Hääjärjestelyt ja ehdot vieraille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28009550]Tämä bridezillahan on ryhtynyt kehittämään häätunnelmaa jo oikein ajoissa...

Itse en tule häihin, johon ei ole koko perhe tervetullut, koska häät ovat perhejuhla. Olen työn takia jo paljon poissa kotoa, joten vapaa-aikani haluan viettää perheeni kanssa enkä jättää lapsia millekään lastenhoitajille. En ymmärrä noita teidän tekosyitä miksei lapset saa tulla. Uskon, että oikea syy on se, että olette niin köyhiä tai nuukia, ettei ole rahaa/halua kutsua koko perheitä. No thanks tällaisille WT-häille.[/QUOTE]

Kyllähän lasten kutsmatta jättämiselle OIKEASTI on selvä syy ;)
HE EIVÄT OLE ns: MAKSAVIA ASIAKKAITA ;)
Mielummin maksetaan aikuisista kuin 10 lasta,
ajattele mikä määrä sillä saadaan häälahjalistaa kartutettua kun laitetaan niille 10 aikuiselle mielummin kutsu ja kielletään näiden 5 perheen lapsein tulevan häihimme :)
Ja ainahan voidaan leikkiä että tilanpuute tai alkotarjoilu ja aikuseen makuun ruoka,
kyllä nämä nyt vaan on TEKOSYITÄ ;)

Ja seuraavaksi jeesustellaan että häissä on alkoholitarjoilu ja osa porukasta humalassa, ja joukossa lapsivieraita....siis miksei sitä alkoholia olis voinu jättää kokonaan tarjottavien listalta pois kun kerran on lapsiakin paikalla...

vali vali vali!

Hei älkää ihmeessä menkö niihin häihin kun on noin kamalaa jo ennen kuin on edes kutsuttu! Valitetaan että "minä en kenenkään ravintolailtaa maksa" ja "minä en rahaa lahjoita" ja "minä minä minä!!!"

[QUOTE="vieras";28009550]Tämä bridezillahan on ryhtynyt kehittämään häätunnelmaa jo oikein ajoissa...

Itse en tule häihin, johon ei ole koko perhe tervetullut, koska häät ovat perhejuhla. Olen työn takia jo paljon poissa kotoa, joten vapaa-aikani haluan viettää perheeni kanssa enkä jättää lapsia millekään lastenhoitajille. En ymmärrä noita teidän tekosyitä miksei lapset saa tulla. Uskon, että oikea syy on se, että olette niin köyhiä tai nuukia, ettei ole rahaa/halua kutsua koko perheitä. No thanks tällaisille WT-häille.[/QUOTE]

Itseasiassa jokaisen ystäväni häät on olleet samanlaiset; lapsettomat ja AIKUISTEN juhlat. Ihanat bileet ystävien kesken. Ja meidän iät on jo kaikilla yli 30, jokaisella pieniä lapsia ja jokainen työssäkäyvä. Joten todellakin nautimme kaikki näistä juhlista, kun saa luvan kanssa juhlia ilman niitä lapsia :) Ja meidän juhliin kuuluu alkoholin nauttiminen, joten sikälikin se ei mikään lasten paikka ole.

Teidän häät kuulostaa sellaisilta, ettei todellakaan kiinnostais niihin tulla. Lastenjuhlat on erikseen, häät taas erikseen :)

Ja seuraavaksi jeesustellaan että häissä on alkoholitarjoilu ja osa porukasta humalassa, ja joukossa lapsivieraita....siis miksei sitä alkoholia olis voinu jättää kokonaan tarjottavien listalta pois kun kerran on lapsiakin paikalla...

vali vali vali!

Hei älkää ihmeessä menkö niihin häihin kun on noin kamalaa jo ennen kuin on edes kutsuttu! Valitetaan että "minä en kenenkään ravintolailtaa maksa" ja "minä en rahaa lahjoita" ja "minä minä minä!!!"

Lisää WT-häiden haasteita: jos tarjotaan alkoholia, on heti porukka humalassa.

[QUOTE="vieras";28009617]Itseasiassa jokaisen ystäväni häät on olleet samanlaiset; lapsettomat ja AIKUISTEN juhlat. Ihanat bileet ystävien kesken. Ja meidän iät on jo kaikilla yli 30, jokaisella pieniä lapsia ja jokainen työssäkäyvä. Joten todellakin nautimme kaikki näistä juhlista, kun saa luvan kanssa juhlia ilman niitä lapsia :) Ja meidän juhliin kuuluu alkoholin nauttiminen, joten sikälikin se ei mikään lasten paikka ole.

Teidän häät kuulostaa sellaisilta, ettei todellakaan kiinnostais niihin tulla. Lastenjuhlat on erikseen, häät taas erikseen :)[/QUOTE]

Lisää WT-häiden järjestämisen haasteita: häät ovatkin vain tekosyy känniselle bilettämiselle.

[QUOTE="vieras";28009626]Lisää WT-häiden haasteita: jos tarjotaan alkoholia, on heti porukka humalassa.[/QUOTE]

No totta helvetissä porukka on huppelissa, jos häissä on alkotarjoilu! :laugh: Mitä se haittaa? Ihanasti rentouttaa ja voi ihan hyvillä mielin ottaa muutaman olusen kun ei tarvitse kaitsia tiinamaritaa, joka on kolme ja joka juuri nyt haluaa esittää teille kaikille yhden laulun ja ARRRRRGGGGGHHHHHH!!!!!!!!!! Juu, ei kiitos sellaisille häille, kuulostaa olevan yhtä hauskat juhlat kuin hautajaiset.

Ihana, kun on ympärillä ihmisiä jotka nauttii myös aikuisten kesken juhlimisesta. Tuollaista eläkeläistunnelmaista elämistä en jaksais ikinä.

• Tykkää
Reactions: Hertta Pesonen
Ne ihmiset jotka eivät osallistu häihin "koska ei saa ottaa lapsia mukaan", ovat niitä samoja ihmisiä jotka eivät ikinä muutenkaan osallistu yhtään mihinkään juhliin. Näillä ihmisillä oma "minä" ja identiteetti ovat valuneet viemäriin lapsiveden mukana ja mieli taantunut vastasyntyneen tasolle, joka ei osaa erottaa itseään erillisenä ihmisenä äidistä.

Näillä ihmisillä lapset eivät ole elämän tärkein asia, vaan koko elämä. Sillä elämän listalla kun ei ole olemassa mitään muuta kuin lapset. Näillä ihmisillä ei ole oikeita ystäviä, pelkästään hyvän päivän tuttuja. On vain yksi asia: lapset.

[QUOTE="vieras";28009682]Ne ihmiset jotka eivät osallistu häihin "koska ei saa ottaa lapsia mukaan", ovat niitä samoja ihmisiä jotka eivät ikinä muutenkaan osallistu yhtään mihinkään juhliin. Näillä ihmisillä oma "minä" ja identiteetti ovat valuneet viemäriin lapsiveden mukana ja mieli taantunut vastasyntyneen tasolle, joka ei osaa erottaa itseään erillisenä ihmisenä äidistä.

Näillä ihmisillä lapset eivät ole elämän tärkein asia, vaan koko elämä. Sillä elämän listalla kun ei ole olemassa mitään muuta kuin lapset. Näillä ihmisillä ei ole oikeita ystäviä, pelkästään hyvän päivän tuttuja. On vain yksi asia: lapset.[/QUOTE]

Tässä näemme näytteen WT-häiden järjestäjien moniuloitteisesta maailmankuvasta.

[QUOTE="vieras";28009688]Tässä näemme näytteen WT-häiden järjestäjien moniuloitteisesta maailmankuvasta.[/QUOTE]

Ja tässä näemme näytteen ihmisestä, jota ei kutsuta mihinkään häihin, kun hän nyt vaan sattuu olemaan niin tylsää seuraa. Että hauskoja lastenjuhlia omalla porukalla teille nyt sitten vaan! :)

Saimme juuri kutsun lapsettomiin häihin. Meistä osallistuu vain toinen, syystä ettei lapsenvahtia ole. Kuopus on vasta vauva ja imetän häntä, joten en halua häntä jättää kenellekään tuntemattomalle MLL:n lukiolaistytölle kun ei pullostakaan ole suostunut koskaan maitoa juomaan. Isovanhemmat tai kummit eivät ole lastenvahtiapuna. Pakkoraossa varmasti pysyisi hengissä päivän ilman minuakin mutta koska häät eivät ole pakkorako, jään lasten kanssa kotiin. Mielestäni häiden järjestäjä saa päättää ketä juhliinsa kutsuu, en todellakaan tunkisi juhliin lasten kanssa. Mielelläni toki juhliin menisin mutta parin vuoden päästä tilanne on helpompi, toivottavasti sillonkin joku joskus kutsuu. :)

Enkä kyllä ymmärrä näitä änkyröitä jotka välttämättä haluavat antaa tavaralahjan jos rahaa on pyydetty. Miksi on parempi antaa joku turhake kuin sama summa rahaa?

Ymmärrän kyllä, jos hääpari ei halua tavaraa lahjaksi. Esimerkiksi meidän suvusta löytyy paljon semmoista porukkaa, joka tykkää antaa isoja ja näyttäviä tavaralahjoja, mutta viis veisaa lahjansaajan tyylistä ja mausta tai sitten ovat ihan sokeita. Se on oikeasti tosi harmillista saada lahjaksi jotain arvokasta ja tavallaan hienoa, mutta itselle ihan turhaa roinaa. :( Jos ei halua antaa rahaa, niin mielestäni siinä tilanteessa voi ihan hyvin antaa jotain kuluvaa tai aineetonta, siis esimerkiksi pullon hienoa shamppanjaa tai lahjakortin ravintolaan.

[QUOTE="vieras";28009703]Ja tässä näemme näytteen ihmisestä, jota ei kutsuta mihinkään häihin, kun hän nyt vaan sattuu olemaan niin tylsää seuraa. Että hauskoja lastenjuhlia omalla porukalla teille nyt sitten vaan! :)[/QUOTE]

Lue vaikka päivän Iltiksestä Sarasvuon Jarin kertomus siitä, miten alkoholi täyttää elämän huomaamatta niin, ettei oikein mikään tunnu enää miltään ilman alkoholia. Jota menee yhä enemmän ja yhä useammin ja etenkään ihminen itse ei suostu myöntämään edes itselleen, että asiassa olisi jotain ongelmaa. Jos tuntuu siltä, että hauskoja juhlia ei voi järjestää ilman juomista humaltumistarkoituksessa, niin pitäiskö käydä juttelemassa lääkärin kanssa...

Kyllä voin viedä LAHJAN. Minusta raha ei ole LAHJA.

Onko se sit ok jos hääpari myy sen lahjan käyttämättömänä vaikka huutiksessa? Vai vetääkö lahjanostaja herneet siitäKIN? He pyytävät lahjaksi rahaa, joten oletettavasti he tarvitsevat enemmän sitä rahaa kuin ylimääräistä tavaraa.

Minusta on ok karsia rasittavat vieraat pois, mutta se ei ole OK vetää herneitä nenään jos lapsiperheen vanhemmat eivät suostukaan tulemaan ilman lapsiaan häihin.

[QUOTE="vieras";28009721]Lue vaikka päivän Iltiksestä Sarasvuon Jarin kertomus siitä, miten alkoholi täyttää elämän huomaamatta niin, ettei oikein mikään tunnu enää miltään ilman alkoholia. Jota menee yhä enemmän ja yhä useammin ja etenkään ihminen itse ei suostu myöntämään edes itselleen, että asiassa olisi jotain ongelmaa. Jos tuntuu siltä, että hauskoja juhlia ei voi järjestää ilman juomista humaltumistarkoituksessa, niin pitäiskö käydä juttelemassa lääkärin kanssa...[/QUOTE]

:laugh:

Juu, sitähän se on. Ne, jotka haluavat häihinsä alkoholitarjoilun, ovat alkoholisteja... :D

No niin diivat antakaas konkreettisia esimerkkejä millä tavoin lapsi/lapset ovat pilanneet teidän häänne? Mä en ole koskaan tällaista urbaanilegendaa kokenut tai sitten täälläpäin ei vaan ole tapana.

[QUOTE="nuuh";28009744]No niin diivat antakaas konkreettisia esimerkkejä millä tavoin lapsi/lapset ovat pilanneet teidän häänne? Mä en ole koskaan tällaista urbaanilegendaa kokenut tai sitten täälläpäin ei vaan ole tapana.[/QUOTE]

Ei mitenkään, kun meidän häät tulevat olemaan lapsettomat.

Pari kertaa olen käynyt häissä, joissa on ollut lapsia ja seuraavat asiat ovat niitä syitä, etten todellakaan halua lapsia häihini;
-kirkossa ei kuule kenenkään puhetta kun lapset kiljuu
-juhlapaikalla sotkua ja lasten juoksemista ympäriinsä, kun eihän niitä voi tuoliinkaan köyttää
-joka ohjelmanumero katkeaa siihen, että jotain perkeleen kukkamaarian esitystä pitää alkaa katsomaan kesken kaiken
-alkoholitarjoilua ei ole joko ollenkaan, tai se alkaa vasta iltakymmeneltä, jolloin päivän "juhlien" jälkeen on jo niin väsynyt että lähtee mieluummin kotiin
-lapset nyt vaan ovat tylsää seuraa juhlissa, jos kyse ei ole heidän omista juhlistaan

Ja itselläni on kaksi lasta, osallistuvat kyllä meidän omiin häihin siten että tulevat kirkkoon ja syömään, sen jälkeen saavat lähteä lapsenvahdin kanssa kotiin kun äiskä ja iskä saavat alkaa juhlimaan ystävien kanssa :)

[QUOTE="vieras";28009711]Saimme juuri kutsun lapsettomiin häihin. Meistä osallistuu vain toinen, syystä ettei lapsenvahtia ole. Kuopus on vasta vauva ja imetän häntä, joten en halua häntä jättää kenellekään tuntemattomalle MLL:n lukiolaistytölle kun ei pullostakaan ole suostunut koskaan maitoa juomaan. Isovanhemmat tai kummit eivät ole lastenvahtiapuna. Pakkoraossa varmasti pysyisi hengissä päivän ilman minuakin mutta koska häät eivät ole pakkorako, jään lasten kanssa kotiin. Mielestäni häiden järjestäjä saa päättää ketä juhliinsa kutsuu, en todellakaan tunkisi juhliin lasten kanssa. Mielelläni toki juhliin menisin mutta parin vuoden päästä tilanne on helpompi, toivottavasti sillonkin joku joskus kutsuu. :)
[/QUOTE]

Näin oli meilläkin tilanne kun sain kutsun sukulaiseni lapsettomiin häihin. Vauvan isovanhemmat ja osa kummeista oli luonnollisesti siellä häissä, joten hoitoapua ei tosiaan ollut saatavissa ja kun juhlat vielä olivat 200 km päässä kotoani, en halunnut jättää vauvaa isänsäkään kanssa kahden. Meilläkään vauva ei huolinut pulloa, plus että itse olisin saanut rintatulehduksen tai vähintään kastuneen mekon, jos olisin ollut vaaditun ajan imettämättä. Silti sukulaiseni keksi loukkaantua kun en hänen häihinsä saapunut ja äitinsä vielä vhjaili, että olisinhan silti voinut häälahjan antaa. Jokainen pitäköön sellaiset häät kuin haluaa, mutta ei pidä loukkaantua jos kaikki eivät ehtojen vuoksi pääse paikalle.

[QUOTE="vieras";28009781]Näin oli meilläkin tilanne kun sain kutsun sukulaiseni lapsettomiin häihin. Vauvan isovanhemmat ja osa kummeista oli luonnollisesti siellä häissä, joten hoitoapua ei tosiaan ollut saatavissa ja kun juhlat vielä olivat 200 km päässä kotoani, en halunnut jättää vauvaa isänsäkään kanssa kahden. Meilläkään vauva ei huolinut pulloa, plus että itse olisin saanut rintatulehduksen tai vähintään kastuneen mekon, jos olisin ollut vaaditun ajan imettämättä. Silti sukulaiseni keksi loukkaantua kun en hänen häihinsä saapunut ja äitinsä vielä vhjaili, että olisinhan silti voinut häälahjan antaa. Jokainen pitäköön sellaiset häät kuin haluaa, mutta ei pidä loukkaantua jos kaikki eivät ehtojen vuoksi pääse paikalle.[/QUOTE]

No minäkään en ymmärrä, miksei sitä lahjaa voinut silti antaa ja onnitella sitä hääparia, vaikkei pääse paikalle? Moukkamaista käytöstä mun mielestä. Jos itse olen joihinkin juhliin kutsuttu enkä pääse paikalle, lähetän tietenkin lahjan joka tapauksessa!

[QUOTE="nuuh";28009744]No niin diivat antakaas konkreettisia esimerkkejä millä tavoin lapsi/lapset ovat pilanneet teidän häänne? Mä en ole koskaan tällaista urbaanilegendaa kokenut tai sitten täälläpäin ei vaan ole tapana.[/QUOTE]

Ei ole kokemusta morsiamen roolista, mutta olen ollut vieraana sekä lapsellisissa että lapsettomissa häissä. Lapsettomissa häissä ei ole kuulunut lasten itkua tai huutoa ja ohjelmassa on ainakin pari kertaa ollut jotain vähän härskimpää, kuin lasten edessä ehkä olisi kehdannut järjestää. Joillekin nämä ovat tärkeitä asioita, se heille suotakoon. :)

Joskus kyse voi olla myös kustannuksista. Jos potentiaalisia lapsivieraita olisi tosi paljon, niin kyllähän sitä ruokaa ja istumapaikkojakin tarvittaisiin enemmän. Varsinkin, jos ruuasta ei makseta kulutuksen vaan henkilömäärän mukaan.

Lisään vielä, että meillä ei lapsettomat häät johdu tippaakaan budjetista ja juhlapaikallekin sopisi liuta lapsia. Niitä vaan ei sinne haluta, mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Sitä saa mitä tilaa. Jos rajaa tiukat ehdot niin täytyy varautua pettymään vieraiden määrän suhteen. Kaverit meinas viime kesänä et heil on lapsettomat juhlat kunnes tajusivat et yli puolella kavereistaan on niin pieniä vauvoja et jättävät häät väliin. olis ollut aika nuivat mummujen kahvi kekkerit jos olisivat tiukan ehdon pitäneet, lieventyi et olisi kiva jos aikuiset voisivat jatkaa iltaa lasten mentyä nukkumaan. me esim veimme omamme mummulaan nukkumaan ja palasimme jatkamaan bileitä.

tohon lahja hommaan mulla on hedoton mielipide. eli jos pari sitä rahaa toivoo niin sitä ne myös saa. eri asia jos tietää 100% varmasti et tää tavara on juuri noille todella tärkeä ja toivovat sitä niin sit semmoisen voisin antaa. mut kyllä itseänikin vituttais saada se kuus kahvinkeitintä, kasa pussilakanoita jotka olis väärän kokosia, muutama leivänpaahdin ja jonkun marjatta serkun ihan itse tekemään ihquuu taidetta. itse monesti annan rahaa ja käsityöihmisenä voin värkätä siihen jonkun hienon kortin tai pienen koriste-esineen jonka hääpari voi kadottaa kaappiin jos siltä tuntuu.

Ihmettelen näitä nykyajan morsiamia, että kun vieraat tuntuvat pilaavan hääjuhlat niin miksi niitä vieraita sitten kutsutaan? Eikö parempi olis, että kun pitää olla 'täydellistä' niin olisivat morsian ja sulhanen kahdestaan vaan, ja ne pakolliset todistajat mukana sit tietty. Ai niin, mut kun sekään ei oo täydellistä, ennemmin tai myöhemmin se sulhanen kumminkin pierasee! Silloin kun minä menin naimisiin niin hyvienm juhlien suhteen mietittiin niin päin, että kun nyt vaan kaikki vieraat viihtyisivät.

Eli itku, huuto, kukkamekkolaulua ja härskiys. Siinähän on pätevät syyt kieltoon. Näitä em esityksiä on joka päivä lähiostareilla, en jaksais noista järkyttyä.

Yhteistyössä