Häälahja itseä rikkaammille? Paljonko on liian vähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja madigan:
Mielestäni lahja on lahja, on se sitten itse kudotut villasukat tai seitsemän samanlaista silitysrautaa.
Eli vain lahjanantajalla on oikeuksia, joita täytyy kunnioittaa?

Kukaan ei tee 7 silitysraudalla mitään. Ei palvele kenenkään etuja, että niistä kuusi tai jopa kaikki seitsemän viedään kierrätykseen ja typerimmät heittävät suoraan roskiin.

tai sitten lahjoitatte sen 15 e niihin vuohi-kehitysmaa-apu-juttuihin, ja annatte hienon kortin hääpäivänä jossa lukee, että "Teidän nimissänne on tehty rahalahjoitus sinne ja sinne" (ei tarvitse edes mainita summaa, ei ole korrektia). Olette ulospäin siten todella tiedostavia ja kukaan ei voi koskaan loukkaantua siitä, että rahaa meni oman navan sijasta avustustyöhön.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tai sitten lahjoitatte sen 15 e niihin vuohi-kehitysmaa-apu-juttuihin, ja annatte hienon kortin hääpäivänä jossa lukee, että "Teidän nimissänne on tehty rahalahjoitus sinne ja sinne" (ei tarvitse edes mainita summaa, ei ole korrektia). Olette ulospäin siten todella tiedostavia ja kukaan ei voi koskaan loukkaantua siitä, että rahaa meni oman navan sijasta avustustyöhön.

Tämä on minustakin hyvä ehdotus! Se sivu taisi olla jokin erilainenlahja.fi tms.... paitsi nyt jäin miettimään, että kun tuo on kirkon ulkomaanavun palvelu, että jos ovat kirkosta eronneita niin silloin se ei ole hyvä idea.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:

Tämä on minustakin hyvä ehdotus! Se sivu taisi olla jokin erilainenlahja.fi tms.... paitsi nyt jäin miettimään, että kun tuo on kirkon ulkomaanavun palvelu, että jos ovat kirkosta eronneita niin silloin se ei ole hyvä idea.

Ei tämä auttaminen liity sinänsä kirkkoon. Kirkon ulkomaanapu vain hoitaa homman. Itse ainakin olen ostanut sieltä paljon lahjoja, enkä kuulu kirkkoon.

Hyvä idea!

http://www.kua.fi/fi/etusivu/?id=2

Miten niin neljältä hengeltä? Kahdestaan me ollaan sinne miehen kanssa menossa. Me saatiin omissa häissä esim. 10 hengen sukulaisporukalta yhteensä 50 euroa, kaikki töissäkäyviä ja hyvin toimeentulevia.

aika vaikeeta käsittää, oliko ne jotain vähä älyisiä vai???

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Antakaa lahjaksi joku lahjakortti että tyyliin peset heidän ikkunansa tai kutsutte heidät kesällä grillijuhliin... itse tykkäisin tuollaisesta

Mielestäni tämä on paras ehdotus! Ja varmasti sillä on myös eniten arvoa saajien mielestä. Myös se valokuvan kehystäminen oli todella hyvä idea. Palvelun antaminen lahjaksi on ihanan henkilökohtaista ja kertoo, että haluatte olla tekemisissä jatkossakin. Sitä paitsi olisi mukava tietää, että joku muu pesee ikkunat, kun näin kevättä vasten tuijottaa pölyisiä laseja...

niin sitten sitä ei ole.
Me vietiin häälahjaksi hyvänpäivän tutuille pullon kuohuvaa ja häävalokuvakehys ja kortti;) (tasan 20e)
Tiesivät meidän talouden tilanteen ja olivat todellakin onnellisia,
oli sitten nauttineet ensimmäisenä hääpäivänään tuon kuohuvan:)

Itse suosittelen käyttämään mielikuvitusta,tee hääkortti,ja osta vaikka häävalokuvakehys sillä 15e (myydään kauniita kehyksia mm. kello ja koru alan liikkeissä ym.)

Jos ihmiset kutsuvat häihinsä hienojen ja kalliiden lahjojen perässä paljon ihmisiä niin silloin ehkä väärä taktiikka ajatella naimisiin menoa,olisi sitten käyttäneet nekin häärahat niiden hienojen ja kalliiden tavaroiden hankkimisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Antakaa lahjaksi joku lahjakortti että tyyliin peset heidän ikkunansa tai kutsutte heidät kesällä grillijuhliin... itse tykkäisin tuollaisesta

Mielestäni tämä on paras ehdotus! Ja varmasti sillä on myös eniten arvoa saajien mielestä. Myös se valokuvan kehystäminen oli todella hyvä idea. Palvelun antaminen lahjaksi on ihanan henkilökohtaista ja kertoo, että haluatte olla tekemisissä jatkossakin. Sitä paitsi olisi mukava tietää, että joku muu pesee ikkunat, kun näin kevättä vasten tuijottaa pölyisiä laseja...

Pitää olla sitten vain itse aktiivinen, ja soitella, että koska sopii tulla pesemään ikkunat... ei hääpari kehtaa koskaan itse soittaa, että tuutkos jo. Ja lisäksi, jos rehellisiä ollaan, en todellakaan haluisi että ystäväni tulisi pesemään ikkunoitamme. Mitä sen ajan tekisin, lepäisin perseelläni ja kattoisin kun toinen huhkii? Karkaisin kotoa siksi aikaa? Nää on näitä ideana hyviä, käytännöntoteutus kusee aina.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhjätasku joskus ollut minäkin:
niin sitten sitä ei ole.
Me vietiin häälahjaksi hyvänpäivän tutuille pullon kuohuvaa ja häävalokuvakehys ja kortti;) (tasan 20e)

Itse suosittelen käyttämään mielikuvitusta,tee hääkortti,ja osta vaikka häävalokuvakehys sillä 15e (myydään kauniita kehyksia mm. kello ja koru alan liikkeissä ym.)

Jos ihmiset kutsuvat häihinsä hienojen ja kalliiden lahjojen perässä paljon ihmisiä niin silloin ehkä väärä taktiikka ajatella naimisiin menoa,olisi sitten käyttäneet nekin häärahat niiden hienojen ja kalliiden tavaroiden hankkimisiin.

Melko halpaa kuplivaa ollut, jos irronnut 20 kaikki tuo... Halpa kuohari on pahaa, hyi hitto. Hääpäivän aamua tulee juhlistaa OIKEALLA samppanjalla.

Ja lisäksi, jos rehellisiä ollaan, en todellakaan haluisi että ystäväni tulisi pesemään ikkunoitamme. Mitä sen ajan tekisin, lepäisin perseelläni ja kattoisin kun toinen huhkii? Karkaisin kotoa siksi aikaa? Nää on näitä ideana hyviä, käytännöntoteutus kusee aina.

Meille saa tulla. Mä varmaan tekisin pihatöitä samalla tai tekisin keittiössä jotain hyvää syötävää. Ja tarjoaisin ystävälleni hommien loputtua hyvin ansaitut kaffepullat.

Meille saa tulla myös tekemään remppaa (esim rapsuttamaan ikkunoita) tai kaivamaan toi yksi puska maasta irti tai....

Alkuperäinen kirjoittaja Kookoo:

Ei tämä auttaminen liity sinänsä kirkkoon. Kirkon ulkomaanapu vain hoitaa homman. Itse ainakin olen ostanut sieltä paljon lahjoja, enkä kuulu kirkkoon.

Hyvä idea!

Tämä, ehdottomasti!!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
niin sitten sitä ei ole.

Melko halpaa kuplivaa ollut, jos irronnut 20 kaikki tuo... Halpa kuohari on pahaa, hyi hitto. Hääpäivän aamua tulee juhlistaa OIKEALLA samppanjalla.

Carrington Vintage Brut 2005 päihittää jopa "huonoimmat" shampanjat viinitesteissä ja hinta 9,89 e.

15euroa tilille olisi mun mielestä todella noloa ja en sitä itse ikinä kehtaisi laittaa mutta sen sijaan joku kiva suklaajuttu tms olisi minusta hyvä! Kulutettavaa, ei missään nimessä krääsää.

Ja kuten joku jo mainitsi niin en todellakaan haluaisi että joku joutuisi meidän lahjan takia ottamaan pikavipin tms eli älä sitä tee.

Alkuperäinen kirjoittaja kuohuvinkki:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
niin sitten sitä ei ole.

Carrington Vintage Brut 2005 päihittää jopa "huonoimmat" shampanjat viinitesteissä ja hinta 9,89 e.

Samppanja kirjoitetaan suomeksi samppanja, ei shampanja tms.

Ei missään nimessä mitään valokuvakehyksiä tms. roinaa, erityisesti jos hääparin toiveena on ollut raha. Kuten joku jo aiemmin sanoi, ennemmin jotain syötävää/juotavaa/kulutettavaa. 15 e saa pullon hyvää punaviiniä (ennemmin kuin huonoa kuoharia), tai vaikka käsintehtyjä suklaakonvehteja jne... Vuohet yms. lahjoitukset myös hyvä idea.

*muoks* Meille kyllä kelpaisi erinomaisesti myös itse tehdyt villasukat :D

Toi kirkon ulkomaanapu on mielestäni loistava.
Jos haluat kuitenkin viedä jotain, niin hae tiimarista valkoinen pieni kori, siihen kaksi valkoista kynttilää(ei havin pöytäkynttillä vaan jotain vähän hienompia joita saa prismasta ehkä 6? kpl) ja muutama hopeapaperiin kääritty karkki(olisko jotain mintun makuisia, en nyt muista nimeä) ja kääri sellofaaniin ja valkoisesta narusta rusetti. avot, olis hienon näköinen, tosin hintaa tulee väkisinkin 20-25?, mut jos sen varran voit vielä jostain haalia.

Itse kannatan myös EHDOTTOMASTI tuota hyväntekeväisyyteen laittamista esim. http://www.lahjaksilehma.fi/lahjakauppa Tuolta esim. saa valmiin kortinkin, josta selviää mikä on homman nimi jne. Esimerkiksi tuollainen "ystävyyden puu" (20e) voisi olla todella hieno idea :-)

Jos haluat kuitenkin viedä jotain, niin hae tiimarista valkoinen pieni kori, siihen kaksi valkoista kynttilää(ei havin pöytäkynttillä vaan jotain vähän hienompia joita saa prismasta ehkä 6? kpl) ja muutama hopeapaperiin kääritty karkki(olisko jotain mintun makuisia, en nyt muista nimeä) ja kääri sellofaaniin ja valkoisesta narusta rusetti. avot, olis hienon näköinen, tosin hintaa tulee väkisinkin 20-25?, mut jos sen varran voit vielä jostain haalia.

... ja sitten lentää roskiin lisää kamaa:
- pieni valkoinen kori
- "hienoja" prisman kynttilöitä

Elkää nyt ainakaan kukkia viekö häihin,häät ja hautajaiset on aivan eri asia;)Sen nyt sanoo jo järkikin:)

Eiköhän jokainen tiedä/tunne hääparin jos lahjaan ei muuten varaa;)
toinen voi ottaa vaikka sen viinipullon/kuohuvan toinen sen perinteisen joululahjan villasukat kun taas joku kovin saunan ystävät ovat enemmän kuin mielissään uudesta saunakiulusta sun muista tykötarpeista ja hilpehööreistä häälahjaksi kun taas joku haluaa ison kulhon karkkia:)
Se että täällä porukka haukkuu elkää sitä ostako se on paskaa jne.
Eihän me edes tunneta sitä hääparia,
te sen tunnette ja jos ette niin tehkää salapoliisityötä ja opetelkaa tuntemaan.
Ei me osata sanoa mikä on oikea lahja ja mikä paskaa.
Tosin nykypäivänä koko häätouhu on yhtä sirkusta ja mikään ei nirppanokka hääpareille kelpaa:(Jos yhtään luottamista tämän palstan vastauksiin:(

Alkuperäinen kirjoittaja Tosikot taas liikkeelläkö?:
Elkää nyt ainakaan kukkia viekö häihin,häät ja hautajaiset on aivan eri asia;)Sen nyt sanoo jo järkikin:)

Eiköhän jokainen tiedä/tunne hääparin jos lahjaan ei muuten varaa;)
toinen voi ottaa vaikka sen viinipullon/kuohuvan toinen sen perinteisen joululahjan villasukat kun taas joku kovin saunan ystävät ovat enemmän kuin mielissään uudesta saunakiulusta sun muista tykötarpeista ja hilpehööreistä häälahjaksi kun taas joku haluaa ison kulhon karkkia:)
Se että täällä porukka haukkuu elkää sitä ostako se on paskaa jne.
Eihän me edes tunneta sitä hääparia,
te sen tunnette ja jos ette niin tehkää salapoliisityötä ja opetelkaa tuntemaan.
Ei me osata sanoa mikä on oikea lahja ja mikä paskaa.
Tosin nykypäivänä koko häätouhu on yhtä sirkusta ja mikään ei nirppanokka hääpareille kelpaa:(Jos yhtään luottamista tämän palstan vastauksiin:(

Niin no en tiedä, mutta kyllä ihan läheisimmässä etelänaapurissamme viedään häälahjaksi kukkia, ja jotain muuta sen lisäksi. Enpä usko että se nyt suuren suuri etikettivirhe täälläkään on..

Alkuperäinen kirjoittaja Kookoo:

Hyvä idea!

Tämä, ehdottomasti!!

Komppaan tätä "parempaa lahjaa"! :flower:

Kirkon ulkomaanapu ei ole ainoa taho, josta saa hyväntekeväisyyslahjoja:
http://www.lahjaksilehma.fi/
http://www.parempilahja.fi/
http://www.solidaarisuus.fi/osallistu_ja_vaikuta/solidaarinen_lahja/

Tai sitten kultasepänliikkeestä valokuvakehys/fotokansio. Niitä saa sieltä myös parilla kympillä, uskomatonta kyllä! Jossain olen nähnyt alle 15 euronkin. Ja nättejä olivat. JA yleensä niihin saa kaiverruksen kaupanpäälle.

Alkuperäinen kirjoittaja baa:

... ja sitten lentää roskiin lisää kamaa:
- pieni valkoinen kori
- "hienoja" prisman kynttilöitä

ja onko nuo kynttilät pakko heittää roskiin? eikö niitä voi polttaa??? tyhymä!!

Yhteistyössä