gynegologilla käynti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Myttö

Jäsen
30.12.2004
64
0
6
Hei,
tässä on jo hurahtanut 2,5 vuotta synnytyksestä, enkä ole käynyt kertaakaan gynellä koko aikana. Vähän rupeaa jo huolestuttamaan, että onkohan tuolla alavärkissä kaikki kunnossa. Mutta kysymyksiä... oletteko käyneet perustarkastuksessa yksityisellä vai ihan vaan terveyskeskuksessa? Antaako ne terveyskeskuksesta lähetteen papaan vai pitääkö se maksaa itse? Ja paljonkohan tuo papa sitten maksaa julkisella/ yksityisellä?

Käy ihmeessä jo gynegologilla. Pidä huolta itsestä, sillä äidit kyllä tuppaavat hoitamaan muita, mutta oma itse jää vähälle. Olen käynyt yksityisellä, sillä ammattitaito ok. Tk:ssa voi olla hyviä lääkäreitä ja saa papan ilmatteeksi. Se on tärkeä koe, joten alahan vain varata aikaa. Peruskäynti yksityisellä on noin 50 euroa ja toimistokulut 8-9 e noin päälle. Papan hintaa kannattaa kysellä. Joutuuhan sitä maksamaan terveyskeskusmaksua riippuen paikkakunnasta ja saako aikoja? Yksityisele yleensä pääsee nopeammin, mutta mistäs sitä veroja maksellaan.

Meillä kaksi lasta, 2003 ja 2005. Viimeksi käyny papassa tuota 2003 raskautta ennen. Nyt sitten viime jouluna syntyi tämä kuopuksemme, ja neuvolasta ohjusti minua ilmoittautumaan papaa varten heti kun kuukautiset alkaa uudestaan. Jepjep:), olen nyt imettänyt 9 kk, ekat 6 täysin lapsentahtisesti. Yhdet kuukautiset takana, ja nyt toivomme vielä kolmattakin lasta. Että missäs välissä sitä papaan ehtisi, jos tulen raskaaksi yhtä nopeasti kuin muillakin kerroilla:)

Ei mikään vitsi, tiedän että olisi hyvä välillä tuo koje ottaa, jossain sanottiin että VÄHINTÄÄN viiden vuoden välein, mikä taitaa kyllä olla se toinen ääripää. Neuvolan kautta luulen että helpoimmalla pääsee!

kannattaa käydä keran vuodessa itselläni löytyi viime vuonna kohdunkaulan alkava syöpä olin täysin oireeeton.lääkäri sanoi että vuoden päästä tilanne olisi voinut olla todella vakava.nyt käyn papssa puolen vuoden välein.ja olen alle 30-vuotias.

Riippuu paikasta missä saa ja missä ei. Tässä kaupungissa ei papaan pääse jos ei itse maksa, mutta sen voi otattaa ihan samassa labrassa kun käy verikokeilla ja hinta oli 25? kun kesällä kävi että ei kallis tutkimus. Siellä ottaja sanoi että noin 2,5 vuoden välein suositus

Yhteistyössä