Gallup-Minkä ikäisenä lapsenne alkoi syömään itse?

ehei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2005 klo 13:55 Ayla kirjoitti:
No voihan kehveli! Meidän poika on nyt 1v 5kk eikä itse syömisestä ole vielä tietoakaan! Ei yhtään ymmärrä mitä lusikalla on tarkoitus tehdä! Hakkaa vaan lautasella olevaa ruokaa ja heittelee sitä pitkin seiniä (kirjaimellisesti)!! Ei edes yritä laittaa sillä ruokaa suuhun joten äiti syöttää vieläkin! Ehkä se kouluikään mennessä oppii =) Asuuko meillä muka ainoa tämän ikäinen syötettävä??
Yleensä näihin vastaavat ne, joilla ko. asiassa etevä lapsi. Harva viitsii vastata, ettei meidän lapsi osaa (jos muiden osaa). Varmasti teidän lapsikin pian oppii, älä huolehdi turhaan. Mutta ajallaan, pakottamalla ja tuputtamalla voi kadota viimeisetkin halut!
 
Ayla!!! Meillä poitsu on kohta 1v6kk ja ei halua itse syödä(ja ei myöskään juoda..). Pitelee lusikkaa sujuvasti kädessä, mutta aniharvoin suuhun menee. Sitäpaitsi poika on varustettu niin lyhyellä pinnalla, että... Kyllä kupit ja lusikat lentää jos ei heti itse osaa. Mutta en mä kyllä huolissani ole, kerkiäähän tuota itsenäiseksi ryhtyä. Oma halu se kai tärkein on.
 
Meillä poika 1v 3kk oppi pari viikkoa sitten syömään itse. Tietenkin vielä sotkee... ja paljon... :D Mutta on se ihanaa kun voi laittaa lautasen eteen ja itse tiskata vaikka, samalla toki vahtien lasta. Usein lusikka vielä kyllä menee väärinpäin suuhun, joten ruokaa laittaessa täytyy varautua siihen, että suuri osa menee hukkaan, eli vähän extraa lautaselle. ;) Kaipa se vielä oppii. =)
 

Yhteistyössä