Gallup: Raskausmahan ympärysmitta cm + rv

Tässäpä tämmöinen galluppi =)

Eli,

Missä vaiheessa raskautesi on ja monta cm raskausmahan ympärysmittasi on mitattuna navan päältä/isoimmasta kohdasta?

Mahan ympärysmittahan voi vaihdella eri odottajilla ja raskauden eri vaiheissa, kuten mahan muotokin. Kiva kumminkin vertailla muidenkin mittoja :).

Omat tietoni:

18+1 ja 110cm navan päältä.

*muokkaus, mitta onkin navan alta levein kohta*
 
Viimeksi muokattu:
Nyt 20+2 ja 95cm

Edellisessä raskaudessa 36+5 115cm (viimeinen mitattu mitta)

Muoks. Pitäiskö lisätä vielä oma pituus, niin helpompi suhteuttaa omaan kokoon nuo masunympärykset? :)
Täällä pituutta 170cm
 
Viimeksi muokattu:
Pink89 Olen myös melko saman pituinen. 172cm. Nyt tosin myös ylipainoa kertynyt parikymmentä kiloa, joten sekin vaikuttaa ympäryksiin. Lihosin ennen raskautta lopettaessani tupakoinnin. Ennen sitä olin normaalipainoinen/hoikka. Äsken mittasin huvikseen vyötärön ja se oli nyt 90cm, kun hoikkana ennen se oli vain 69cm:$. Hoikkana ja ei raskaana navan päältä oli 80cm. Olen kropan mallilta tiimalasin ja päärynän välimuoto, joten sekin vaikuttaa, että mihin mitat kertyy.

Herran jestas! Mun navan ympärys on kasvanut 20kg lihomisen ja raskauden (rv 18+ risat) aikana 30cm, hui:eek:

Raskausarpia ei silti ole tullut yhtään ainakaan vielä *koputtaa puuta*.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt olen hieman hämillään. Menin mittaamaan äsken, että onko mittaan tullut muutoksia. Sain tulokseksi navan päältä vain 102cm:O, mutta navan alta oli tuo samainen 110cm, jonka olin ekakerrallakin mitannut. Eli olin mitannut väärästä kohtaa ilmeisesti aikaisemmin. Nyt olen kyllä aika ulalla, että mistä kohtaa se kuuluu edes mittaa.

19+3
 
Viimeksi muokattu:
Pink89 Missä kohtaa sulla on paksuin kohta? Mulla on tällä hetkellä ainakin paksuin kohta navan alla, toisaalta vauvahan on näillä viikoilla (19) vielä navan alla :) Ehkä paksuin kohta nousee ylemmäs, kun vauva kasvaa ja kohtu nousee:whistle:.

Itse googlasinkin jo asiaa:LOL:. Jotkut toisessa ketjussa olivat mitanneet jopa vyötäröstä. Mietin, että joillainhan on paksuin kohta vyötärössä, jos ei ole varsinaista kapenevaa vyötäröä kropan mallissa. Itselläni ainakin vyötärö on useita cm navan kohtaa kapeampi.
 
Paksuin kohta on vähän navan alapuolella. Vyötärö kapeimmasta kohtaa, eli just kylkiluiden alta on 76cm, eli 20cm vähemmän kuin toi mahan ympärys. :) Toi masu onkin tommonen selvä pallo. Kohdunpohja yltää pari senttiä navan yläpuolelle.
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Nyt vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt. Viime viikolla mahan ympärys paksuimmalta kohtaa oli 122cm.

Laskeutuminen ja kiinnittyminen siis näköjään pienentää mahan mittoja.

Nyt kumminkin rv 35+0 115cm:p
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä