H****tti mä ymmärrä noita liukumia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyryharakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pyryharakka

Aktiivinen jäsen
09.02.2005
2 304
0
36
Meillä töissä siis päivävuorolaisilla on liukuva työaika.Eli jos menet esim 6.30 pääset kello 15 jne.Ruokatunti on pakollinen 30 minuuttia.No,mä vuorotyöläisenä olen nyt ollut kuukauden päivätöissä ja tänään sitten ihmettelin tota niiden liukumaa.Katselin tossa yks päivä että mulla oli -00.33 h kellokortissa joten käsitin että olen ollut 33 minuuttia liian vähän töissä.Tänään sitten ajattelin että kun on mahdollisuus niin olen sen 33 minuuttia ylimääräistä niin saan sen nollattua ennekuin huomenna loppuu päivätyöt.No,oisin siis päässyt normaalisti 15.00 kotiin kun menin puoli seiskaksi.Olin sitten sen 33 minuuttia ylimääräistä ja hyvillä mielin menin leimaamaan 15.33 että nyt se näyttää nollaa eikä "velkaa" jäännyt.Pasan marjat,nyt se sitten näytti että -01.33,siis mistä se nyt vielä repäs sen ylimääräisen puoli tuntisen jonka periaatteissa tein nyt takasin?Mä en voi siis käsittää.Ton mukaan mä oisin nyt sitten tehnyt vajaata reilun tunnin!Huomenna otan kyllä pomon puhutteluun ja sanon muutaman oman ajatuksen tosta liukumasta :whistle: .

No,siinäpä se kun en mä edes tajua että pitääkö se leimata jotenkin erilailla.Mä kun vuorotyöläisenä vaan leimaan sisälle ja ulos eikä meillä ole mitään tuollaisia miinuksia tai plussia kellokortissa niinkuin näillä päiväläisillä.Leimaan kyllä lounas ulos ja lounas sisään.Muuten leimaan ihan normaalisti sisään ja ulos.En mä ees tiedä että pitääkö noi leimata jotenkin eritavalla.Tarvii huomenna pomolta kysellä että miten toi nyt oikein menee.
Ja enää mua ei kyllä kohta päivätöihin saa ;) .

Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
No,siinäpä se kun en mä edes tajua että pitääkö se leimata jotenkin erilailla.Mä kun vuorotyöläisenä vaan leimaan sisälle ja ulos eikä meillä ole mitään tuollaisia miinuksia tai plussia kellokortissa niinkuin näillä päiväläisillä.Leimaan kyllä lounas ulos ja lounas sisään.Muuten leimaan ihan normaalisti sisään ja ulos.En mä ees tiedä että pitääkö noi leimata jotenkin eritavalla.Tarvii huomenna pomolta kysellä että miten toi nyt oikein menee.

Saattaa olla pöljä kysymys, mut pitääkö teillä leimata ruokikselle mennessä?
Edellises duunipaikas oli työpäivään laskettu mukaan lounastauko, jolle ei sit erikseen leimattu mitenkään.

Kysy nyt ihmeessä joltain joka osaa sitä teitin konetta käyttää ja oikaisuta nuo tekemäsi tunnit järjestelmään. Muuten teet kohta viikkotolkulla ylimääräisiä tunteja kun miinusta kertyy. Meil on onneks niinkin helppo kuin aamulla "sisään " iltapäivällä "ulos". Välissä voi olla työasiaa, tai omaa asiaa tai lounasta ulos ja sisään, mut toimii.

Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:

Edellises duunipaikas oli työpäivään laskettu mukaan lounastauko, jolle ei sit erikseen leimattu mitenkään.

Juu,pitää kuulemma käydä leimaamassa.Me tehdäänkin niin että leimataan itsemme lounas ulos ja samantien sisään kun ei periaatteessa lähdetä ruokiksella työpaikalta mihinkään va nsiinä hiemossa "officessa" syödään eväät.Vuorossa me ei tosiaan leimata kuin sisään ja ulos ja työaika on aina joka 6-14,14-22 tai 22-6 ja silloin syödään milloin keretään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysy nyt ihmeessä joltain joka osaa sitä teitin konetta käyttää ja oikaisuta nuo tekemäsi tunnit järjestelmään. Muuten teet kohta viikkotolkulla ylimääräisiä tunteja kun miinusta kertyy. Meil on onneks niinkin helppo kuin aamulla "sisään " iltapäivällä "ulos". Välissä voi olla työasiaa, tai omaa asiaa tai lounasta ulos ja sisään, mut toimii.

Onneks mulla huomenna loppuu noi päivätyöt ja sitten pidän 4 päivän vapaan ja siirryn ens maanantaina vuorotyöhön.Mutta huomenna kyllä pomoa hieman valistan tuosta asiasta.

Juu,pitää kuulemma käydä leimaamassa.Me tehdäänkin niin että leimataan itsemme lounas ulos ja samantien sisään kun ei periaatteessa lähdetä ruokiksella työpaikalta mihinkään va nsiinä hiemossa "officessa" syödään eväät.Vuorossa me ei tosiaan leimata kuin sisään ja ulos ja työaika on aina joka 6-14,14-22 tai 22-6 ja silloin syödään milloin keretään.

Meillä ainakin leimattii kaikki ruuat sisään/ulos vaikka olis missä syöty. sehän onvaan merrki siitä että olet sen aikaa olllut syömässä.. Voisiko virhe johtua tuosta?

Nuo hienot vekottimet eivät hyväksy normaaliksi työajaksi muutakuin sen ajan mikä sopii liukumien sisään, ellet sitten leimaa laajennettua.

Minäkin jos menen töihin klo14 ja leimaan silloin vaan sisään, niin palkka ja työaika alkaa juoksemaan vasta klo 14.20, jolloin alkaa sovittu liukuma.

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:

Meillä ainakin leimattii kaikki ruuat sisään/ulos vaikka olis missä syöty. sehän onvaan merrki siitä että olet sen aikaa olllut syömässä.. Voisiko virhe johtua tuosta?

No kun toi ruokis on vähennetty siitä työajasta,eli se 30 minuuttia.Eli kun menen 6.30 ja pääsen 15 niin siitä tulee yhteensä 8,5 tuntia josta 30 minuuttia on ruokista.Ja tänään menin kello 6.30 töihin ja lähdin 15.33 jolloin olin yhteensä työpaikalla 9 tuntia josta 30 min. ruokista ja 33 min "ylitöitä".

Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Nuo hienot vekottimet eivät hyväksy normaaliksi työajaksi muutakuin sen ajan mikä sopii liukumien sisään, ellet sitten leimaa laajennettua.

Minäkin jos menen töihin klo14 ja leimaan silloin vaan sisään, niin palkka ja työaika alkaa juoksemaan vasta klo 14.20, jolloin alkaa sovittu liukuma.

Meillä toi liukuma aika on aamuisin 6.30-9 ja iltaisin sitten vastaavasti lähdetään aikasintaan 15 jos ollaan 6.30 menty.Mä olen niin pihalla noista.Aina pitää kuitenkin "pitää" se 30 min ruokatunti ja työaikaa pitää tulla vähintään se 8 tuntia.

Yhteistyössä