hauskat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvällä maulla valittu taulu hillityissä väreissä esim. Pentikiltä. Aina semmosen voi laittaa vaikka vessaan tai ulkohuussiin jos ei muualle... Lahjakortti kylpylään...hmmm.... mietin tässä mitä itse haluaisin.... Semmoset pellavaiset pefletit olen nähnyt joissa luki "tämä puoli päin persettä" :D semmoset olis hauskat.

Pentikin taulut on HIRVEITÄ. Älkää ihmiset rakkaat ostako tommosia lahjoja, jos ette tunne hyvin hääparin tyyliä ja makua.

Pentikin taulut on HIRVEITÄ. Älkää ihmiset rakkaat ostako tommosia lahjoja, jos ette tunne hyvin hääparin tyyliä ja makua.

Meillä on seinällä oikein kaunis Pentikin sydäntaulu. Olen pahoillani jos sinä olet nähnyt vain rumia tauluja.

Ystäväpäriskunta meni marraskuussa naimisiin ja he olivat olleet yhdessä jo tovin ja oli yhteisiä lapsia ja omakotitalo ja kaikkea.

Niinpä kokosin heille ns. hemmottelukorin: saunatuoksuja yms. muita saunajuttuja, hierontaöljyjä, jalkarasvoja, viiniä ja paljon pientä herkuteltavaa. Mulle tuli ainakin olo että olisin tahtonut sellasen korin ittekin. :D Hääpari piti. =)

Tietty pitää tietää hieman mistä kyseinen pari tykkää.

Toinen hyvä vaihtoehto on ostaa esim. kuoharilasit ja kaiverruttaa niihin parin nimet ja vaiks pvämäärä. Ja sit mukaan joku shamppanja/kuohuviini jota voivat maistella vaikka 1v-hääpvänä. =)

Meillä on seinällä oikein kaunis Pentikin sydäntaulu. Olen pahoillani jos sinä olet nähnyt vain rumia tauluja.

Makuja on niin monia. Uskon, että teillä on teille sopiva ja kaunis taulu. Minulle se olis kauhistus täällä meillä.

Pussilakanat. Puuvillasatiinia. Paras häälahja, joka saatiin :) Tai oikeemmin saatiin jopa kaks settiä. Rakastan niitä. Arjen luksusta! Ja itse muka aina pihistellyt, kun ovat hintavampia puuvillaan verrattuna. Vastedes en pihtaa!

Makuja on niin monia. Uskon, että teillä on teille sopiva ja kaunis taulu. Minulle se olis kauhistus täällä meillä.

No miksi hitossa sitten menet yleistämään ettei kukaan saa ostaa kenellekään semmoisia hirvityksiä? Outo ihminen... Ja tuo meidän taulu on kauniilla valkoisilla kehyksillä oleva vaaleapohjainen taulu jossa on keskellä vain yksi sydän.

No miksi hitossa sitten menet yleistämään ettei kukaan saa ostaa kenellekään semmoisia hirvityksiä? Outo ihminen... Ja tuo meidän taulu on kauniilla valkoisilla kehyksillä oleva vaaleapohjainen taulu jossa on keskellä vain yksi sydän.

Siksi, että kun ei voi tietää, mistä ihmiset tykkää. Lahjasta tulee riesa, jos se ei ole mieluinen! Ääliö. =)

No kun tällä pariskunna tosiaan on jo IHAN KAIKKEA. Siis niitä pentikin tauluja löytyy ja ovat itse sanoneet etteivät tauluista oikein perusta. Tuleva rouva on kosmetiikkamyyjä joten joten tuo sauna-hemmottelupaketti ei oikein toimi. Ja kun vielä tiedän että se satiinipussilakanasetti on tulossa jo ja ne kaiverretut lasitkin ovat jo itse teettäneet. Kivoja ehdotuksia kyllä muuten. Ajattelin itse ensin omenapuuntainta mutta niitä ei tähän aikaan vuodesta saa mistään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No kun tällä pariskunna tosiaan on jo IHAN KAIKKEA. Siis niitä pentikin tauluja löytyy ja ovat itse sanoneet etteivät tauluista oikein perusta. Tuleva rouva on kosmetiikkamyyjä joten joten tuo sauna-hemmottelupaketti ei oikein toimi. Ja kun vielä tiedän että se satiinipussilakanasetti on tulossa jo ja ne kaiverretut lasitkin ovat jo itse teettäneet. Kivoja ehdotuksia kyllä muuten. Ajattelin itse ensin omenapuuntainta mutta niitä ei tähän aikaan vuodesta saa mistään.

No hey! Tuo omenapuuntaimihan on loistoidea! Eli annat lahjakortin puutarhaliikkeeseen. Voivat sitten keväällä hakea itse mieluisia juttuja. Voithan toki mainita, että ajattelit omenapuuta juuri. Tuo on tosi hyvä idea. Varsinkin jos on uusi oma koti, aina on kiva tuunata vähän edes pihaa. :)

Täytyy miettiä tuota lahjakorttiasiaa. Mutta edelleen otan vinkkejä vastaan. En nimittäin ole varma kasvaako omenapuut heidän korkeudellaan. Asuvat siis pohjois-suomessa.

Miksei vaikka lahjakortti johonkin hyvään ravintolaan? Jos ravintola ei sellaista tarjoa voi vaikka kehitellä jotain itse. Ei välttämättä kannata mitään tavaraa ostaa vaan ostamisen takia, jos heillä jo kerran kaikkea on.
Se puuntaimikin oli ihan kiva idea. Usein onnistuu kun miettii mikä itsestä olisi kiva saada.

Alkuperäinen kirjoittaja kl:
Miksei vaikka lahjakortti johonkin hyvään ravintolaan? Jos ravintola ei sellaista tarjoa voi vaikka kehitellä jotain itse. Ei välttämättä kannata mitään tavaraa ostaa vaan ostamisen takia, jos heillä jo kerran kaikkea on.
Se puuntaimikin oli ihan kiva idea. Usein onnistuu kun miettii mikä itsestä olisi kiva saada.

EI sen mitään tavaraa tarvikaan olla, mutta lahjan haluan silti antaa. Lahjakorttienkin kanssa on vähän hankalaa kun työn puolesta saavat lahjakortteja moniin paikkoihin ja lapsenvahtikin löytyy aina. Se että miettii mitä itse haluaisi ei kyllä toimi ainakaan tämän pariskunnan kohdalla koska meillä on ihan erilainen maku.

Puuntaimi minullekin tuli ensimmäisenä mieleen. Tai miksei joku pensas, satoa tuottava sellainen. :)

Olisiko vieraskirjasta iloa? Jos siihen ensimmäiselle sivulle kirjoittaisi vielä hääpäivän, jonkun onnittelutekstin ja sitten vielä huolehtisi siitä että jokainen paikallaolija kirjoittaa nimensä kirjaan (ja mahdollisesti terveiset hääparille).

Mites olis valurautapata Hackmannilta? Monellakaan ei ole, mutta on tosi hyvä kapistus ruoanlaitossa. Ja olis vähän omaperäisempi kuin ne pyyhkeet. Puuvillasatiinipussilakanat on myös hyvä juttu, aivan ihanat käytössä.

Jos ei puun taimea niin entäs sellasia valmissettejä joissa kasvatetaan mansikoita? Sokoksella ainakin oli täällä sellasia peltisankoja tyyliin lisää vain vesi. Mukaan joku kuoharipullo odottamaan että saavat nautiskella itse kasvatettujen mansikoiden kanssa myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Puuntaimi minullekin tuli ensimmäisenä mieleen. Tai miksei joku pensas, satoa tuottava sellainen. :)

Olisiko vieraskirjasta iloa? Jos siihen ensimmäiselle sivulle kirjoittaisi vielä hääpäivän, jonkun onnittelutekstin ja sitten vielä huolehtisi siitä että jokainen paikallaolija kirjoittaa nimensä kirjaan (ja mahdollisesti terveiset hääparille).

Ylipäätään pihalle jotain kaunista, tietysti tähän aikaan vuodesta voi olla vaikea löytää mitään. Mutta lähes jos ok-talo kaipaa sekä käytönnöllisiä (lumikola, kottikärryt, penkki) tai ihania (suihkulähde, jokin HIENO patsas tms) juttuja.
Tosiaan vaikea voi olla löytää sopivaa, mutta tuollaisista ainakin itse pitäisin...