G: verenvuoto synnytyksessä

  • Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
JONSERED Karhunkantaja
Puolitoista tai kaksi litraa meni kolmen viimeisen synnytyksissä. sektiossa sain verta, muissa "vain" plasmaa ja hemohessiä... Ja seuraavana aamuna kotiin. :D Paitsi sektion jälkeen, pitivät väkisin melkein kolme vuorokautta...

Neuvolassa terveydenhoitaja luuli hemppa-mittarin hajonneen, kun hb:ni oli 134 puolitoista viikkoa synnytyksestä.
 
kolmen äiti
Alatiesynnytyksissä mennyt se normaali noin 500ml, sektiossa meni 1900ml. En saanut lisäverta ja hb oli muistaakseni 87 kun pääsin kotiin. Oli hieman hutera olo...
 
l
Alatiesynnytys, 3 litraa. Istukankäsinirrotus ja kaavinta sekä kohdunkaulan repeämä. 4 pussia punasoluja ja muut nesteet päälle. Tunti leikkaussalissa vierähti.
Hb oli sairaalasta lähdettäessä 110, normaalisti 160.
 
muistaisin
Että eka 1,2 l kun leikkasivat välilihan valtimoon, sain perit pussut hemohessiä.
Toka 300 ml ja nuorimman äitiyskortissa lukee että 100 ml. Se lienee jo tosi vähän... Ja lapsikin oli vaan 4650 g, mutta ei tullut juuri repeämiä tms.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Normaalin raja taitaa olla 1500ml.
No ei todellakaan ole! Normaali määrä on noin 500ml.
Kiitos tiedosta. Itsellä ollut niin isot vuodot, 3l ja 4l, että muistin väärin. Omat vuodot johtui istukkaongelmista ja kohdunkaulan repeämästä. aika monta pussia sain lisäverta.
 
mää
1,5 litraa ja pari pussia annettiin verta.istukka irtos osittain siinä vaihees,ku vauva nostettiin rinnan päälle,ku napanuora olikin todella lyhyt ja ei kätilö ilmeisesti sitä hoksannu.
 
Ekassa 900 ml joskaan synnytyksessä ei ollut muuten mitään erikoista, tokassa 250 ml ja tässä kolmannessa muistaakseni 300 ml (ihmeen vähän istukan irroitustapaan nähden, sain silti lisäverta pari pussia huonojen veriarvojen vuoksi).
 
Kertokaas nyt tyhmälle, että miten mitataan verenhukka synnytyksessä?

Juu, olen ihan paikanpäällä itse synnytyksen kokenut, mutta tämä asia ei kuulunut niihin ykkösseurattaviin asioihin... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Kertokaas nyt tyhmälle, että miten mitataan verenhukka synnytyksessä?

Juu, olen ihan paikanpäällä itse synnytyksen kokenut, mutta tämä asia ei kuulunut niihin ykkösseurattaviin asioihin... :ashamed:
Ei hajuakaan, se lukee vaan tuolla papereissa se menekki. :D
 
1800 ml, enkä saanut lisäverta. Raskauden aikana oli veritulppariskin vuoksi verta ohentamassa Fragmin-hoito joka syynä siihen että verta meni synnytyksessä (imukuppi) aika reilusti. Hb oli synnytyksen jälkeen muistaakseni 90.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Kertokaas nyt tyhmälle, että miten mitataan verenhukka synnytyksessä?

Juu, olen ihan paikanpäällä itse synnytyksen kokenut, mutta tämä asia ei kuulunut niihin ykkösseurattaviin asioihin... :ashamed:
Sektiossa ottavat kait talteen ja muuten kätilö sanoo, että "ainakin pari limsapullollista tuli". Luulen, että punnitsemalla päästään liki totuutta.
 
vieras
Viimesimmässä 150 ml. Ekassa 2 litraa ja kolmannessa yli 3litraa. Ekassa sain 4 pussia verta ja kolmannessa 6 pussia. Silloin olin jo tajunnan rajamailla rajun suihkuavan vuodon vuoksi. Lisäksi sain muita nesteitä käsin paineella pumpaten.
 
Ekassa hb synnytykseen mennessä ~89. Synnytyksessä menetin n. 700ml ja hb seuraavana päivänä 82, sain 2 pussia verta. Tokassa hb oli parempi ja menetin verta alle 500ml. Synnytyksen jälkeen hb 90 niin ei tarvittu verta.
 
nn
mulla meni jotain 500ml verta... ja oon sitä mieltä että oli mentävä enemmän! mulla hb oli koko raskauden ajan tosi hyvä ja sit heti synnytyksen jälkeen en ees päässy sängystä ylös! hiukanku kohotti päätä niin taju meinas lähtee. suihkuunki pääsin vasta seuraavanan iltana. vuorokaus siinä oltiin paskaset ja veriset vaatteet päällä sängyssä! vessaanki meinasin pyörtyä pariin otteeseen, onneks sain hälyytettyä apua. mittasivat viimein pyynnöstä hb:n ja se laskenut alle 80...

että uskoisin, että enemmän menetin verta mitä sanoivat...
 
minävain
Kyllä minulle on kätilö ja terveydenhoitaja sanonut, että 1500 ml on jonkinlainen rajaa. Häilyviähän nuo rajat on(ja varmasti riippuu tapauksesta), mutta periaatteessa on normaalia menettää vaikka 800 ml verta, yleistä taas voi olla, että menee sen alle.
 
minävain
Itsellä meni 700 tässä viimeisimmässsä, mikä on ehkä vähän keskivertoa enemmän, mutta siis periaatteessa normaalia. Ja sehän siis mitataan punnitsemalla ne "paperit", jotka siinä sängyllä/missä nyt synnyttääkään on.
 

Yhteistyössä