Gallubit, adobtiot ynnä muut kirjoitusvirheet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Dietti! Se on oikeasti dieetti! Ja kaiken lisäksi se ei tarkoita laihdutuskuuria vaan ruokavaliota! Huvittaa, kun lukee vaikka että "Ei kannata pitää mitään diettejä, vaan tavallista terveellistä ruokavaliota"

Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
mua raivostutti aikanaan ku joka himputin kerta kaverini kirjoitti perjaatteessa, sanan periaatteessa! yritin joka kerta myöskin selittää että se ei tarkoita mitään ja että miten se oikeasti kirjoitetaa ja mitä se sana oikeasti tarkoittaa... mutta ei. aina sama juttu |O

itellä on yhdyssanojen kaa välil hankaluuksia.. esim nytkin mietin että kirjoitetaanko joka kerta yhteen vai erikseen..? :laugh: varmaan yhteen...

Yhdyssanat onkin tosi outoja, koska niissä on ihan pimeät säännöt. Mulla on kolme aanelosta pienellä fontilla kirjoitettuja yhdyssanasääntöjä, eikä niissä ole edes kaikki. Eikä kaikkiin ole edes sääntöjä.

Mut joka kerta on joka kerta erikseen.

Mä esim. kirjotan tottakai yhteen, vaikka se pitäis kirjottaa vielä erikseen. Odottelen, että sääntö muuttuu. :kieh:

Mä olen yhdyssanojen kohdalla käyttänyt lähinnä yhtä sääntöä, jolla pääsee jo aika pitkälle. Eli jos molemmat sanat taipuu, niin kyseesä ei ole yhdyssana.
esim.
jokaisella kerralla= ei yhdyssana
jalka pallolla= yhdyssana, eka ei taipunut

On toinenkin aika hyvä sääntö: mieti, mahtuuko ja istuuko sanojen väliin lisämääre. Jos mahtuu ja istuu, kyseessä ei ole yhdyssana. Jos ei istu, kyseessä on yhdyssana.

Esimerkiksi:

joka kerta > jokaisella kerralla > jokaisella erillisellä kerralla >> ei yhdyssana

jalka+pallo > jalka+sinisen+pallon, jalka+iso+pallo >> ei mene lisämääreitä, siis yhdyssana

Ja sekin ärsyttää, kun kirotus vihreistä ei saisi ärsyyntyä! Näissä ketjuissa tulee aina joku sanomaan, etteivät kaikki voi aina kirjoittaa oikein. No ei ei, mutta kyllä niistä saa ärsyyntyä, varsinkin jos ärsytykset kasataan tällaisiin vapauttaviin ketjuihin:)

Ja yleisärsytysketjuihin tulee aina joku sanomaan, että kylläpäs ihmiset pienestä valittavat. Suokaa meille ne ärsytysketjut, ettei tarvitse muualla kiukutella!

Jos ihminen on allerkinen, sairastaa keliaakkiaa tai diabeettestä tai peräti sokeri tautia. Tai mammat, jotka vaihtelee ruoka-ohjeita: rae juustoa, hienonna orekaano ja palottele avo kaado, ruskista jauhe liha, sekoittele joukkoon vähän kevyt maitoa ja markariinia.

Vaatekaupan mainos:

"Nahkatakki, hirveä"

Yhdessä paikallislehdessä painovirhe kaupan ilmoituksessa:

Kuvassa nainen istuu fleece-asu päällä huovan päällä. Kuvan vieressä lukee: Koko perheelle, fleece-asu 19,90, huora 9,90

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää...:
Mä en yksinkertaisesti voi sille mitään, että ärsyttää niin vietävästi... Ei lainkaan niin paljoa jos joku pieni "kirotusvirhe" mut nää mitä näkee päivittäin täällä. Ei luulis olevan ylivoimaista opetella kirjoittamaan gallup ja adoptio, ja on noita muitakin, ei nyt vaan muistu mieleen..
Ärsyttääkö muita?? Kiitos ja anteeksi..

Joo oletkin anteeksi pyynnön velkaa P***KLE! Mä olen koko ikäni kärsinyt erittäin pahasta lukihäiriöstä ja saannut kuulla tuota p**kaa ihan tarpeeks. Mä en sille vaan yksin kertaisesti mahda mitään että en kykene kirjoittamaan saati sitten aina lukemaankaan oikein. Koulu oli yhtä kidutusta kun tuosta kiusattiin ja muutenkin kun oli toisita aina jäljessä kun luin niin kovin hitaasti. Tutkittu mua on ja paljon, mitään varsinaista syytä tuolle ei ole löytynyt. Matemaattisesti olen ollut onneks lahjakas että edes jossain olen pärjännyt ja nyt pitkään jo työelämässäkin.

Kannattaa vähän miettiä mitä laukoo, oikeasti. Anteeks että tästä tuli tälläinen purkaus, mutta ihan oikeasti,en jaksa tuollaista sitten yhtään enään!

Vilpittömästi anteeksi. Varmasti rasittaa. Koetan muistaa vastaisuudessa, että tuollaisiakin tilanteita voi olla. Mutta minusta on ihan hyvä kasata tällaisia ketjuja, niin ei muissa aiheissa tarvitse ruveta asian vieressä korjailemaan toisten kirjoitusta.

Kuumimmat

Yhteistyössä