~Great Girls~

Selis :hug:

Mulla ei nay menkkoja viela ainakaan. Tanaan on ollu jotain mahakipua, mutta ei tunnu menkkakivulta enka oikeen tunnista etta mika kipu se on. Ehka nalka :D
Ku nousin seisomaan niin tunsin jotain kipua hapyluussa tai jossain tuolla alhaalla.
Onko teilla muuten niin, etta kun on menkat, niin ette ehka jaksa seisoa kovin pitkaan vaan rupee sattumaan alapaahan? Mulla on nain ja se on inhottavaa, jos just toissa silloin pitais jaksaa kauheesti olla seisaallaan ja kavella.
 
kiitos drakonia.

Mulla ei oo tollasta tunnetta menkkojen takia, mutta välillä on maha niin kipee ettei sen takia jaksa seisoo kovin pitkiä aikoja. Ja liikunta auttaa noihin kipuihin, se on eriasia jaksaako sitä sitten liikkua...
 
Tää lähtee nyt haravoimaan! Mulla on ollu hirveet menkkakivut taasen, jippii vaan. Nyt on hiukan parempi olo. Onneks tää ja huominen vapaa niin ei tarvii töissä kärvistellä! Onneks esikoinen on ollut tosi kiltti ja reipas tänään kun itellä on voimat ihan pois.
 
~~ KESKIVIIKKO 15.10 ~~




ENSIMMÄISTÄ KUUMEILEE

Lumo..............kp7/28-35.......yk2
Arcatha...........kp 8/28.............yk 13.....35kg
Piglet...............kp20/29...........yk11 km. jlk...(-)3.3kg
Hope73...........kp21/27-28.....yk4....(-)3.6kg/20kg
drakonia..........kp28/n.30........yk1.....(-)4.5kg/20kg
kiharapää........kp29/32-35......yk13
Meritähti..........kp33/35...........yk5
kiukkutäti.........kp34/30-34.....yk17
Nasunen-82.....kp35/28..........yk18
yöperhonen.....kp36/23-25.....yk8
syttis...............kp43/?.............yk8


TOISTA TOIVOO

Selis...............kp2/32..............yk7....(-)2.1kg/15kg
marleena-84...kp5/28..............yk?....18kg
tii-tikkä...........kp20/28-33......yk29



KOLMATTA KUUMEILEE

jojo369.........kp7/30-35..........yk?....(-)15.6kg/45kg
Emmama......kp13/28-33........yk4....(-)2kg/17kg
tikruliini..........kp28/37.............yk3....(-)5kg/10kg
pisita.............kp43/28-38........yk3



NELJÄTTÄ UNELMOI

nelosenkaipuu..kp16/31-90......yk3....10kg
Lilo..................kp35/?..............yk3



VIIDETTÄ KAIPAILEE

äiti-vm73......kp26/31............yk4
Sinderella......kp29/28-30.......yk4...(-)3.1kg/25kg


KUUDETTA UNELMOI

Bianca72........kp23/?...............yk?


MUKANA MYÖS

sokeripulla
Piijuska-78..(-)4kg/25kg
Allunmamma....10kg
papaijaa81
nallekarhu
touhu tenava
Härveli



PLUSSANNEET

johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGubben

 
Drakonia: Samoja pulmia ollut mulla. Lasten kanssa ulkonakin on joskus tullut tunne, että pakko päästä istumaan. Viime aikoina vaivaa on ollut vähemmän. Onneksi. Loppuraskaudesta on myös ollut samaa tunnetta.

Mä olen taas tänään ollut ihan vauva-tunnelmissa. Meinasi taas mennä melkein ahdistuksen puolelle vauvakuume...
 
:hug: Selis ja muillekin tippuneille :heart:

Mä sain eilen pöhkön ajatuksen, että jos oonkin plussannut jo edellisessä kierrossa. Oli niin niukat ja lyhyet ne edelliset kuukautiset ja rinnat oli koko kuukauden arat. Kun mulla alkoi pahoinvointiakin olemaan vasta 1-2 viikkoa sen jälkeen, kun oli plussannut. Eli olo oli ihan "normaali", enkä osannut ollenkaan ajatella plussaavani. Ultraan on vielä ikuisuus ja sinne varhaisultraan ei ajateltu mennä. Oliskin aika yllätys ultrassa olla 4 viikkoa pidemmällä :D
 
Menkat alko sitte tänään :'( Olo on täysin tyhjä... Olin niin varma, että tästä kierrosta olisi tärpännyt :'( Viime yö meni asioita pohdiskellessa ja tulin siihen tulokseen että tämä mun ylipaino vaikuttaa raskautumiseen nyt niin paljon... Mun on pakko saada itseäni niskasta kiinni ja aloittaa kunnolla laihdutus muuten ei tähän taloon enää vauvaa tule. Siirryn ainakin hetkeksi taustalle... Plussatuulia kaikille
 
Selis ja sokeripulla :hug: Pirun menkat kun eivät tajua pysyä poissa...

Täällä vietellään syyslomaa ja voi että tekee hyvää pienelle mielelle ottaa vähän aikaa itselle. On sitten kyllä aikaa viime kerrasta.

Menkkoja ei vielä kuulu, tänään pitäisi alkaa, nyt on 14 päivää tikutetusta oviksesta.

-Meritähti-
 
sokeripulla :hug: :hug: .

Mulla taasen oli esikoisen kohdalla kymmenen kiloa enemmän painoa kuin nyt ja silloin raskauduin paljon nopeemmin.....

Sompio, oispa jännää jos oisit pitemmällä raskaana, tuu sit taas ilmottelemaan.

Meritähti, toivottavasti ei täti tulis vaan plussa ;)
 
Ei nay menkkoja. Mut en tiia pitaisko nakyakkaan viela, kun ei tuosta kierrosta tiia..
Ei tunnu menkkamaista kipua. Mutta vielaki jotain muuta outoa tunnetta mahassa :s Sellasta ikavaa. En tiia, ehka se menee ohi.. Jos mulla ei just olis ollu mahatauti sanoisin etta taa mahakipu on sellasta vahasen, mutta en usko etta tulis uudestaan.. :whistle:

Ihanan aurinkoinen paiva, vahan piristaa :)
 
Selis ja drakonia Soitin neuvolaan, mutta ei ole mahdollista päästä varhaisultraan sitä kautta. Meidän neuvolassa ei ole ultraa, vaan käydään tuossa lähikaupungissa.

Ainut tapa on selvittää se nyt menemällä yksityikseen ultraan. Neuvolalääkäri on kahden viikon päästä ja se pystyy "näppituntumalla" arvoimaan, että kummassa kierrossa olen hedelmöittynyt. Tarkempaa ei pysty, mutta tuollaisen 4 viikon haarukan pystyy kohdun koosta sanomaan.

Mies tulee kohta kotiin ja pitää kysellä, mitä mieltä hän on, mennäänkö varhaisultraan vai ei :heart:
 
Tiukasta tsempistä johtuen uskalla juhlallisesti ilmoittaa uudeksi merkinnäksi (-) 2/17 kg :LOL:
Suunta on oikea ja varmaan auttaa raskautumiseenkin. Moni on täällä nyt pohtinut raskaus ja ylipaino yhtölöä ja minä kyllä kovasti uskon siihen, että kilot raskautumista hankaloittaa. Tuskin ainakaan edistää. Joten siksipä tässä omaakin takapuolta yritän kaventaa. Toki siihen muitakin syitä on, mutta tässä yksi hyvä syy lisää.
 
Hei vaan kaikille.
Vaikuttaa niin mukavan rennolta pinolta, että voisin minäkin koittaa hypätä tänne mukaan jos vain sopii. Olen jo tuolla pinossa niille jotak ei halua pinoutua, mutta siellä on aika hiljaista ja "juttu seura" on totisesti tarpeen.
Olen 24-vuotias yhden lapsen 08/07 mamma ja toista haaveilen kovasti. Haaveissa ollut jo hyvän tovin ja pillerit jätin kesällä jonka jälkeen ehkäisy jäi miehen harteille. Tosin siitäkin luovuttiin aika pian ja lapsi on tervetullut. Kierto on 5/28 vaiheessa. Ennen viimisimpien menkkojen alkua olin lähes varma että olisi tärpännyt kun oireita tuntui olevan vaikka kuinka... No mieli taisi huijata kehoa ja en enää luota oireisiin ilman sitä plussa testiä. :kieh: Kiloja pudotettavana olisi minimissään 18, mutta sen asian suhteen en ole oikein saanut mitään aikaiseksi. Paino on ensimmäisen synnytyksen jälkeen saanut pudota omaa tahtiaan tai olla putoamatta. Nyt on myös minulla käynyt mielessä että kuinka paljon tuo ylipaino vaikuttaa raskautumiseen. Esikoisesta raskauduin yllättävän nopeasti, mutta silloin olin tuon 18 kiloa hoikemmassa kunnossa. Että tämmöinen mamma täällä.
 
Tervetuloa mukaan kuumeilemaan marleena :wave: ! Lisäilin jo sun tiedot tonne listaan, yrityskerrat puuttuu jo haluut niin mitä merkataan niistä?

Emmama tosi hienosti paino tippunut. Tapahtuisipa täälläkin jotain, nyt mulla ainakin selvästi menkkaturvotusta.
 
~~ TORSTAI 16.10 ~~




ENSIMMÄISTÄ KUUMEILEE

Lumo..............kp8/28-35.......yk2
Arcatha...........kp 9/28.............yk 13.....35kg
Piglet...............kp21/29...........yk11 km. jlk...(-)4kg
Hope73...........kp22/27-28.....yk4....(-)3.6kg/20kg
drakonia..........kp29/n.30........yk1.....(-)4.5kg/20kg
kiharapää........kp30/32-35......yk13
Meritähti..........kp34/35...........yk5
kiukkutäti.........kp35/30-34.....yk17
Nasunen-82.....kp36/28..........yk18
yöperhonen.....kp37/23-25.....yk8
syttis...............kp44/?.............yk8


TOISTA TOIVOO

Selis...............kp3/30..............yk7....(-)2.1kg/15kg
marleena-84...kp6/28..............yk?....18kg
tii-tikkä...........kp21/28-33......yk29



KOLMATTA KUUMEILEE

jojo369.........kp8/30-35..........yk?....(-)15.6kg/45kg
Emmama......kp14/28-33........yk4....(-)2kg/17kg
tikruliini..........kp29/37.............yk3....(-)5kg/10kg
pisita.............kp44/28-38........yk3



NELJÄTTÄ UNELMOI

nelosenkaipuu..kp17/31-90......yk3....10kg
Lilo..................kp36/?..............yk3



VIIDETTÄ KAIPAILEE

äiti-vm73......kp27/31............yk4
Sinderella......kp30/28-30.......yk4...(-)3.1kg/25kg


KUUDETTA UNELMOI

Bianca72........kp24/?...............yk?


MUKANA MYÖS

sokeripulla
Piijuska-78..(-)4kg/25kg
Allunmamma....10kg
papaijaa81
nallekarhu
touhu tenava
Härveli



PLUSSANNEET

johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGubben



 
Ei vielä menkkoja.

Tänään taas testattu haamu, tällä kertaa ClearBluella, mutta oli ihan tosi hailakka, tihrustaa saa että näkee. Jänskättää niin että oikein kroppakin jo reagoi tähän jännäämiseen. Voi kun voisi mennä aikakoneella vähän eteenpäin että sais jo tietää kuinka tässä käy...

Eipä muuta tällä kertaa, ei tässä ajatus oikein juokse...

-Meritähti-
 
Hirveen karmeesti peukkuja Meritähti!

Mä täällä jo eilen mietiskelin olisiko ovulaatio ollut, kun nippaili. Mutta eipä tainnut. Olisikin ollut tosi aikaisessa.

Laihdutus jatkuu hyvällä fiiliksellä. Tämä pari viikkoa tsemppiä on jo aika mahtavaa viimeaikaisten laihdutusyritysrypemisteni jälkeen.
 

Yhteistyössä