Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22695003:Mä en usko onnellisuuteen. Vain lapset, kylmät, tunteettomat tai yksinkertaiset voi olla onnellisia ( muut jauhaa paskaa onnellisuudestaan). Maailma on mätä. Ei täällä voi tuntea itseään onnelliseksi. Toki voi kokea onnellisuuden tunnetta hetkittäin, mutta että ois onnellinen sanan varsinaisessa merkityksessä.
:kiss:
Minä uskon, että äärimmäisien traagisten ulkoisten olosuhteiden uhreja lukuunottamatta ihmiset saavat pääsääntöisesti itse valita, elävätkö onnellisina tai onnettomina.
Tarkoitan, että emme tietenkään saa valita kaikkea mitä meille tapahtuu. Kohdalle voi osua kuolemaa, kipua, surua ja niin edelleen siinä missä iloa, onnea ja onnistumisiakin. Mutta vaikka emme saa päättää mitä taphtuu, saamme päättää, mitä sallimme tapahtumien meille tehdä. Surut kuuluu surra, mutta suruun ei kuulu jäädä asumaan. Vihastuminen on tervettä, katkeruus ei. Ja niin edelleen. Lopullinen päätös on aina ihmisellä itsellään.
Minä olen valinnut omalle kohdalleni onnellisuuden.
Eli kyllä, minä olen onnellinen.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22695003:Mä en usko onnellisuuteen. Vain lapset, kylmät, tunteettomat tai yksinkertaiset voi olla onnellisia ( muut jauhaa paskaa onnellisuudestaan). Maailma on mätä. Ei täällä voi tuntea itseään onnelliseksi. Toki voi kokea onnellisuuden tunnetta hetkittäin, mutta että ois onnellinen sanan varsinaisessa merkityksessä.
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22695374:Älä piiloudu jumalan selän taakse.
Onneksi jotkut osaavat olla onnellisia ilman jumalaakin.
Miten sitä nyt voisi olla? Siis jos tarkoitat jotain täyttä onnen hekumaa vai mitä tarkoitat?
Muoks. Mielestäni vain itsekeskeiset ihmiset voivat olla täysin onnelllisia. Maailmassa on niin paljon pahaa ja vääryyttä, etten mitenkään päin voisi koskaan olla täysin onnellinen.
Musta on surullista, ettei joku usko onnellisuuteen. En ole lapsi, kylmä, tunteeton enkä yksinkertainen (mielestäni) ja silti olen hyvin onnellinen ihminen. Lapsena olin tosin vieläkin onnellisempi, mutta onneksi olen säilyttänyt lapsenomaisen elämänmyönteisen asenteen ja kykenen nauttimaan pienistä asioista. Hetkelliset onnen hetket on eri asia kuin onnellisuus. Onnellisuus on kokonaisvaltainen tunne siitä, että elämä on hyvää. Miksi ei voi tuntea itseään onnelliseksi? Mulla on rakastava perhe ja suku, hyviä ystäviä, tärkeä harrastus, haluamani opiskelupaikka, vahva itsetunto, olen terve ja välttynyt suuremmilta vastoinkäymisiltä. Elämä on ihanaa!:heart:
Olen tästä aika eri mieltä. Ei kannata olla onneton sellaisten asioiden takia, mihin ei voi täysin vaikuttaa. Siinä lähtisi järki ja mielenterveys, jos murehtisi koko ajan kaikkia pahoja asioita. Jokainen ihminen on enemmän tai vähemmän itsekäs. On tervettä itsekkyyttä pyrkiä nauttimaan elämästään ja olemaan onnellinen. Se onnettomuus ei auta ketään, päinvastoin. Onnellinen ja tasapainoinen ihminen kykenee paremmin auttamaan muita ihmisiä ja levittämään hyvää ympärilleen.
Ei oma onnesi _aiheuttanut_ muille surua. Se ehkä oli itsekästä ettet ollut lohduttamassa kun jollain oli vaikeaa, mutta miten se olisi aiheuttanut särön onneesi? Vaikka empaattisena ihmisenä murehdin helposti muiden suruja, pitää silti osata erottaa että omassa elämässä on asiat hyvin ja olla onnellinen siitä. Ja siitä SAA olla onnellinen.