Gefiluksesta jotain tietävät tänne!!

Kertokaas mitä te tiedätte Gefilus-maitohappobakteerista.
Lapsellani 1 v 8 kk on ollut hyvin rikkonaiset yöt ja maitopullolla on vasta rauhottunu. Nyt kun kokeilin antaa Gefilus-tuotteita 2 kertaa päivässä, yöt on menneet rauhallisesti. Heränny on vasta aamulla. Sattumasta en tässä tapauksessa usko. Miten tuo Gefilus oikein vaikuttaa ja mitä muuta tiedätte aiheesta? Kiitos jo etukäteen.
 
Mun mielestä meilläkin on uniin auttanut maitohappobakteeri. Vyöhyketerapeutti suositteli antamaan hapankaalia (siinä maitohappobakteeri on kuulemma parhaassa muodossa). Alkuun annoin maitohapot tablettina, nyt olen antanut hapankaaliakin (poju on hulluna siihen!). Tasapainottaa ruuansulatuskanavan ja suolen toimintaa -ja ihan totta: unet paranivat! Terapeutin mukaan pojan vatsanportti olisi löysä ja siihen tuo maitohappo auttaisi.

 
ChiliCat
Mä oon antanut vajaan vuoden ikäiselle pojalleni nyt jo jonkin aikaan sitä gefilusmehukeittoa puuron seassa. Se kestää viikon jääkaapissa ja sitten taas seuraavaks viikoks uusi maku.
 
mkf
GEFILUS MAITOHAPPOBAKTEERI TASAPAINOTTAA VATSAN TOIMINTAA JA EDISTÄÄ RUUANSULATUSTA. MEILLÄ SIIRRYTTIIN TUTTELISTA KULUTUSMAITOON NOIN 1V. JA NYT KEVYTMAITOON 1.5V. MAITOJEN SIIRTYMÄVAIHE KANNATTAA ALOITTAA VAROVASTI VAIKKA PUOLET JA PUOLET ERI MAITOJA. KOKEILE VAIHTEEKSI HYLAMAITOA MUUTAMA PÄIVÄ VOI OLLA ETTÄ POIKASI VATSA RAUHOITTUU SITEN.
 
Me laitoimme tyttömme maitopulloon Gefilus-kapseleita (siis avattiin ne ja jauhe maidon sekaan) kun hän oli vauva ja piti käyttää korvikemaitoa. Nukkui hyvin ja nyt syömme Gefilusta sisältäviä lastenjogurtteja melkein joka päivä ja on ollut vatsa ok. Juomme hylamaitoa, koska mulle käy se, mutta ei ole hoitajat tai mummot sanoneet, että tavallinen maito olisi pahaa tehnyt tyttömme mahalle. Kyllä Gefilus on hyvä tuote kaikille, joilla on mahavaivoja. Oma lempparini on Gefilus-mustikkasoppa ! :)
 
Äiti töissä
Täällä myös vannotaan gefiluksen nimeen! Ensin GG-kapset ja nyt sitten GG jogurtit, piimä, keitot, juusto. Suosittelen vauvoille, taaperoille ja vanhemmille.
 
meidän vyöhyketerapeutti sanoi että varsinkin keisarinleikatuilla lapsilla on noita masu-ongelmia! Eli kuinka monen tähän vastanneen lapsi on leikattu?
Täällä yksi ilmoittautuu :wave:

Me annettiin ihan silloin pikkuvauvana gefilustabletteja mutta sitten se jäi.Nyt kun eka iso flunssa tuli (lapsi siis 1v5kk) , aloitettiin taas kun se kerran sitä vastustuskykyä kasvattaa. Saa nähdä...ainakin nyt näyttäisi siltä että yöt ovat rauhoittuneet ja pidentyneet. Koputan puuta kyllä samalla :headwall: :D

Niin ja niitä tabletteja ilmeisesti saa antaa vain yhden päivässä mutta en usko että niissä juomissa tai jogurteissa rajaa on?<br><br>
 
meillä on tytöllä ja minulla mlemmilla maitotauti, ensin kokeiltiin gefilusmaitoa, joka auttoi suht hyvin, nyt juodaan ho.mogenoimatonta maitoa (hyvän olon maito, yömaito, luomumaito) joka on osoittautunut ihan parhaaksi... Sitä ei vain pitäisi lämmittää microssa sillä silloin se iskukuumentuu ja muuttuu ns tavan maidoksi. :wave:
 
Viiho
Meillä on lapsilla atooppinen iho. Terveydenhoitaja sanoi että maitohappobakteerin vaikutusta ihoon on tutkittu, ja tulos ollut posittivinen. Suositteli siis syömään gefilustuotteita päivittäin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 14:40 Viiho kirjoitti:
Meillä on lapsilla atooppinen iho. Terveydenhoitaja sanoi että maitohappobakteerin vaikutusta ihoon on tutkittu, ja tulos ollut posittivinen. Suositteli siis syömään gefilustuotteita päivittäin.
Eipä ainakaan meillä oo auttanu, samat ihottumat on sekä mulla itellä että pojalla (jolla atopiaa ei kyllä oo todettu kun vasta vähän aikaa sitte noi ihottumat ilmesty).
 
Viiho
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 16:43 riikka-78 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 14:40 Viiho kirjoitti:
Meillä on lapsilla atooppinen iho. Terveydenhoitaja sanoi että maitohappobakteerin vaikutusta ihoon on tutkittu, ja tulos ollut posittivinen. Suositteli siis syömään gefilustuotteita päivittäin.
Eipä ainakaan meillä oo auttanu, samat ihottumat on sekä mulla itellä että pojalla (jolla atopiaa ei kyllä oo todettu kun vasta vähän aikaa sitte noi ihottumat ilmesty).


En minä väittänytkään että auttas. Kerroin vain mitä th kertoi. En ole vielä ehtinyt kokeilemaan. Ja voihan se jollain auttaakkin, yksilöllistä varmaan tämäkin. Meinaan kokeilla. Ei siitä haittaakaan ole. Pakko kokeilla kaikkee mikä vähänkään vois auttaa.
 
Niin ja meillä tuo gefilusmaito on auttanut korvatulehduksiin siten, että ne ovat loppuneet lähes täysin aloitettuamme gefilustuotteiden päivittäisen käytön. Sitä ennen korvatulehduksia oli vähän väliä noin kuukauden kahden välein. Nyt taukoa tulehduksista jo yli puoli vuotta vaikka kaksi flunssaa on ollut.
 

Yhteistyössä