G: Voiko kirjoitustyylistä päätellä palstalaisen oikean luonteen?

Juures Suikale

Aktiivinen jäsen
31.05.2007
2 905
1
36
Tuli tuosta Lisse!-ketjusta mieleen kysyä, että minkäslaisia mielikuvia teillä on eri nikeistä ihan vaan heijän kirjoitusten ja kirjoitustyylien perusteella? Että voipiko immeisestä saaha mitenkään oikeanlaisen kuvan tälleen netin välityksellä? Nii ja miks jotkut nikit ei jää millään mieleen, vaikka miten jorisisivatten?

Tämmöttisiä yömietteitä miulla tännään.

Mulla on tapana ainakin ajatella paljon enemmän kuin mitä kirjoitettua saa, tulee helposti sellasta tekstiä mistä muut ei ehkä ymmärrä asian pointtia oikein,tuosta syystä sanon et ei voi päätellä. Ehkä jotain viitteitä kumminkin, ja sellaisista varmaan paremmin, jotka osaavat hyvin ilmaista itseään näin kirjoittamalla.

kyllä sitä jotain mielikuvia ainakin mulle on muodostunut. vain yhdellä nicillä on oikeasti kasvot :D tai siis oon nähnyt kasvotusten ja tiedän,et kirjoittaa sillä nicillä. voihan se olla,et tietämättä on tavannut vaikka ketä täältä B)

Mä en oikein usko että ihan oikeanlaista kuvaa kenestäkään täällä vois saada.
Kirjoitetusta tekstistä puuttuu kaikki äänenpainot- ja -värit. Puheen nopeus ja äänen voimakkuuskin vaikuttaa eikä niitä täällä ole.
Mä itse pyrin kirjoittamaan tosi neutraalilla tavalla, joten musta tuskin kellään on minkäänlaista; saatika oikeaa kuvaa :D

Mä oon miettiny just tuota, kuinka täällä tehdään äkkiä ihmisille "virtuaalipersoona" - itselläni kynnys kirjoittaa mustana, koska tuntuu että silloin sitä vasta rupeaakin tulemaan niskaan "sä oot tollainen ja tällainen", vaikka kuinka neutraalisti yrittäis kirjoittaa. Tuntuu et helposti tulee oikeastiki tuntemien kans väärinkäsityksiä kirjoittaessa, mutta että täälläki ruvetaan luokitteleen ihmisiä sen mukaan mitä kerran tai kaks uskaltaa kommentoida. Mä mielelläni seuraan näitä keskusteluja ja osallistuisinki, mut en mä halua "virtuaalituttuja" - "luonneanalyysistä" puhumattakaan, siks huomasin mustana kirjoittamisen liian henkilökohtaiseks. Oonko ainut näin kokeva?

En tiedä, voiko saada mitään varmaa käsitystä ihmisestä sen nikin takana, lopulta. Mutta kirjoitustyylistä kyllä näkee, tai voi olla näkevinään muutamia seikkoja. Jos siis oletetaan, että kirjoittaja on rehellinen. Itse silti, sinisilmättömänä ;) , lähden aina siitä perusolettamuksesta, ettei pahemmin valhetella.

Ääh, en tiedä, mutta itse kiinnitän huomiota lähinnä kirjoitustyyliin, olen aika sanafriikki :D Eli mun mielen jää nikit, joilla on kyky maalata sanan keinoin mielikuvia, maalauksia. Nikit, jotka saa sanat elämään, ne jäävät mieleen. Sen kummemmin erittelemättä, keillä tämä taito on. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Tammikuu:
Eli mun mielen jää nikit, joilla on kyky maalata sanan keinoin mielikuvia, maalauksia. Nikit, jotka saa sanat elämään, ne jäävät mieleen. Sen kummemmin erittelemättä, keillä tämä taito on. B)

Tämä on muutes ihan totta, tällaiset eläväsanaiset jäävätten hirmu hyvin mieleen!

Luppa, nythän mä vasta hokasin, että sie päättelit tän miun itä-suomalaisuuden murteestani... Mie hölmö mietin pääni puhki, että liekkö oon sen joskus täällä maininnu :ashamed: :whistle: :xmas:

Jääkaapin kautta makomaan...

Alkuperäinen kirjoittaja No ei tosiaan:
Mä oon miettiny just tuota, kuinka täällä tehdään äkkiä ihmisille "virtuaalipersoona" - itselläni kynnys kirjoittaa mustana, koska tuntuu että silloin sitä vasta rupeaakin tulemaan niskaan "sä oot tollainen ja tällainen", vaikka kuinka neutraalisti yrittäis kirjoittaa. Tuntuu et helposti tulee oikeastiki tuntemien kans väärinkäsityksiä kirjoittaessa, mutta että täälläki ruvetaan luokitteleen ihmisiä sen mukaan mitä kerran tai kaks uskaltaa kommentoida. Mä mielelläni seuraan näitä keskusteluja ja osallistuisinki, mut en mä halua "virtuaalituttuja" - "luonneanalyysistä" puhumattakaan, siks huomasin mustana kirjoittamisen liian henkilökohtaiseks. Oonko ainut näin kokeva?

Oon kuullut itestäni vaikka mitä käsityksiä, mitä en tunnista itsekseni.Parempi pysyä piilossa.

Mä ainakin oon ihan huijaus persoona täällä.Oli esim.10 äikässä koulussa ja ossan kieliopin ja oikeinkirjotussäännöt täydellisesti mut täällä netissä se ei jaksa niin kiinnostaa.

Tai siis oon oma itteni, mut musta voi saada ihan eri kuvan ku mitä oon=)

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Luppa, nythän mä vasta hokasin, että sie päättelit tän miun itä-suomalaisuuden murteestani... Mie hölmö mietin pääni puhki, että liekkö oon sen joskus täällä maininnu :ashamed: :whistle: :xmas:

Jääkaapin kautta makomaan...

Eikös siellä ole pikkuisen liian viileää, kaapissa? :snotty: :xmas: :p

Minulle ainakin syntyy monista enemmän kirjoittelevista nikeistä mielikuva, mutta eihän sitä voi mitenkään tietää pitääkö se oikeasti paikkansa. Todennäköisesti ei.

Jotku pystyy kirjottaan niin, että lukiessa pystyy eläytyyn asiaan hyvin. Pystyy kuvitteleen jonku tilanteen täysin ja saa nauraa täälä hullun lailla. Ihan ku matkustas jonku olkkariin seuraamaan perheen touhuja. Omalla murteella kirjottavat ihmiset tuntuu sellasilta mutkattomilta tapauksilta. Tutut sanonnat, murre ja tapa kirjottaa antaa jännän tuttuuden tunteen, vaikka ihmistä ei ois koskaan nähny. :/

Nuorempana kuitenkin mulla oli paljon kirjeenvaihtoystäviä, jotka tykkäsivät kirjoitella kanssani.He eivät haukkuneet, kun taas täällä se tuntuu monessa olevan tapana.

Alkuperäinen kirjoittaja yksinäinen:
Nuorempana kuitenkin mulla oli paljon kirjeenvaihtoystäviä, jotka tykkäsivät kirjoitella kanssani.He eivät haukkuneet, kun taas täällä se tuntuu monessa olevan tapana.

Voin vastata vain omasta puolesta... En hae täältä ystäviä. Siis en käy täälä siksi, että saisin ystäviä ja tutustuisin uusiin ihmisiin. Tavallaan lataan akkuni vain, nollaan pääni. Meillä kaikilla on varmaan monia eri syitä käydä tämmösillä keskustelupalstoilla. Suurin osa taatusti käyttäytyy asiallisesti. Joka sakkiin mahtuu muuutama sontiainen. :whistle:

väittävät että jotkut grafologit saa selville käsialasta jotakin, mutta enpä nyt usko että tällaiset palsta-kaikenasianasiantuntijat ihan oikeasti pystyy kenenkään kirjoitustyylistä päättelemään ihan oikeasti tasan mitään. Toki tyyli kertoo ihmisestä jotakin, mutta ihan oikeasti jos ihmiseen haluaa tutustua niin kyllä se jotakin muuta vaatii kuin näiden kommenttien lukemisen. Se vaatii sen mitä se ihminen oikeasti haluaa kenellekin kertoa, sillä ei kaikki todellista minäänsä kuitenkaan tällaisessa kirjoittelussa edes halua paljastaa, ainakaan niitä kaikkia sisimpiä ajatuksiaan (ja ehkä siitäkin syystä että tällä saa sitten helposti pilkkaajat niskaansa vaikka jonkun kirjoitusvirheenkin vuoksi)

en nyt tiä pystyykö varsinaisesti päättelemään, mutta ne nikit jotka olen livenä tavannut, ovat aika samanmoisia kuin minkä kuvan heistä täällä sain juttujen kautta.

ja paria nikkiä en haluaisi tavatakaan juttujensa takia.

Yhteistyössä