Gracon rattaat

Kyseisiä tuplia ollaan käyty hiplailemassa, kunnes myyjä sanoi, että ehei nämä edes ole talvikäyttöön ajateltu ! Mun mielestä ne renkaat näytti ihan hyviltä myös talvikeleille ja eihän täällä nyt ihan auraamatonta talvisin ole. Onkos kellään ollu nää käytössä läpi talven ???
 
No onhan se kyllä ihan eri asia työntää isoja ilmakumipyöriä kuin pieniä muovipyöriä. On se aikamoista jyryyttämistä talvella, etenkin kun on kaksi kyydissä. Mulla oli esikoisella Gracon yhden lapsen rattaat ja niillä menin talvellakin, vaikka ei se kovin mukavaa ollut. Sitten kun kuopus syntyi, ostin ne Gracon vierekkäin istuttavat. Kyllä ne oli vielä raskaammat talvella kuin yhden lapsen rattaat, pakko myöntää että hikipäissä tuli kauppareissut tehtyä!
Onneksi esikoinen oli jo niin vanha, että alkoi jo keväällä ajaa pyörällä kauppaan ja jaksoi kävellä. Ostin sitten kuopukselle ABC Tempo Light-matkarattaat, ne on olleet todella hyvät mutta niitä ei varmastikaan saa kahden istuttavina.
Nyt mulla on sitten kolmas tulossa, syntyy joulukuussa :D Kahdelle nuorimmalle tulee ikäeroa n. 1,5 vuotta. Olen katsellut Ora Land-kaksostenrattaita ja Brio Twinetteja. Aika varmasti ostan Brio Twinettet leveillä ilmapyörillä, olen kuullut niistä tosi hyviä kokemuksia!
Tämä on siis minun oma kokemukseni, toivottavasti on jotain apua. Olen kantapään kautta oppinut, että haluan päästä helpommalla ja ostan siis nyt kunnolliset rattaat =)
 
yksi vaan
meillä oli juuri gragon peräkkäiset ja hyvin pärjätty kesät talvet. ikäeroa kaksi vuotta.

brio twinettejä kannattaa kyll sovittaa. on meinaan turkasen ahdas istumatila kun on niin kapeat istuimet ettei meidän kaksi v pullero talvella kunnolla niihin mahtunut toppahaalarissa..
 
Viipotin
Samoja tuplarattaita olen käynyt kattelemassa, ja ihan sama pyörähomma mietityttää. Kauppias ei mitenkään kehunut talvikäyttöä, mutta ei tyrmännytkään. Toisaalta, näissä rattaissa saisi autokaukalon näppärästi istuimeen, mitä esikoisen kanssa kaipasin kovasti. Hän kun tuppasi aina nukahtamaan autoon ja aina myös heräämään, kun alkoi kaukalosta siirtämään rattaisiin tms. Kaukaloa oli niin hankala kantaa, että sille haluaisin jonkun telineen. Vierekkäin istuttaviin ei saane kaukaloa mahtumaan, ja peräkkäin istuttavia en ole muita merkkejä löytänyt kuin Gracot. Onko jollakin tiedossa toista peräkkäismallia?

Aika näppärästi näyttivät menevän myös kasaan (ja pienempään) kuin vierekkäin istuttavat kalliit ja jossakin mielessä tasokkaammat vaunut.

 
Kyllähän niillä varmasti pärjää mutta sehän on selvää, ettei ne ole yhtä hyvät työntää kuin isot ilmarenkaat. Kannattaa miettiä, haluaako ennemmin sellaiset, jotka menee kasattuna näppärästi autoon, vai haluaako työnnettävyydeltä hyvät.
Mä kävelen niin pitkiä matkoja, että halusin ehdottomasti panostaa työnnettävyyteen. Otin Brion Twinette-tuplarattaan isoilla ilmarenkailla. Eihän niihin hirveästi jää tilaa kun molemmat on toppavaatteissa, mutta miksi pitäisikään? Sitäpaitsi pienempi tykkää olla isomman kyljessä kun "on lämpimämpi" :D
Nuo Gracot on kuitenki "vaan" matkarattaita, enkä mä käytä sellaisia kuin sisätiloissa, mm. shoppailureissulla kauppakeskuksessa.
Gracon lisäksi myös Carenalla on peräkkäin istuttavia matkarattaita kaksosille, mut ihan samanlaiset pyörät on niissäkin.
 
Dieselmom harmaana
meillä oli kaksiv ikäerolla abc desing peräkkäiset tuplat.- eli löytyy semmoisetkin ja ne on gragoja halvemmat.

ja hyvin niillä pärjättiin talvellakin. tyttö kun syntyi jouluna niin heti päästiin talviajoon.

toki jos tarvit auraamattomilla mökkiteillä niin jumiin jäät mutta norm kaupungilla niin yleensä pääsee ihan hyvin..

meillä tykättiin siis kovasti ja samoja rattaita aion käyttää kunhan saan nämä perhepäivähoitajan opinnot valmiiksi.. jos olisi huonot rattaat niin en käyttäisi..
 
gracon rataista hajoo yleensä talvella ne muoviosat pyöristä,siks niitä ei suositella talvikäyttöön.ja takuu ei korvaa osia jos ne on mennyt rikki talvikäytössä koska ne on matkarattaita ja tarkoitettu pääasiassa satunnnaiseen käyttöön ja automatkoille mukaaan otettavaksi.suosittelen et ostat sellaset missä kunnon pyörät niin pääsette talvella paremmin liikkumaan.itse kannatan emmaljungaa ja twin ceroks malllia.
 
Dieselmom harmaana
jaa että yleensä.. meillä on esikoiselle ostettu grago voyager matkarattaat. meillä ei siis ollut muita rattaita ollenkaan vaan niillä aloitettiin heti kun syntyi. ja edelleen ovat siskolla käytössä. eli noin 5 vuotta ollaan kärrätty.. välissä oli nuo tuplat ja nyt on ollut noita avorattaita mutta niin paljon on käytetty että renkaan kulumapinta alkaa olla puhki ja hyvin on talvetkin kulkeneet. mitään ei ole vielä mennyt rikki
 

Yhteistyössä