G: Uskoontulo ja sen vaikutus omassa elämässä/lähipiirissä

La Paset
Suvussa luterilaisia, jehovia, mormoneja, helluntalaisia, katolisia ja juutalaisia, joten kenenkään uskonto/uskonnollisuus ei
kiinnosta, on henkilökohtainen asia. Seurustelemme aivan muista asioista kuin uskonnoista. Mutta, jos joku alkaisi tyrkyttää minulle omaa uskontoaan, vaihtaisin puheenaihetta.
 
  • Tykkää
Reactions: Dongxi
^
Hyvä että on monenlaista suvussasi, munkin suvusta löytyy.

Tarkentaisin sen verran, että henk.koht. usko Jeesukseen on aivan eri asia kuin jonkin uskonnon harjoittaminen.
Usko Jeesukseen on ikäänkuin kiinteä suhde, voi seurustella Vapahtajan&Herransa kanssa, rukouksessa ja Sanassaan Hän puhuu PH:n kautta. (PH=Pyhä Henki; Jumalan kolmas persoona).
 
:))
Olen tullut uskoon kohta 13 v sitten reilu 20-vuotiaana.
Se oli suurin ja todellakin mullistavin asia elämässäni.
Suurin asia oli sisäinen rauha, jonka sain kokea ja joka on sitä lähtien sisimmässäni ollut, huolimatta monista vaikeuksista ja asioista.
 
"trolli"
^
Hyvä että on monenlaista suvussasi, munkin suvusta löytyy.

Tarkentaisin sen verran, että henk.koht. usko Jeesukseen on aivan eri asia kuin jonkin uskonnon harjoittaminen.
Usko Jeesukseen on ikäänkuin kiinteä suhde, voi seurustella Vapahtajan&Herransa kanssa, rukouksessa ja Sanassaan Hän puhuu PH:n kautta. (PH=Pyhä Henki; Jumalan kolmas persoona).
Mikset voi vastata kysymyksiin? Ei kai uskovalle ole olemassa liian vaikeita kysymyksiä? Miten kuvittelet ketään saavasi uskoon kun välttelet kiusallisia aiheita?
 
La Paset
^
Hyvä että on monenlaista suvussasi, munkin suvusta löytyy.

Tarkentaisin sen verran, että henk.koht. usko Jeesukseen on aivan eri asia kuin jonkin uskonnon harjoittaminen.
Usko Jeesukseen on ikäänkuin kiinteä suhde, voi seurustella Vapahtajan&Herransa kanssa, rukouksessa ja Sanassaan Hän puhuu PH:n kautta. (PH=Pyhä Henki; Jumalan kolmas persoona).
Minä harrastan näitä uskonasioita ihan ilman yleisöä.
 
jooho
Kyllä tämä uskoontuleminen ja siinä oleminen häiritsee minua. Esim naamakirjakin on täynnä naurettavaa kreationistista sontaa välillä. Pitäs jonkun rakentaa vaikka taulukko ja pisteytyssysteemi noille uskonnoille. Vois sitten valita vaikka eniten oikeassa olevan sieltä.
Ikävää jos pitää alkaa mustaa valkoikseksi väittämään, vain sen takia kun nyt ne sattuu vaan olemaan sen lafkan juttuja.
 
"Vastaus"
Paras ystäväni tuli uskoon, kun olimme parikymppisiä. Ennen niin ihanasta, auttavaisesta ja sympaattisesta ihmisestä tuli sulkeutunut, muita ihmisiä jatkuvasti arvosteleva ja ahdistunut yksilö. Siinä minun kokemukseni läheisen uskoontulosta.
Julkkisten uskoontulot tai muut asiat ei vois vähempää kiinnostaa, enkä ymmärrä, mitä merkitystä niillä pitäisi olla.
Rikollisten uskoontulo on helposti selitettävissä. Vankilassa olleen ihmisen elämä on järkkynyt, ja heikossa mielentilassa on helppo ruveta uskomaan ihan mihin tahansa paskaan, jos se helpottaa oloa ja omille teoilleen saa syntipukin (saatanasta).

Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?
- Douglas Adams
 
  • Tykkää
Reactions: Dongxi
Se nostais tamankin keskustelun tasoa , jos me vaivautuisimme tutkimaan uskontoja, Jumalan mahdollista olemassa oloa, sita mita uskominen yleensa on ja se , etta ymmrtaisimme tai edes yrittaisimme ymmartaa mita keskustelijan yrittavat tuoda julki.
Eika tartuttais epaoleelliseen.
 

Yhteistyössä