Gallup:Paljonko sulla on opintolainaa?

  • Viestiketjun aloittaja kysely
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kowalski on aina puhunut että hyvin pärjäävät taloudellisesti ja opintolainaa yli 6000 euroa :LOL:
Mun käsitys hyvin pärjäämisestä on "hiukan" toisenlainen :xmas:
Öö? Eihän joskus aikaisemmin otetulla lainalla ole oikeastaan mitään tekemistä sen kanssa, miten pärjää taloudellisesti tällä hetkellä.
 
r
Nolla euroa. Koko opiskeluajan pärjäsin kesätöistä säästetyillä rahoilla sekä opintotuella. Asuminen edullisessa soluasunnossa eikä juuri biletystä niin hyvin riitti rahat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kowalski on aina puhunut että hyvin pärjäävät taloudellisesti ja opintolainaa yli 6000 euroa :LOL:
Mun käsitys hyvin pärjäämisestä on "hiukan" toisenlainen :xmas:
Öö? Eihän joskus aikaisemmin otetulla lainalla ole oikeastaan mitään tekemistä sen kanssa, miten pärjää taloudellisesti tällä hetkellä.
Tuollahan tuo lukee, että elokuussa aikoo ottaa lisää lainaa ja ostaa huonekaluja. Köyhää on...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kowalski on aina puhunut että hyvin pärjäävät taloudellisesti ja opintolainaa yli 6000 euroa :LOL:
Mun käsitys hyvin pärjäämisestä on "hiukan" toisenlainen :xmas:
Mä otin opintolainaa tuon 6000 euroa joskus vuonna papu ja nakki, kauan ennen mieheni tapaamista, ollessani sinkku/avoliitossa, opiskellessani entistä tutkintoa. Ja kuten kerroin, ne meni reissaamiseen & baareiluun. Ja vuoden ajan maksoin koulustakin 200 euroa nykyistä rahaa kuussa (yksityinen oppilaitos).

Me pärjätään kyllä ihan hyvin taloudellisesti. Ei oo koskaan ollut tilillä vain viisi euroa ja jääkaapit tyhjät, ja sitä rataa. Ei me rikkaita olla, mutta pärjätään ihan hyvin.

Elokuussa ajattelin (huom: ajattelin!) nostaa opintolainaa ja ostella vaikka uusia huonekaluja (kyllästyttää tuo lasten kerrossänky joka on 2 v vanha, ja tekis mieli myös vaihtaa yhdet hyllyt) ja mun mies ei kyllä mitään ns. turhia ostoja sponsoroi, eikä opintotuki tuhlailuun riitä. Tai ehkä lähden pariksi viikoksi etelään ystävän kanssa - sellaistakaan mieheni ei mulle maksaisi, perhelomat on eri juttu.

On meillä huonekalut ennestäänkin, mutta mä haluaisin uudistaa lastenhuoneen :whistle:

Eikä mulla ole YLI 6000 euroa opintolainaa sitäpaitsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kowalski on aina puhunut että hyvin pärjäävät taloudellisesti ja opintolainaa yli 6000 euroa :LOL:
Mun käsitys hyvin pärjäämisestä on "hiukan" toisenlainen :xmas:
Öö? Eihän joskus aikaisemmin otetulla lainalla ole oikeastaan mitään tekemistä sen kanssa, miten pärjää taloudellisesti tällä hetkellä.
Palstalogiikan mukaan on! :LOL: :LOL:
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
no en tiedä tuosta. Kyllä oli kiva marssia pankkiin heti, kun valmistui ja ostaa asunto, kun ei ollut mitään rasitteita. On se 12 tonniakin rahaa eikä sitä ihan hetkessä makseta. Minusta oli fiksua opiskella ensin velatta ja hankkia se jälkikasvu sitten, mutta elämä on onneksi valintoja.
Opintolaina ei taida kyllä vaikuttaa oikeastaan mitenkään asuntolainan saamiseen. Ei se ainakaan meillä ollut este, kun kävin lainaa kyselemässä.

Maailma on muuttunut, entistä useampi uudelleenkouluttautuu. Allekirjoittanut myös. Ennen lapsia opiskeltu tutkinto ei enää kiinnosta eikä työllistäkään...
No ei se vaikuta tietenkään siihen, mutta kivempi sitä lainaa on ottaa, kun ei ole entistä:) Kai mä olen jotenkin vanhanaikainen, kun en halua monta velkaa.
No mutta onneksi lainat voi yhdistää ;) Minun opintolainani on yhdistetty asuntolainaan, eli vain yhtä lainaa maksetaan.

Tein töitä opiskelun ajan ja mies oli töissä.. mutta puhtaasti yleellisyyteen lainaa nostettin. Reissattiin ja ei kitsasteltu ostoksissa.
 

Yhteistyössä