V
vieras...
Vieras
Muutama typerä kysymys oikeaoppisesta kättelystä:
- Kuuluuko asiaan, että vieraat kättelevät hääparin vanhemmat ennen kirkkoon menoa? Kuinka toimitaan tapauksessa, jossa esim. jommankumman vanhemmat ovat eronneet ja näillä on uudet kumppanit? Tuleeko nämä uudet kumppanit kättelytilanteeseen mukaan vaikka eivät asuisi yhdessä?
- Kuuluuko asiaan, että hääpari kätellään juhlapaikalle tultaessa? Onko tällöin käteltävinä myös hääparin vanhemmat?
Kiitos.
- Kuuluuko asiaan, että vieraat kättelevät hääparin vanhemmat ennen kirkkoon menoa? Kuinka toimitaan tapauksessa, jossa esim. jommankumman vanhemmat ovat eronneet ja näillä on uudet kumppanit? Tuleeko nämä uudet kumppanit kättelytilanteeseen mukaan vaikka eivät asuisi yhdessä?
- Kuuluuko asiaan, että hääpari kätellään juhlapaikalle tultaessa? Onko tällöin käteltävinä myös hääparin vanhemmat?
Kiitos.