Galluppi lapsiperheille: aikuisten ILTAPALASTA!

Alkuperäinen kirjoittaja miisku:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Oma vastaukseni: Meillä lapset syö eka iltapalansa; Yleensä se on puuroa, muutamana iltana viikossa paahtoleipää + jugurttia. Ja monesti lapset syövät hedelmiä iltapalan jälkiruoaksi. Me aikuiset saatetaan napostella siinä jotain pientä tai ottaa esim. pieni annos puuroa. Myöhemmin illalla syömme oman iltapalamme ja se tehdään yleensä olkkarissa telkun ääressä. Meillä yleensä iltapala on joku salaatti (kana, tonnikala, fetajuusto joka tosin nyt on tauolla imetysdietin takia), hornetteja, hedelmiä tai tortilloja. Joskus voidaan syödä kotitekoista pitsaakin tai leipää. Mut normaali setti on se salaatti + hedelmiä.

Me ollaan 28v ja 32v ja lapset 7v, 2v ja 5kk.

meillä on juuri tähän samaan tapaan..yleensä se tosin menee niin että mies syö sen tossa telkun edessä ja mä tässä tietokoneella istuessani :D !
meillä lapset 2,5v ja 10kk

samaa täällä myös. telkun ääressä tai tietokoneella sallaatti tai leipä painoitteinen iltapala lasten jo nukkuessa

Poika (2v) syö iltapuuronsa kasin maissa ja menee sitten nukkuun.
Viikolla syödään miehen (minä 24, mies 25)kans iltapalaks leipää ja mitä nyt kaapista löytyy, telkkarin ääressä, tai oikeestaan mies koneella ja minä telkkarin ääressä :)
viikonloppusin (ja viikollakin jos rahaa käytössä enemmän) tehdään iltapalaks salaattia, tortilloja, pitsaa, lämpimiä voileipiä ym. nekin sitten telkkarin ääressä mutustellaan.Joskus poikakin saa meidän iltapalaa jos on hänellekin sopivaa tarjolla, sillon syödään keittiössä.

meillä lapset syö ensin iltapalansa,yleensä jugurttia,muroja,leipää ja teetä tai kaakaota jotain noista.ja miehen kanssa syödään sit kunlapset nukkuu.minä syön yleensä teetä ja leipää ja ukko syö yleensä jugurtin ja leipää tai hedelmiä,joskus haetaan mäkkärin ateriat iltapalaks kun muksut nukkuu.tykkään syödä rauhassa kerran päivässä siksi syödään iltapala ihan kahdestaan sillon on aikaa myös jutella päivän tapahtumat läpi.syödään keittiössä aina.
iät:minä 28,ukko 32 ja lapset 8,7,5,3

Meillä lapset syö iltapalan erikseen tai siis lapset syövät samaan aikaan ja me vanhemmat ollaa siinä pöydässä heidän seuranaan ja siitä jatketaan sitten muihin iltatoimiin. Mutta me miehen kanssa ei varsinaisesti iltapalaa syödä, normaalisti kumpikin tekee itelleen voileipää tms. jos on nälkä mutta usein esim. viikonloppuisin lasten mentyä tehdään nukkumaan salaattia, voidaan grillata jotain jne. ja syödään ja keskustellaan ruokapöydä ääressä kaikessa rauhassa.

Niin ja iät oli minä 30v., mies 33v. ja lapset 7v. ja 1,5v.

Muoks vielä eli lapset syövät yleensä puuroa ja hedelmiä.

Lapset syö aiemmin ja yleensä paahtoleipää, jukurttia, viiliä tai kiisseliä + kaakaota tai maitoa muuten, joskus sit saattaa olla rahkaa tai pannaria tms. "ekstraa", mä nautin siitä et saan syödä rauhassa telkkaria katsellen, joten me aikuiset siis syödään kun lapset nukkuu ja yleensä molemmat telkkarin ääressä (tai mies koneella). Iltapala on mitä milloinkin on, yleensä leipää lisukkeilla ja joskus herkkuja. Aikuiset 30v ja lapset 7,5 ja 6v.

yleensä tytöt syö jugurttia,viilistä,muroja leipää hedelmiä tms..pöydän ääressä joskus itsekin siinä samalla.. miehen kans syödään kyl myöhemminkin tv ääressä ja sit yleensä onkin mun työhön lähtö ja kahvin vuoro :D niin ja itse syödään joko ihan jtn lämmintä hyvistä tai esim leipää..minä 29v mies 36 ja lapset kohta 4 ja 9 tuo isompi muksu osaa ja ottaa itselleen ja siskolle itse aamu ja iltapaloja =)

Me syödään iltapala yleensä sitten kun lapsi on mennyt nukkumaan (klo 19.30). Ja samalla se saattaa joskus olla myöhäinen päivällinenkin.
Yleensä ihan leipää. Välillä salaattia.
Ollaan kolmekymppisiä ja lapsi 1,5 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja ruska:
Me syödään iltapala yleensä sitten kun lapsi on mennyt nukkumaan (klo 19.30). Ja samalla se saattaa joskus olla myöhäinen päivällinenkin.
Yleensä ihan leipää. Välillä salaattia.
Ollaan kolmekymppisiä ja lapsi 1,5 vuotta.

Niin ja jos piti vastata mitä lapsi syö, niin puuroa. Ja paljon :)

meillä muksut syövät ensin iltapalan tossa 19-20 aikaan he saavat puuroa ja maitoa ja banaania yms..aikuiset syövät sitten kun on nälkä ja me syödään leipää lisukkeineen lasillinen maitoa/mehua/vettä tai kaakaota.
ikää mulla 26 miehekkä 25 ja lapset 3v9kk,2v8kk,1v7kk ja 5kk

Lapset syö puuroa ja minä en oikeastaan syö iltaisin, paitsi pms:n aikaan karkkia ja muuta herkkua...

Ikää lapsilla 1 ja 3v., minulla 28v. Mieskin löytyy mutta elellään tällä hetkellä etäsuhteessa joten en hänen iltapaloistaan tiedä.

Poika 5v syö puol kasin maissa leipää, muroja,jugurttia,hedelmää, mitä milloinkin ja kasilta nukkumaan, tyttö 1v2kk syö ennen yheksää puuroa ja sitte ennen kymmentä nukkumaan. Sen jälkeen minä (29) syön iltapalaa, yleensä leipää, teetä, jugurttia, mysliä. Mies(28) harvemmin syö iltapalaa. Nyt kävi kyllä tekee tortilloja mieli tai salaattia ja patonkia!!

Lapsi 3v.
Syön/syödään yleensä lapsen kanssa iltapala ja edes jotain, seuraksi, malliksi ja yleensä on nälkä. Keittiössä syödään pöydän äärellä.
Puuroa, leipää, karjalanpiirakkaa, jogurttia.....mitä milloinkin.

Mä usein lapsen mentyä nukkumaan napostelen vielä jotain tai sit syödään miehen kanssa jotain hyvää olkkarissa. Äiti ja isä molemmat 26v.

Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh:
Poika 5v syö puol kasin maissa leipää, muroja,jugurttia,hedelmää, mitä milloinkin ja kasilta nukkumaan, tyttö 1v2kk syö ennen yheksää puuroa ja sitte ennen kymmentä nukkumaan. Sen jälkeen minä (29) syön iltapalaa, yleensä leipää, teetä, jugurttia, mysliä. Mies(28) harvemmin syö iltapalaa. Nyt kävi kyllä tekee tortilloja mieli tai salaattia ja patonkia!!

Niin ja kaikki muut syö pöydän ääressä mut mies usein sohvalla telkkaria katsoessa.

yhteistä iltapalaa ei syödä kuin viikonloppuina ja monesti se onkin monipuolisempi kuin arkipäivien iltapala jonka vain lapset syö, koska mies ja minä syödään jotakin teen kanssa kun tullaan töistä (toista lämmintä ateriaa ei aikuiset syö ja lapset syö sen vaihtelevasti koulun jälkeen joskus 15-17 riippuen koulupäivästä ja harrastuksista).
Vaihtelevaa on, mutta se on varma asia että syödään aina ruokapöydän ääressä, sohvalle eikä olkkarin matolle kukaan ruokaa tässä huushollissa kanna.
ja mitä iltapala on, se on voileipää ja teetä (lapsetkin juo joskus teetä ), mieluummin vihreää noin illalla, jotakin hedelmiä tai kasviksia, joskus puuro, kananugetteja tai tortilloja viikonloppuna tai mitä milloinkin riippuen myös siitä mitä päivällä on syöty. Mutta arki-iltoina tosiaan itse ja mies työn jälkeen syö leipää teen kanssa ja sitten myöhemmin ei mussuteta pääsääntöisesti mitään.

Lapset syö iltapalan keittiössä, yleensä leipää, jugua, hedelmiä, muroja, mitä milloinkin.
Mä syön kun lapset on menny nukkumaan, telkkarin ääressä yleensä. Ja normaalisti näkkäriä tai salaattia, joskus erehdyn herkuttelemaan ranskalaisilla tjtn...
Minä 27v, lapset 4v, 3v ja 1v8kk.
Niin ja siksi näin, et tiskaan silloin ku lapset syö iltapalaa, ja syön yksin illalla, kun se on ainoo hetki päivästä kun voin yksin syödä... Lapset syö klo 19.00 suurinpiirtein, minä siinä 21 aikaan.