Gallup: Minkä verran saatte mieheltä viikkorahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaimo"

Vieras
Entä minkä verran itse maksatte miehelle viikkorahaa?

Meillä ei kumpikaan saa eikä maksa toisilleen viikkorahaa, mutta toisen ketjun perusteella pitäisi kai alkaa maksamaan. Mietin vaan sopivaa summaa. Ja maksaako molemmat toisilleen saman summan?

Viikkorahaa? :D

No, kummankin verkkopankkitunnukset on kummankin käytössä ja kumpikin saa molempien tilejä verottaa tarpeensa mukaan, joten ehkä sanoisin että viikkoraha on omavalintainen. :D

Olen mies ja saan itseltäni niin paljon viikkorahaa kuin minulla on käytettävissä. Naisystävää taas minulla ei ole, joten nainen saa minulta viikkorahaa tasan 0 euroa.

Viikkoraha kuulostaa ihan käsittämättömälle aikuisilla ihmisillä :O
Ymmärrän sen, jos toisen tulot on isommat ja toisen pienemmät, että joillekin tuottaa hankaluuksia jakaa kulut tasan, mutta viikkoraha...

Meillä mennään niin, että molemmilla on omat tilit, mutta kummallakin on tileihin käyttöoikeus. Isommista asioista päätetään miltei aina yhdessä. Samoin on sovittu, että jos rahaa siirtää toisen tililtä omaan käyttöön, niin siitä mainitaan- ettei toinen joudu kiipeliin, kun tilillä ei vaikka olisikaan riittävästi rahaa. Tulot on meilläkin ihan eriparia, mutta niitä on tasailtu vuosien mittaan: kun mies opiskeli-olin töissä ja päinvastoin. Yhteiseen hyvään ne loppujenlopuksi menevät. Samoin kauppareissut tehdään yhdessä, niin säilyy suhteellisuudentaju molemmilla (tarkoitan tällä lähinnä hintatietoisuutta- se kun voi hämärtyä helposti, jos ei joudu ruokakaupassa asioimaan: tyyliin ostanpa nyt tuon leivän tuosta-eihän se maksa kuin 3€ ja onpas edullista lohta 15€/kg )

Miten muuten olis jos sitten saa sen viikkorahan 50€, ja haluaakin ostaa farkut, jotka maksavat 80€. Pitääkö sitten odottaa seuraavaan viikkoon että saa säästettyä kahden viikon viikkorahat tuohon?

[QUOTE="heips";24194253]Jos tarvitsen rahaa käytän joko miehen pankkikorttia (sillä on 2) tai sitten siirrään mun tilille rahaa (mulla on miehen pankkitunnukset). Yhteiset rahat meillä :)[/QUOTE]

Siis yhteiset rahat. Eli käytännössä tarkoittaa että miehenrahat yhteisesti. ;) Naisen ajattelutavalla tää on reilua!

[QUOTE="mies";24194279]Siis yhteiset rahat. Eli käytännössä tarkoittaa että miehenrahat yhteisesti. ;) Naisen ajattelutavalla tää on reilua![/QUOTE]

juu just näin :D
mulla on miehen tunnukset mutta miehellä ei mun. MUTTA miehellä on tuplatulot minuun verrattuna, koska meidän yhteisestä päätöksestä minä teen vaan 60prosenttista työaikaa.

Yhteistyössä