Häälahja itseä rikkaammille? Paljonko on liian vähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tee kaunis kortti, jossa kutsut hääparin viettämään teille suanailtaa pari kuukautta häiden jälkeen! Oispa mahtavaa muistella häitä sitten! Mielikuvitusta, kun rahat loppuu!

Itseäsi rikkaammalle?
Rahako erottaa millainen lahja? Köyhälle köyhää ja rikkaalle rahanarvoista?
Eihän lahjaa voi rahasssa mitata? Eikö muistaminen kuitenkin tärkeintä, eikä se rahallinen arvo?
Menköön lahjan saajat itseensä, jos ei lahjan päälle ymmärrä. Lahjan pitää olla jollain tavoin myös antajansa näköinen ja muistuttaa juhlasta ehkäpä koko loppu-iän? Lahjan antajan tulisi tuntea lahjan saaja riittävän hyvin, jotta lahjasta tulee saajalleen mieluinen muisto juhlasta...

Jos hääparilla sattuu olemaan omakotitalo (tai pihaa muuten), niin voisit hankkia heille pensaan tai puuntaimen, kunhan tulee hiukan keväämpi. Siihen mennessä kun lahja pitää toimittaa perille, ehdit säästää hiukan rahaakin (valitettavasti en tiedä mitä puuntaimet maksavat).

Alkuperäinen kirjoittaja kynttilät on kivoja:
Alkuperäinen kirjoittaja baa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi kirkon ulkomaanapu on mielestäni loistava.
Jos haluat kuitenkin viedä jotain, niin hae tiimarista valkoinen pieni kori, siihen kaksi valkoista kynttilää(ei havin pöytäkynttillä vaan jotain vähän hienompia joita saa prismasta ehkä 6? kpl) ja muutama hopeapaperiin kääritty karkki(olisko jotain mintun makuisia, en nyt muista nimeä) ja kääri sellofaaniin ja valkoisesta narusta rusetti. avot, olis hienon näköinen, tosin hintaa tulee väkisinkin 20-25?, mut jos sen varran voit vielä jostain haalia.

... ja sitten lentää roskiin lisää kamaa:
- pieni valkoinen kori
- "hienoja" prisman kynttilöitä

ja onko nuo kynttilät pakko heittää roskiin? eikö niitä voi polttaa??? tyhymä!!

Ei kaikki polta kynttilöitä. Just jokunen kuukausi mietiskelin että miten jotkut pitää kynttilöistä tosi hyvänä viemisenä, kun "kaikki tykkää". Meille ei suunnilleen turhempaa lahjaa voi tuoda... kiertoon menee nekin.

Munkii mielestä kannattas vaan laittaa vaikka se 15? ennemmin ku mitään ylimäärästä kynttilää tai muuta. Ihan taatusti ymmärtävät, ettei kaikilla ole laittaa kovinkaan paljoa ja minä ainakin olisin tuosta summasta ihan tyytyväinen.

Me tossa just oltiin kaverin häissä reipas viikko sitten ja vietiin lahjaksi 14,90? maksanut muumimuki, joka tosinkin löytyi häälahjalistalta.
Viime kesänä oli kahdet häät ja molemmat polttarit jätettiin väliin just sen takia ku ei meillä oo varaa laittaa 100-200? mihinkään ylimääräseen. Ja näille pareille vietiin 20? lahjakortit kodinykköseen.

Jos läheiset ystäväni menis naimisiin ja meillä ei olis sillon rahaa, kertosin sen ystävälleni ja sanoisin, että muistan heitä seuraavana tilipäivänä. Ja tekisin niin kanssa. Meidän häissä yks visalla elävä pariskunta teki näin. Huomattavasti kivempi kuin ne, jotka ei tuonu yhtään mitään. Yhdellä "ei mitään tuoneella" pariskunnalla on ens kesänä häät ja meidät on kutsuttu. Aika vaikeeta on päättää, mitä veis. Miten ois vaikka ei mitään?

Ja jos sitten morsiuspari olis niin vieras, etten ilkeis kertoa tilannetta, niin olisin jättäny uudet vaatteet ostamatta ja lähettäny sen 50 euroa heille ja onnittelukortin ja pahotellu, ettemmä pääse tulemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Munkii mielestä kannattas vaan laittaa vaikka se 15? ennemmin ku mitään ylimäärästä kynttilää tai muuta. Ihan taatusti ymmärtävät, ettei kaikilla ole laittaa kovinkaan paljoa ja minä ainakin olisin tuosta summasta ihan tyytyväinen.

Älä suotta häpeile tuota 15?. Todennäköisesti olet läheinen hääparin kanssa, jos olit polttareissakin. He kyllä varmasti tietävät rahatilanteenne..Mä en ainakaan itse odota isoa rahasummaa niiltä, joiden tiedän muutenkin olevan tiukille, etenkin kun itse ollaan hyvin toimeentulevia..

Yhteistyössä