Galluppi rskausarvista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Kenelle tuli raskausarpia odotuksen aikana? Riippuiko arpien määrä tulleiden kilojen määrästä vai tuliko joillekin arpia vaikka paino ei paljoa nousisikaan? Onko hyväksi havaittuja keinoja arpien ehkäisyyn/vaalentamiseen..

mulla kiloja tuli raskauden aikana 23 (ennen raskautta 49kg ja laitoksella 72kg) ja raskausarpia vasempaan kylkeen 3kpl sellasia sentinpituisia, että mulla ainakaan ei tuo painon nousu vaikuttanut niitten tuloon (onneksi :whistle: )

Täällä on oikea arpien arpien äiti!!! Kaks lasta kannettu ja arpia on tullut todella paljon. Kiloja ekalta 16 ja tokalta 14kg. Ensimmäiseltä kait ne arvet suurinpiirtein tuli kaikki... vieläkin kivan näköiset, vaika kohta 2 vuotta ekan synnytyksestä.. :)
on tota jäänytkin kiloja niin varmaan vaikuttaa asiaan... "Lihavat on leppposia!" :laugh:

mulla tuli kiloja 20 ja arpia rintoihin ja takapuoleen/reisiin, mahaan ei yhtään. Rasvailin kovasti raskausaikana mutta ei auttanut. Synnytyksen jälkeen en ole jaksanut asiaan kiinnittää huomiota. Nyt vuosi synnytyksestä ja arvet vaalentuneet itekseen aika kiitettävästi.

kiloja tuli 25 ja raskausajan 2 viimesenä viikkona revähti kiitettävästi maha,ja kylkiin kans tuli oikeen helvetin hienot merkit \|O mahasta on jo vaalentuneet hieman,synnytyksestä 2kk

Mulle tuli 17kg raskausaikana.. Luulin selviäväni ilman arpia, mut viimesellä raskausviikolla tuli sisäreisiin.. Synnytyksen jälkeen oli tullut muuallekkin.. Tietty rintoihin tuli kans.. Aika pienillä arvilla selvisin, vaikka kiloja tulikin! Mahassa ei oo mitään.. =) :p

Raskauskiloja tuli 13. Rasvailin mahaa, takapuolta ja reisiä ahkerasti Bodyshopin vartalovoiteella. Synnytystä edeltävän päivän iltana ei ollut vielä yhtään raskausarpea, mutta synnytyksen jälkeen oli muutama pieni viiru mahassa ja yksi pieni toisella lantiolla. Ponnistusvaihe (1h 45min) oli sen verran pitkä ja rankka, että sai nämä aikaan.

Mulla tuli raskauden aikana reilut 15kg, ja olen todella pieni, lähtöpainoni oli 45kg. Luulin, ettei raskausarpia tullut ollenkaan, mutta ne tulikin vasta synnytyksessä!!!!???? :/
Rintoihin ja peppuun. Ovat kyllä jo vaalentuneet kivasti. Käytin raskausaikana Weledan öljyä, luulen että siitä oli kyllä apua jonkin verran.

Mulla tuli kaiken kaikkiaan n.kymmenen kiloa raskauden aikana ja arvet tuli aika lopussa ku vauva laskeutui alemmas.Alamahas ja reisis kummallakin puolella on arvet...

ekasta kiloja tuli 17, arpia ehkä viis sentin mittasta mahaan vaikka masu oli julmetun kokonen. sen sijaan muuten en lihonu oikeestaa ollenkaa (kilot suurimmaksi osaksi nestettä) mut silti lonkkien kohalle tuli enemmän arpia ku mahaan. tietyst se maha kiristää ihoa selänki puolelta että kai se siitä johtu. rinnoissa oli kivat "lieskat", ja on vieläki. tokasta kiloja tuli 23, arpia ei tullu takapuoleen eikä reisiin yhtään lisää, rinnatki säästy, mut mahaan tuli muutama lisää, ja ne vanhat arvet repesi lisää. että nyt on varmaan 5-10cm mittasia alamahassa, ja kiitettävästi vaalennu kaikki muut paitsi rintojen arvet. tai vaaleitahan nekii on, mut kun ne rinnat rupsahti ni arvista tuli ruttusia.
rasvailin tokaa odottaessa oikee urakalla, mut silloin tuli silti suurin osa arvista. tiedä sit miksi. ekaa odotellessa en varmaan rasvapurkkiin koskenutkaan.
vähä näyttäis siltä että arpien saanti riipuu pelkästään kudostyypistä, eikä rasvailusta tai rasvaamattomuudesta. mun mielestä raskausarpivoiteet on muutenki huuhaata. voihan niillä koittaa ennalta ehkäistä, mut ei se arpikudos rasvalla katoa. leikkelemällä niitä vois pienentää ja "hioa" mut eiks ne vähä niinku kuulu äidin elämään?

Aivan järkyttävät arvet tuli esikoisesti 2 viikkoa ennen laskettua aikaa, ennen sitä ei ollut mitään. Sama kävi toisen lapsen kanssa, että siitä ekat arvet tuli vähän ennen laskettua aikaa. Vaalenee aikanaan...väittävät että rasvaus auttaa, mä kyllä yritin, mutta en kyllä sitä ihan säännöllisesti muistanut. Jotkut sanoo, että ne tulee jos on tullakseen.

Mulle ensimmäises raskaudes ei tullu kiloja ollenkaan (laski paino ja jäin kaks kiloa miinukselle) ja silti vatta on kun seepran nahka. Toisen raskauden myötä tuli muutama arpi lisää..

esikoisen aikaan tuli kiloja 7 ja arvet "repes" rv38
kakkosen aikaan kiloja 6 ja taas rv38 maha nahka venyi...

melkoinen raitamasu nyt ja kolmas tulossa rv32+3,mut vielä ei uusia juovia näkyvissä(kiloja 2,2 tähän mennessä)

(raskausarpia vain mahassa)

Arpia arpia ja löysää nahkaa! Hävettää enkä kehtaa uimahalliinkaan lähtä.Laihdutus päällä mutta viekö se kaikkea nahkaa mennessään?Arvethan ei häviä täysin koskaan, sen kyllä tiiän.Neuvolasta neuvoivat rasvaamaan, mutta ei mitään merkitystä ollu vaikka muka laadukasta rasvaa ostin..

Kolme raskautta takana, paino nousi raskauksien aikana 18-23 kiloa eikä raskausarpia tullut ollenkaan raskauksien aikana. Kun esikoisen kanssa "maito nousi" silloin tuli muutama juova tisseihin, ei muualle. Luulen että tuo raskausarpien saaminen on osittain perinnöllistä. Äidillenikään arpia ei tullut. Joillekin tulee vaikka käyttäisi mitä ihme salvoja ja toisille ei tule vaikkei käyttäisi mitään.

Mulla tuli raskauden aikana n.20 kg, mut kummastuin et arpia ei tullut kuin reisiin ja muutama kylkiin, paitsi sit ihan loppumetreillä kans muutama ihan alamahaan.(Luulin et mahaan ne pahimmat arvet tulis, et siitä se iho joutuu eniten venymään, mut ilmeisesti peppu levisi sen verran et siksi näin..) Kun maito alkoi nousta kunnolla, niin rintoihinkin on muutama ihan vaalea arpi tullut.

:ashamed: Minulle tuli vatsaan n. 20cm pitkät arvet ja ne on KAUHEAT! Neuvolassakin ihmeteltiin miksi noin paljon ja pitkiä...

Painoa tuli 10kg raskauden aikana... On myös kyljet aivan täynnä!!!
Kohta 11kk synnytyksestä ja arvet ei ole lähteny mihinkään!!! että sillai... en voi enään sauno kun yksin...

Erehdyin menemään uimahalliin tossa yksi päivä yksin.. ja voi jumalaut minkä saarnan sain vanhoilta mummoilta ja nuoret tytöt kikattelivat.!! :/ :( :'(

Joten en käy missää, en sauno kun yksin, ja vatsaani en näytä kenellekkään koskaan... :(

Mulla tuli kiloja lähes 20, mutta arpia ei juurikaan ole. Muutama haalea justjajust erottuva navan alla ja pari pientä reisien yläosassa. Epäilisin syyksi sitä että poika oli perätilassa kahdeksan kuukautta ennen kuin hänet käännettiin. Eli Maha pysyi ns. omalla paikallaan kun poika ei painanut.

Pojasta tuli 10 kg ja tytöstä 15 kg, arpia ei tullut. Arpia oli joskus teininä, kun alko muodot tulemaan ja tissit kasvo. Ehän mä raukka sillon tienny mitä ne on... :/ =)

Raskauskiloja kertyi aika tarkkaan kymmenen.Rasvailin jo ennestään totuttuun tapaan koko kroppaa kosteuttavalla voiteella aina suihkun jälkeen.Yhtäkään raskausarpea ei mulle muistoksi jäänyt! =)

Minulle tuli kiloja 8kk asti n. 9 ja silloin öljysin vatsaa ja reisiä oliiviöljyllä aamuin ja illoin ja suihkun jälkeen-> ei arpia

sitten viimeisen kuun aikana kiloja tuli 3 ja unohdin öljyämiset ja niin repesi koko maha ja pari arpea tuli reisiinkin.

öljyäminen auttaa ja aion jaksaa jatkaa ensikerralla loppuun asti.

Yhteistyössä