Häälahja itseä rikkaammille? Paljonko on liian vähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä ihmeessä mitään pikavippiä ota! Sä olet laittanut jo aikamoisen summan rahaa häihin ja jos sitä rahaa ei ole, niin sitä ei ole. Mutta äl äota mitään pikavippiä. Osta oikeasti vaikka joku kaunis viherkasvi tms. Minä en ainakaan haluaisi, että joku minun ystäväni tiukassa rahatilanteessa joutuisi vielä tiukemmalle sen takia, että ottaisi minun takia pikavipin häälahjaa varten.

joo vaik tiimarista tai tarjoustalosta pajukori ja siihen käsipyyhkeet ja joku aromisaippua ja vaikka joku muu tämmönen hemmottelujuttu,pikkusuklaa semmoinen lahjapakkaus ja sellofaaniin ja näyttävä lahja alle 20e. paljon parempi kuin pikkuraha tilille.

Ei, ei, ei! Jotain sellaista, minkä voi käyttää pois. Kukaan rikas ja suurin osa köyhemmistäkään ei halua jotain Tiimarin viinilasiparia. Ja vielä vähemmän jotain paritonta pyyhettä. Kun toivotaan lahjaksi rahaa ajatellaan siinä lähinnä sitä, että ei tule turhaa krääsää!

Hyvin toimeentulevan naimisiin menneen kommentti:

Toivoimme lahjaksi rahaa häämatkalle. Syy siihen oli, että meillä on jo kaikkea ja makumme on tarkka. Kaikki saatu krääsä on ollut pakko viedä kirppikselle vaikka harmitti.

Ostakaa siis jotain kulutettavaa, kuten suklaata. Pariskunta luultavasti haluaa 8 Riedelin lasia ym., jos viinilaseja, ja nämä maksavat jo mammonaa.

Tuntematta tietenkään tapausta, mutta se rahapyyntö on luultavasti syystä!

Itse olen kotona ja mies akateemisissa töissä.Hänen työkäverinsa joka akateeminen ja maisterivaimonsa menivät naimisiin n1v sitten.Pyysivät häälahjaksi hopeaa ei ollut meillä varaa joten veimme sellaisen kauniin valokuvakehyksen tosi harva toi hopeaa vaikka n100 hengen häät.

jos ostat halvat skumppalasit niin ne voi koristella, vaikka tarroilla. Tai muulla sopivalla tavalla. Tosin noi koristelu kamatkii maksaa, jos ei ole valmiina sellasia kaapissa...

Ei krääsää missään tapauksessa, oikeasti sellaisella ei ole yleensä mitään arvoa. Jos listassa on viinilasi X, niin Tiimarin viinilasi on vittuilua ja rahantuhlausta. Ei saippuaa tai jotain semmoista turhaketta.

Vaan jotain ajatuksella ja pienellä budjetilla. Olkoon se vaikka suklaarasia (määrä ei korvaa laatua, muistakaa se), 10 viikon lotto, tms. Alle 3 vuotiaatkin voivat tehdä vanhempien avustuksella hellyyttäviä kortteja. Pitää vaan vähän tehdä esityötä. 15 eurolla saa myös jotain hyväntekeväisyyttä ja siitä kortin. Paljon hienompaa kuin krääsä.

Kaitpa nuo kaverit ymmärtävät ettei teillä ole rahaa. Ja jos se sinua häiritsee itseäsikin niin voithan sinä ihan suoraan asiasta sanoakin...ainahan sitä olisi mukava antaa jos olisi mistä antaa.

Meinasin ehdottaa ensin, että yritä pelata 15e:lla parin puolesta. Jos voitat saavat isomman rahalahjan, jos häviät saavat itsetehdyn nätin kortin. Mutta Nalkuttavalta Talonmieheltä tulikin
parempi ehdotus: 10 viikon lottorivit lahjaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kookoo:
Hyvin toimeentulevan naimisiin menneen kommentti:

Toivoimme lahjaksi rahaa häämatkalle. Syy siihen oli, että meillä on jo kaikkea ja makumme on tarkka. Kaikki saatu krääsä on ollut pakko viedä kirppikselle vaikka harmitti.

Ostakaa siis jotain kulutettavaa, kuten suklaata. Pariskunta luultavasti haluaa 8 Riedelin lasia ym., jos viinilaseja, ja nämä maksavat jo mammonaa.

Tuntematta tietenkään tapausta, mutta se rahapyyntö on luultavasti syystä!

Tämä muuten osuis meihinkin...eli ois tosi harmi jos saataisiin jotain sellaista millä ei ois sitten meillä mitään käyttöä, koska kiertoonhan se lähtisi.
Ja samalla kuitenkin tulisi mieleen että joku on toivon mukaan ajatuksella senkin turhakkeen hankkinut.
Joten siltä osin tuohon rahapyyntiin saattaa olla ihan perusteltu syy ettei haluta just niitä tiimari-ikea-akselin laseja tai maljakoita.

Ei herraisä, ei eieieieiieie KOSKAAN mitään Tiimarikrääsää!! Menee suoraan roskikseen, ja sinne meni nekin pari euroa. Ei kaikilta odota rahalahjaa, totta hitossa mekin vaikka ollaan varakkaita ymmärretään, ettei kaikilla ole laittaa se sitä rahaa. Meidänkin häihin muutamat toivat vain ison kukkakimpun (siis ei mitään kamalaa huoltsikka-puskaa, vaan esim. 10 isoa valkoista liljaa). Oli tosi nättejä, ja ei haittaa yhtään, vaikka ei kaikilta rahaa saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja ja:
jos ostat halvat skumppalasit niin ne voi koristella, vaikka tarroilla. Tai muulla sopivalla tavalla. Tosin noi koristelu kamatkii maksaa, jos ei ole valmiina sellasia kaapissa...

:D :D

niin hello kitty tarroilla vaikka

On naurettavaa, että hääparit tekevät listoja haluamistaan lahjoista tai esittävät rahatoiveita. Mielestäni lahja on lahja, on se sitten itse kudotut villasukat tai seitsemän samanlaista silitysrautaa.
Kaikkein kauneinta olisi, kun ilmoittaisivat, etteivät halua lahjoja lainkaan, vaan vain vieraat heidän juhlaansa mukaa iloitsemaan heidän liitostaan. Varakkaat ihmiset tuppaavat luulemaan, että toisetkin pystyvät käyttämään rahaa yhtä leveästi, kuin he itse.
Ei ole mukava olla juhlissa, joiden seurauksena tietää, että seuraavat kolme viikkoa joutuu syöttämään lapsilleen veteen tehtyä kaurapuuroa.
Maailma on turhan materialistinen nykyään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyylitajuinen:
Ei herraisä, ei eieieieiieie KOSKAAN mitään Tiimarikrääsää!! Menee suoraan roskikseen, ja sinne meni nekin pari euroa. Ei kaikilta odota rahalahjaa, totta hitossa mekin vaikka ollaan varakkaita ymmärretään, ettei kaikilla ole laittaa se sitä rahaa. Meidänkin häihin muutamat toivat vain ison kukkakimpun (siis ei mitään kamalaa huoltsikka-puskaa, vaan esim. 10 isoa valkoista liljaa). Oli tosi nättejä, ja ei haittaa yhtään, vaikka ei kaikilta rahaa saanut.

ne kymmenen isoa valkoista liljaa maksavat helposti 50 euroa... olen ollut kukkakaupassa töissä

Alkuperäinen kirjoittaja madigan:
On naurettavaa, että hääparit tekevät listoja haluamistaan lahjoista tai esittävät rahatoiveita. Mielestäni lahja on lahja, on se sitten itse kudotut villasukat tai seitsemän samanlaista silitysrautaa.
Kaikkein kauneinta olisi, kun ilmoittaisivat, etteivät halua lahjoja lainkaan, vaan vain vieraat heidän juhlaansa mukaa iloitsemaan heidän liitostaan. Varakkaat ihmiset tuppaavat luulemaan, että toisetkin pystyvät käyttämään rahaa yhtä leveästi, kuin he itse.
Ei ole mukava olla juhlissa, joiden seurauksena tietää, että seuraavat kolme viikkoa joutuu syöttämään lapsilleen veteen tehtyä kaurapuuroa.

Sen takia, että tiedostetaan, että sieltä voi tulla mitä tahansa moskaa. Itse olen esim. hyvin ympäristötietoinen, ja suorastaan vituttaisi saada jostain tiimarinlaseja lahjaksi, ja heivata ne samantien kierrätykseen.

Joo siis vie ihmeessä joku tarvike ennemmin. 15e on tosi nolo raha, itse en kehtaisi sellaista viedä ainakaan häihin.

Osta hemmottelu kori. Esim. pussukka jossa on hierontavälineitä. Sitten hieno kortti, jossa annetaan vaikka "neuvot" miten hierontajuttuja on tarkoitus käyttää (esim. runo, jossa mies hieroo vaimonsa kipeitä jalkoja/niskoja ja vastavuoroin tjms.). Sit jotain pientä suklaata siihen ja voila. Käyttökamaa eli ei jää nurkkiin pyörimään ja on tehty hyvällä sydämellä. Tuollainen on paljon arvokkaampi lahja kuin 15e hyvin toimeentulevalla parilla, joka heittää tuollaisen hetkessä mihin tahansa.

Ja vielä lisäys: Jos teillä on laittaa rahaa se 15e, ostakaa vain sillä se lahja. Älkää laittako itseänne kaurapuurolinjalle sen tähden, että lahja on teistä liian pieni. Varakkaat parit tarvitsevat sitä rahaa vähemmän kuin te ja mitä todennäköisemmin toivoisivat pienempää lahjaa kuin tietäisi, että joutuisitte nipistämään lahjan takia omasta elämästänne ihan hirveästi. Näin mää ainakin ajattelisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sen takia, että tiedostetaan, että sieltä voi tulla mitä tahansa moskaa. Itse olen esim. hyvin ympäristötietoinen, ja suorastaan vituttaisi saada jostain tiimarinlaseja lahjaksi, ja heivata ne samantien kierrätykseen.

Juuri näin.

Monet varakkaat ihmiset ovat joskus olleet opiskelijoita tms. Itse en tunne edes varakasta pariskuntaa, jolla ei olisi joskus ollut tiukkaa.

Itse olen nykyään hyvätuloinen, mutta kaksi kuukautta jouduin käymään joskus aikoinaan sossussa ja secpysyy mielessä pitkään.

Tämä ei lahjoja lainkaan johtaisi turhaan krääsään, koska suomalaiset eivät kehtaa tulla ilman lahjoja. Kokeiltu on.

en veisi 15e kahdelta hengeltä rahana, mieluummin sitten jonkun lahjan... en ymmärrä kuitenkaan että miten joku ottaisi nokkiinsa minkä hintaisen lahjan joku tuo...

Yhteistyössä