Häälahja itseä rikkaammille? Paljonko on liian vähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli kaverit menossa ensi viikonloppuna naimisiin, haluavat häälahjan rahana. Kyseessä on akateeminen 3- kymppinen, lapseton pariskunta, molemmat työelämässä jo vuosia. Meillä kaksi lasta ja minä kotihoidontuella, mies keskituloisen alapuolella.

Kaveripiiristä ei rahaa puutu, jo polttareihin meni lähemmäs 100 euroa per lärvi. Uudet vaatteetkin piti häihin ostaa, kun vanhat ei mahdu päälle, siihen meni 50 e kun ostin halvat. No, nyt alkaa sitten olla jo lopussa budjetti jonka ajattelin häitä varten laittaa...Ja vielä pitäisi tuo rahalahja laittaa...Mitä mieltä olette, onko 15 euroa mielestänne törkeän vähän? Sitten olisi häihin mennyt meiltä 165 euroa, päällehän tulee vielä bensakulut hääpaikalle kulkemisesta jne.

Juu, köyhiä ollaan...:(

Minä tekisin itse kivan kortin eli panostaisin persoonallisuuspuoleen. Lisäksi vaikka pieni rasia belgialaista suklaata (arvo noin 10-20 euroa). Tämä siis mielestäni mieluummin kuin 15 euroa tilille.

Jos eivät ymmärrä, niin eivät ole lahjanne arvoisia.

Miten niin neljältä hengeltä? Kahdestaan me ollaan sinne miehen kanssa menossa. Me saatiin omissa häissä esim. 10 hengen sukulaisporukalta yhteensä 50 euroa, kaikki töissäkäyviä ja hyvin toimeentulevia.

50 e on se tavallinen mitä me saatiin. eihän se sun hääasu ole hääkustannus periaatteessa, sitä voi käyttää myöhemminkin.
15 e lahja on mun mielestä mielenosoitus hääparia vastaan.

Hääpari koostuu kahdesta idiootista jos ajattelevat mitään siitä mitä kukakin laittaa rahaa. Ja jos ei ymmärrys riitä siihen että toisilla sitä rahaa on vähemmän annettavana niin se ei ole sun häpeä ollenkaan!

Vaikka toiveena on rahaa, yrittäisin kiertää sitä jotenkin... Kävisikö lahjaksi edellä mainittu herkku/suklaa, viherkasvi nätissä ruukussa, ajaton kirja tai kehystetty valokuva pariskunnasta kortin kera. Ymmärrän hyvin tilanteenne!!

Alkuperäinen kirjoittaja mma momotso:
Vaikka toiveena on rahaa, yrittäisin kiertää sitä jotenkin... Kävisikö lahjaksi edellä mainittu herkku/suklaa, viherkasvi nätissä ruukussa, ajaton kirja tai kehystetty valokuva pariskunnasta kortin kera. Ymmärrän hyvin tilanteenne!!

Tää oli tosi hyvä mun mielestä.

Mietin pitäiskö ottaa pikavippi niin voisi laittaa ton 50 euroa. Hävettää tosiaan olla näin köyhä, sen takia ei vissiin meillekään kukaan mitään kallista antanut häälahjaksi :(

Minä en antanut rahaa hääparille ,vaikka sitä toivoivat.Olin jo kerennyt ostaa heille lahjan aijemmin(ennen rahapyyntöä)ja lisäksi tein heidän häihin voileipäkakun ,joten mielestäni olin jo sijoittanut niihin juhliin tarpeeksi rahaa.
Tuo viinipullo/lasijuttu on kiva,nättiin pakettiin/koriin ja ehkä hieman suklaata mukaan ni hyvä on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mietin pitäiskö ottaa pikavippi niin voisi laittaa ton 50 euroa. Hävettää tosiaan olla näin köyhä, sen takia ei vissiin meillekään kukaan mitään kallista antanut häälahjaksi :(

Ihmettelen minkälaisia kavereita teillä oikein on? Luulisi ymmärtävän, yleensä kai ystävät ymmärtääkin..

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Osta hyvä viinipullo ja kauniit lasit, ei kaikkien tarvi sitä rahaa antaa.

Nämä maksaa tosin jo 30-50 euroa.

Kympillä saa hyvän viinin ja laseja on Tiimarista-Ikeaan edullisesti.

Haluaako hyvin toimeentuleva pariskunta kaksi viinilasia joiden hinta on 2,5 euroa/kpl?

Vai 15e? Olen saanut ihanat 2e sydänlasit ja en ikinä vaihtaisi niitä mihinkään. Ajatus on tärkein!

Yhteistyössä