Gallubit, adobtiot ynnä muut kirjoitusvirheet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Ehkä, hyvin vähän... Enemmän ärsyttää (tai lähinnä ihmetyttää) hyvin yksin kertaiset yhdys sana virheet.

Mua ihmetyttää se, että joku ei osaa kirjoittaa OMAA ammattiaan tai tulevaa ammattiaan oikein!
Hei, olen lähi hoitaja opiskelia, entinen gosmetolooki joka haaveili parturi kampaajan urasta mutta allerkia esti sen joten menin lähi hoitaja kouluun ja alan perhe päivä hoitajaksi ja toivon että saan kivoja hoito lapsia :xmas:

minä suomen ruotsalainen en osaa näitä kaikkia kielijuttuja ja yritän parhaani,mutta kyllä sentään tiiän ettei näin pidä kirjoitella:
kallubbi
parpi
dublo
y.m
jotenkin törkeetä ettei osaa erottaa b ja p :o

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:
Ja se kun joku kirjottaa et "minulla alkaa suututtamaan, kun..."

omaa tyhmyyttä kysyn,mutta mikä tuossa on väärin?
minulla?

Minua..

sehä riippuu ihan lauseesta...eikö?
minulla on kivat hiukset
minua on kiusattu koulussa

tiedän tyhmä kysyy uudestaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Häh?:
Ei se ole tärkeintä miten vaan mihin. Taitaa monia ärsyttää vaan murteet, minusta ne on rikkaus!!!!!!!!!!!!!!!!!

sori, mut en ole ikinä kuullutkaan murteesta, missä käytetään näitä sanoja, kuten GOLITS, ADOBTIO, GALLUB, GOSMETOLOGI, GYNEGOLOGI....

kummallinen murre sulla.

Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:
Ja se kun joku kirjottaa et "minulla alkaa suututtamaan, kun..."

omaa tyhmyyttä kysyn,mutta mikä tuossa on väärin?
minulla?

No tuossa on kyllä muutakin pielessä.
Minua alkaa suututtaa (ei siis suututtamaan)
Minua rupeaa suututtamaan

Oma 2 v 10 kk poikanikin osaa sanoa nuo oikein (vähänkö äiti on ylpeä ; )

Alkuperäinen kirjoittaja öhö:
Ei se ole tärkeintä miten vaan mihin. Taitaa monia ärsyttää vaan murteet, minusta ne on rikkaus!!!!!!!!!!!!!!!!!

sori, mut en ole ikinä kuullutkaan murteesta, missä käytetään näitä sanoja, kuten GOLITS, ADOBTIO, GALLUB, GOSMETOLOGI, GYNEGOLOGI....

kummallinen murre sulla.

Näin on, antaa kaikkien kukkien kukkia.

Alkuperäinen kirjoittaja öhö:

kummallinen murre sulla.

Kon deaatter algo, ni siihen dul meijä ettem bari vaimihmist ja yks herr ja puheliva ja naurovak krikotiva, eik se mittä lysti oll.

Aborti, tiskussio, kilpi rauhas koe, teckniikka, laba mato yms. En myös itse voi ymmärtää moisia. Mielestäni kieliopin hallitseminen on tärkeää vaikken itse osaa kaikkia sijamuotoja ja miten ne taipuu. Väliäkös tuolla kun kuitenkin osaa kirjoittaa. Myös kaikki saamarin pilkkuvirheet ja ihmiset jotka eivät osaa lopettaa lausettaan pisteeseen, vaan kaikki samaan pötköön pienillä kirjaimilla. Tietenkään tämä palsta ei sovi sellaisille ihmisille kuin minä, tahi samankaltaisille. Kyllä ymmärrän jos on virhe siellä sun täällä, kaikilla meillä on joskus kiire. Jos oma lapseni kiljuu kurkku suorana niin en kyllä jää kirjainvirhettä korjaamaan kun on kiire postittaa.

No college ja fleece on ne pahimmat, että kun ihmiset ei osaa niitä kirjoittaa oikein.

Mutta kyllä mua niin ärsyttää, kun joku taivuttaa kaali sanan taipumaan kaalta, kun sen pitäisi olla kaalia. Ja sitten se tavan, mikä hiton tavan!! Se kun on tavallinen eikä mikään tavan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No college ja fleece on ne pahimmat, että kun ihmiset ei osaa niitä kirjoittaa oikein.

Mutta kyllä mua niin ärsyttää, kun joku taivuttaa kaali sanan taipumaan kaalta, kun sen pitäisi olla kaalia. Ja sitten se tavan, mikä hiton tavan!! Se kun on tavallinen eikä mikään tavan.
Kaalista tuli mieleen oikea kukkanen yhden K-kaupan vihannestiskillä ennen euroja: KAIKKI KAALET 5 mk/kg! Katselin, että missäs ne mannet luuraa..

Tuo tavan on kyllä tavallaan murretta, Savossa on näin sanottu iät ajat.

tunnustan harrastavani kirjoitus virheitä sekä yhdyssanoissa sekä taivutusmuodoissa. Minulla on lukihäiriö ja ajoittain koneella kirjoittaminen tosi hankalaa kun olevinaan kirjoittaa oikein ja sitten kuitenkin ruudulla lukee ihan jotain muuta :-) . eli meitä on niin moneen junaan... Myönnän myös käyttäväni murre sanoja kirjoittaessani kuten: kui´, mitävarte yms.

Gallub gynegologeille: pukeudutteko golitsiin vai fliitsiin? Kehtaisinko lähettää adobtoitun Jucca-Peccamme ostamaan rismasta gogacolaa, roteepyyhkeitä ja tamppooneja ja laittaa ne huuttikseen?

Yhteistyössä