Gallup: oletko sairastanut vesirokon?

Ja vielä...jos ET ole, niin aiotko ottaa ko.rokotteen?

Mä en ole vesirokkoa sairastanut, ihme tuurilla olenkin mennyt, mutta nyt rupes oikeesti sen verran kovasti hirvittämään, että laitoin vesirokkorokotteen tilaukseen...

Olen sairastanut mutta en ole "sairastanut". Eli minulla on ollut se mutta on ollut niin lievänä etten edes itse sitä ole tiennyt. Olin ottamassa rokotteen ja lääkäri halusi tarkistaa ettei niitä vasta-aineita ole mutta olihan niitä.

j
Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
Alkuperäinen kirjoittaja j:
olen, 8-vuotiaana ja oli yhtä helvettiä.
lapset on rokotettu.
Uteliaisuudesta - miksi rokotutit lapsesi? Oliko taustalla juuri oma kokemuksesi sairauden kanssa vai mikä?
rokotin lapseni koska itsellä vesirokko oli ihan kamalaa. lisäksi ihmettelen että jos taudin (ja myös vyöruusun) voi välttää rokotuksella niin miksen sitä tekisi?!

Alkuperäinen kirjoittaja Ihme hiippari:
Olen.
Vaikka hullulta kuulostaa niin ilmeisesti kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran 5v. jolloin myös kaksoisveljelläni oli vesirokko, minulle ei silloin tullut kuin vähän näppyjä ja sitten 13v rajuna sairastin vesirokon.
Ei ollenkaan hullua, se on ihan mahdollista kahteen kertaan jos eka on "liian lievä". Suoja ei välttämättä ole täydellinen.

Niin, mulla itelläni oli 6-vuotiaana vesirokko ja mulla on siitä ihan kamalat muistot. Kutina oli ihan tajutonta.

Nyt kuukaus takaperin oma 1v8kk sairasti sen ja vaikka näppylöitä oli ihan kamalasti ni ei tuntunut hirveesti häiritsevän lasta tuo. Jos ei olis muutaman vuoden sisällä tullu ni sit olisin varmaan rokotuttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Olen sairastanut kolme kertaa. Kun lapseni sairastuivat he eristettiin etten sairastu taas.
No herramunjee :eek: ! Kylläpä on sulla ollut tuuri kohdallaan... :hug: Mä niin toivon, että noi meidän muksut nyt tässä ehtisivät sairastaa sen alta pois kun pieniä vielä ovat...mutta itelläni ei todellakaan ole hinkua saada tuota tautia! Aikuisiällä kun se on järkky ja hyvin todennäköisesti vaatis sairaalahoitoakin...

Olen.
Vaikka hullulta kuulostaa niin ilmeisesti kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran 5v. jolloin myös kaksoisveljelläni oli vesirokko, minulle ei silloin tullut kuin vähän näppyjä ja sitten 13v rajuna sairastin vesirokon.
No minä tiedän yhden ihmisen joka sairasti vesirokon lapsena ja aikuisena eli kaksi kertaa.

jep
Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Olen sairastanut kolme kertaa. Kun lapseni sairastuivat he eristettiin etten sairastu taas.
No herramunjee :eek: ! Kylläpä on sulla ollut tuuri kohdallaan... :hug: Mä niin toivon, että noi meidän muksut nyt tässä ehtisivät sairastaa sen alta pois kun pieniä vielä ovat...mutta itelläni ei todellakaan ole hinkua saada tuota tautia! Aikuisiällä kun se on järkky ja hyvin todennäköisesti vaatis sairaalahoitoakin...
Todennäköisesti johtuu siitä, että äitini sairasti ekan kerran vesirokon odottaessaan minua. Nähtävästi tuo rokotuskin on minulle ihan turha.

vieras
joo 15v ja jos omat lapset ei ole sairastanut kun täyttävät 10v niin sitten rokotutan heidät. Sen verran kamala oli tuossa iässä! Ja olen nyt koittanut "hakea" rokkoa meille 3kertaa isomman kanssa ja 2kertaa pienemmän kanssa mutta ei ole tarttunut!

...
Olen.
Minä myös kaksi kertaa. Puolenvuoden iässä, ja 12v kun pikkuveljilläni oli myös.

j
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joo 15v ja jos omat lapset ei ole sairastanut kun täyttävät 10v niin sitten rokotutan heidät. Sen verran kamala oli tuossa iässä! Ja olen nyt koittanut "hakea" rokkoa meille 3kertaa isomman kanssa ja 2kertaa pienemmän kanssa mutta ei ole tarttunut!
mikset rokota heti? käsittämätöntä odottelua?!
suomessakin kuolee joka vuosi lapsia vesirokkoon...

Yhteistyössä