Gallup: Otatko hoitoon sukulaisten/kavereiden lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mutu

Vieras
Otatko hoitoon muiden lapsia?
Kuinka pitkäksi aikaa?
Kuinka monta kerralla?
Minkä ikäisiä?
Onko omia lapsia? Montako? Minkä ikäisiä?
Onko hoitolapsista "ylimääräistä vaivaa"? vai menevätkö helposti siinä sivussa?
Entä toimiiko vastavuoroisuus?

Otan mielellään. Ollut 2-9 vuotiaita ja teinejä (joiden kyläilyä en hoitamiseksi katso). 1-4 yötä: pienemmät lyhyemmän aikaa, isommat pitempään.

Vastavuoroisuus toimisi jos olisi tarve.

Otan, miutta ei mnua kovin paljon pyydeta. Johtunee siita, etta olen lastenhoitaja ja minulla ei ole itsella lapsia, joten ajatellaan, etta en halua vapaa-aikaani viettaa lasten kanssa. Lahinna parhaan ystavan 2v lapsi on silloin talloin hoidossa la-illasta su-aamuun.
Ei ole vaivaa, mutta ei tietenkaan "mene siina sivussa", koska normaal vapaa-aikani ei mene lapsen ehdoilla.

käy kaverin 2 poikaa 1-2 kertaa kuussa,pari tuntia kerta (voisivat olla tarvittaessa kauempaakin). Ei heistä ole vaivaa ollut.Omani on samanverran kaverilla.
Kummityttöä (8v.) ollaan ehdoteltu yökylään tai vaikka koko viikonlopuksikkin,mutta ei ole näkynyt. Meidän tyttö 4v. ollut heillä yökylässä 2 kertaa.Asuvat n.200km päässä.

Naapurin poika on muutamia kertoja ollut, tosin en näe että on hoidossa kun on leikkimässä.. ;)
Eli suht samanikäinen omieni kanssa.
Saattaisin toki ottaa muutenkin, ja useampia. 1-2 kaveria on omilla ollut max. kerralla.

Ei mitään vaivaa, esim. esikoisen kaveri syö meillä aika usein.

Syy vaivattomuuteen on yksinkertaisesti se että omia lapsia on kuusi joten ruokaa on, melua ja leikkiä on jokatapauksessa.. ;)

Vastavuoroisuus toimii, usein omistani päästän osan jo ulos jos/kun tiedän että naapuri on jo pihalla.
Asutaan siis kerrostalossa.

Meillä on itsellä useampi lapsi, mutta voin ottaa silti joskus tuttavien lapsia hoitoon... Hätätilanteessa tottakai, ja joskus jos vanhemmilla olisi jotain harvinaista ja erikoista menoa... eikä heillä olisi parempaakaan vaihtoehtoa. Ekstralapset silloin tällöin ei suututa, mutta en halua olla mikään vakihoitopaikka, sillä meillä on ihan omakin arki. Hyvillä mielin tarpeen tullen voin kyllä ottaa hoitoon...

Mietin tätä, kun meillä lapset 1 ja 3 ja kaikilla kavereilla samanikäisiä ja pienempiäkin. On ollu puhe, että voisin joskus ottaa hoitoon myös yöksi kohta, kun lopetan kuopuksen imettämisen. Mutta toisaalta olen vähän kauhuissani, kun viikonloput ovat ainoa aika kun pääsen omille asoille, jumppaan saan kunnolka tehdä sellaisia isompia kotihommia, missä lapset on tiellä/vaarassa ja sitten tietysti nukkua univelkoja. Eli pelkään, että tallaisen hoitolapsi viikonlopun jälkeen olen ihan poikki ja kaikki hommat rästissä. Vähän siis jännittää, että miten käytännössä toimii.

Ehkä jännitän siksikin, etten aiemmin ole hoitanut muita kuin omia lapsia.

Meillä on omasta takaa 3 pientä, joten en mielelläni ota ainakaan pitkäksi aikaa toisten lapsia hoitoon. Eikä kyllä kovin usein kukaan kyselekään hoitajaksi, kait ajattelevat että meillä on ihan riittävästi työtä omissakin.

Yhteistyössä