G: Yhteiset vai omat rahat?

  • Viestiketjun aloittaja sallukka
  • Ensimmäinen viesti
sallukka
Elikkäs, onko teillä yhteiset rahat, vai molemmilla omat, vai sekä yhteisiä rahoja ja omia rahoja?
Meillä on ollut koko yhdessä oloajan yhteiset rahat, tosin molemmilla omilla tileillä, mutta se maksaa kummalla on rahaa jne. ja ei ole ollut riitaa rahasta. Ja yhdessä koitetaan laittaa rahaa jemmatilille aina ennen seuraavaa tilipäivää
 
Jakki74
Samalla tavalla meilläkin raha-asiat hoituu. Tällä hetkellä tosin rahat painottuu sille toiselle tilille :D . Katsotaan jos tilanne tasapainottus sitten kun jossain välissä töihin palaan...

Siis tarkennuksena, erilliset tilit, mutta molemmilla käyttöoikeudet. Eli laskut maksetaan sieltä missä on rahaa.

 
meillä on molemmilla omat tilit ja se maksaa kummalla on rahaa ja kun on tili päivä niin se maksaa aina laskut mitkä täytyy ja jos jää enenpi raha ni maksaa jotain extraa et seuraavaksi on pienenpiläjä laskuja..
 
Meillä molemmilla omat (käyttö)tilit, asuntolainatili on yhteinen ;)

Lapsen tulon jälkeen menot ovat pääasiassa yhteisiä, mutta periaatteessa pidetään kirjaa vieläkin että maksetaan suht koht saman verran kaikista yhteisistä menoista. Joka kuukauden palkoista menee automaattisesti yhteiselle tilille asuntolainan hoitoon tarvittavat rahat, samoin auto-, vakuutuus-, sähkölaskuihin jne tarvittavat rahat. Se mikä jää kummallakin yli (JOS jää yli :whistle: ) niin käytetään omiin henk.koht juttuihin (omat vaatteet, lehdet, harrastukset jne).

Toimii meillä ihan hyvin.
 
Blondista äiti
On sekä yhteiset rahat ja tilit, että omat. Eli mies on maanviljelijä, on omat rahat ja tilit mistä hoitaa siihen liittyvät asiat. Mulla oma tili mistä maksan omat henk.koht menoni (meikit, tyttöjen illat...). Yhteiseltä maksetaan ruuat, kodin hankinnat, yhteiset menot. Yhteiselle tilille kumpikin laittaa tulojen mukaan rahaa. Lisäksi on yhteinen säästötili jota käytetään esim lomamatkoihin, autokauppoihin ym isompiin.
 
NINZUKKA
yhteiset rahat, omat tilit on muta kumopikin käyttää rahoja niinkuin omiaan,jos mies tarvii jotkin niin saa ostaa niillä rahoilla mitkä milloinkin tilillä on.

lasjkutkin maksetaan aina sen tililtä, kuman tililä rahaa on, yhdessähän ne laskut on tehty, joten ihan sanm akumman nimellä neon. vaikka yhteiset rahat on niin kuitenki sanon miehelle jos otin hänen lompakosta tai tililtaä rahaa ja hän kertoo kans. meillä luotetaan toisiimmeniin paljon.

 
Erikseen on rahat. Silloin kun yhteen muutettiin, sovittiin pelisäännöistä. Nyt hoitovapaalla en saa "omia" rahojani riittämään, vaan tarpeen tullen pyydän miestä ostamaan tarpeellisia tavaroita tai maksamaan laskuja.
 
Omat tilit on, mutta molemmilla laajat käyttöoikeudet toisen tilille! Rahat on yhteiset, muuten olis jompi kumpi kuollu aikaa sitte nälkään...!!! Joskus huvikseen mietittiinki, että kumpi meistä olis ensin kuollu nälkään, mutta ei tainnu tulla selvyyttä!!!
 
Yhteinen tili ja yhteiset rahat, yksinkertaistaa taloudenhoitoa huomattavasti (ainakin minusta yksinkertaisesta...). Minä yleensä hoidan laskujen maksun ja ilmottelen miehelle kun rahat on vähissä, ettei vinguttele korttia liikaa! ;) Ensimmäiset kuus vuotta oli omat tilit, mutta tää toimii meillä paljon selkeemmin. :)
 
Meillä on kummallakin omat rahat. Minä maksan omasta palkastani asuntolainan lyhennykset ja mieheni oikeastaan kaiken muun. Menee aika tasoihin, sillä lyhennämme lainaa melko suurella summalla/kuukausi.
Yhteiset rahat ei meillä toimisi ollenkaan, sillä itse olen todella tarkka rahankäyttäjä ja mieheni suurpiirteisempi. ;)
 

Yhteistyössä