Gallup: Palasaippua vai nestesaippua?

• Viestiketjun aloittaja "Vera"
  • Ensimmäinen viesti
halipupu harmaana
Nestemäistä ostan ison pänikän ja siitä laitan pumppupulloon vessoihin. Suihkussa on myös nestemäistä saippuaa. Nestemäinen on hygieenisempää ja ainakin näiden tahmatassujen kanssa mukavampaa käytössä. Tällä hetkellä mies on parhaillan pesemässä käsiään pyöränhuoltamisen jälkeen ja kaikki voi arvata minkä näköinen palasaippa olisi tuon pesun jälkeen. Tuota palashampoota voisi kyllä kokeilla.

neste. En edes muista milloin olisin ostanut palasaippuaa.
Neste on siistiä ja käytännöllistä pumppupullossa.
Nimenomaan. En ymmärrä sitä, että joku käyttää vielä palasaippuaa. Ne tuntuvat niin likaisilta, kylässäkin inhottaa käyttää semmoista, kun kuvittelee kuinka moni sitä on lähminyt...YÖKS. Suihkussa ok, sillä on kiva vaahdottaa pesusieni. Toisaalta kuluu suihkussa tosi nopeasti, juoksevan veden vuoksi kai. Pitäisi aina pistää johonkin rasiaan ja siellä ne menee semmoiseksi löllöksi...Äh, kyllä nestesaippua (savon de marseille, kauniit pullotkin, lasia) on meidän perheen valinta!

Huisi hippu
neste, koska palasaippua on minusta iljettävä, esim joku miesten palasaippua täynnä karvoja, siinä sitten peseydyt sitä katsellen, ei kiva. hoitoalalla palasaippuat luokitellaan bakteeripesiksi. muutenki jos palasaippualla pesee ihon, iho jää oudon tuntuisaksi ja rasva ihosta lähtee kokonaan pois, ja iho kuivuu, ei kiva.

"vieras"
Sekä että. Itselläni suihkussa palasaippua ja käsienpesuun perheen kesken myös. Jos vieraita tulossa, vaihdan käsisaippuaksi nestesaippuan. Inhottaa se muovijäte, mutta toisaalta hygieniahysteria vähän vaivaa. Kompomissi siis.
Osa perheenjäsenistä käyttää suihkussakin nestesaippuaa, mutta minä ihanaa piparminttupalasaippuaani.

[QUOTE="Vera";23690162]Käytättekö kotonanne palasaippuaa vai nestesaippuaa? Suihkussa, lavuaarilla? Kumpi on teidän valintanne ja miksi?[/QUOTE]

Nestesaippuaa on lavuaareilla pääkäytössä (Pikkuveskissä lähinnä sisustuselementtinä palasaippuaa) ja nestesaippuaa käyttää perhe enemmän suihkusaippuanakin.
Vastarannan kiiskinä itse peseydyn mielelläni palasaippualla suihkussakin.
:)

Tuleva ekomamma?
[QUOTE="vieras";23690184]Ekokaupan palasaippua lavuaarilla, suihkussa ja myös palashampoo. Ettei olis muovipakkauksia niin paljon...[/QUOTE]

Kuivattaako? On unelmana vähentää muovipakkauksia reilusti kun ei ole kierrätysmahdollisuutta tässä takapajulassa. Mutta pelkään kuivaa hampputukkaa ja karheaa ihoa. Vai olenko väärässä?

"vieras"
Kuivattaako? On unelmana vähentää muovipakkauksia reilusti kun ei ole kierrätysmahdollisuutta tässä takapajulassa. Mutta pelkään kuivaa hampputukkaa ja karheaa ihoa. Vai olenko väärässä?
Palashampoosta ei ole kokemusta ja vähän arveluttaa pitkien hiusten kanssa, ehkä ennakkoluuloani...
Palasaippuoissa on eroja, toiset kuivattavat enemmän, toiset vähemmän. Olen myös huomannut, että kalaöljykapselit sisäisesti otettuna pitävät ihon pehmeänä.

"vieras"
Mä käytän palasaippuaa vain kainaloiden pesuun. Jossain oli aikoinaan vinkki, että pitää paremmin hajut poissa, kun tekee kainalon "tihkeäksi" ja siitä jäänyt tavaksi

"tane"
Molempia. Palasaippuoita inhosin juurikin kun ne lilluuntuivat limaisiksi, valkoisiksi löllöiksi. Harmitti, kun tykkäisin käyttää, ja ne on kivan näkösiä! Oriflamen ne hedelmäisen näköiset saippuat pysyy kovina, ja on ihan upean värisiä. saippuaa ei kannate pitää tavallisessa kupissa, mulla on joku tupperin (?) kuppi, jossa irtopohja johon vesi valuu. Meillä on altaan reunalla kumpaakin vaihtoehtoa, suihkussa nestemäistä.

Yhteistyössä