Gallup: oletko sairastanut vesirokon?

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Mä sairastin lapsena ja mun lapset + mies sairasti viime kesänä.
Oliko miehelläsi tauti mimmosena?
Musta tuntuu siltä, että mä linnottaudun torppaamme koko viikoksi, jotta vain pystyn nyt välttämään sen taudin ja saan sen rokotteen...tosin, tiedä nyt sitten siitäkään, onko siitä oikeesti hyötyä? Takaako sen satavarman suojan...

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joo 15v ja jos omat lapset ei ole sairastanut kun täyttävät 10v niin sitten rokotutan heidät. Sen verran kamala oli tuossa iässä! Ja olen nyt koittanut "hakea" rokkoa meille 3kertaa isomman kanssa ja 2kertaa pienemmän kanssa mutta ei ole tarttunut!
mikset rokota heti? käsittämätöntä odottelua?!
suomessakin kuolee joka vuosi lapsia vesirokkoon...
Mistäköhän tällainen huuhaatieto on peräisin?

Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Mä sairastin lapsena ja mun lapset + mies sairasti viime kesänä.
Oliko miehelläsi tauti mimmosena?
Musta tuntuu siltä, että mä linnottaudun torppaamme koko viikoksi, jotta vain pystyn nyt välttämään sen taudin ja saan sen rokotteen...tosin, tiedä nyt sitten siitäkään, onko siitä oikeesti hyötyä? Takaako sen satavarman suojan...
Mies oli tosi kipeä, tervettä ihoa ei tahtonut näkyä näppyjen alta ja oli korkea kuume. Lapsilla taas suunnilleen 100 näppyä ja ei kuumetta.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Oliks se niin, et vyöruusu voi tulla vaan, jos on tuon rokon sairastanut?
Vyöruusu mulla nimittäin on ollut :x
Jep.

Nuorimmainen sairasti vesirokon vastasyntyneenä ja vyöruusun kun oli 1v. Lapsilla tuo vyöruusu on kait harvinainen. Poika reppana oli todella kipeä :/

en tiedä..voi olla,että oireettomana sillon lapsena,kun sisaruksilla ja naapurin lapsilla oli..ei tarttunut ainakaan silloin,kun exällä oli,jonka jälkeen tyttö sai sen 10 näppylän kera :D ja en ole ajatellut rokotetta ottaa..

Yhteistyössä