G: Unelmakotinne???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kyy

Aktiivinen jäsen
24.04.2008
7 396
4
36
Tälläinen täysin hypotettiin gallup. Miten sinä asuisit kaikista mieluiten, jos ei tarvitsisi miettiä rahaa, työtä tai muita käytännön ongelmia? :D (Ja kuinka asut nyt?)

Itse asuisin kaikista mieluiten jossain isossa kaupungissa todella suuressa kerrostalon kattohuoneistossa. :D (Nyt asun maalla vanhassa maalaistalossa)

Ullakkohuoneisto. Kolme makuuhuonetta, iso terassi, kirjastohuone, takka ja merinäköala :heart:

Nyt kerrostalossa myös, meri lähellä muttei näy. Takkakin puuttuu. Mutta viihdymme tässä oikein hyvin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Kyy:
Tälläinen täysin hypotettiin gallup. Miten sinä asuisit kaikista mieluiten, jos ei tarvitsisi miettiä rahaa, työtä tai muita käytännön ongelmia? :D (Ja kuinka asut nyt?)

Itse asuisin kaikista mieluiten jossain isossa kaupungissa todella suuressa kerrostalon kattohuoneistossa. :D (Nyt asun maalla vanhassa maalaistalossa)

peesi tälle, nyt asun vanhassa omakotitalossa.

Ullakkohuoneisto, iso. Merinäköalalla.

Tai jos todellakaan ulkotöistä ja muusta ei tarvis huolehtia niin sitten joku muutaman sata vuotta vanha hirsitalo maalla kaupungin läheisyydessä meren rannalla :D

nyt asutaan kerrostalon alimmassa kerroksessa ja merelle on pari kilsaa matkaa :D

Kaikkein mieluiten asuisin suuressa kaupungissa, yksikseni yksiössä tai sitten kaksiossa, jolloin kämppään mahtuisi myös kirjastohuone. Kerrostalossa, ehdottomasti. Lontoo ois hyvä.

Tulevaisuudessa haaveilen asuvani jonkin kaupungin keskustassa. Nyt asumme pienehkössä kunnassa vanhalla asuinalueella näköisessämme talossa, joka on myös unelmieni koti =)

Vanha hirsitalo maalla. Pönttöuunit makuuhuoneissa ja iso leivinuuni tuvassa :heart:
Ei naapureita, paljon pihaa ja tarhaa, talli parille kopukalle.

Tämmöistä etsitään :)

Olen monesti sanonut että talon voisin myydä kun sen joku veis tästä pois. Eli talo ei unelmatalo (liian pieni nykyiselle väkimäärälle). Mutta tontti on hyvä. Uimapaikan voisin ottaa lähemmäksi mutta en haluaisi asua järven rannalla.
Niin ja asutaan pienen kunnan sivukylän perällä.

Mä asuisin täällä Espoossa pientalossa meren rannalla, niin että merinäköala olisi sellainen, että edessä olisi aava ulappa, merta niin pitkälle kuin näen. Asunnossa olisi kaikille omat huoneet, plus työhuone ja jonkin sortin harrastehuone, eli 6 mh, hyvät kodinhoitotilat, pesutilat ja sauna. Kunnollinen keittiö ja iso olohuone, jossa kattokorkealla. Viherhuonetta kaipaisin myös. Palvelut olisivat kuitenkin kohtuullisen lähellä, niin ja piha iso ja suojainen.

Nyt asumme paritalossa, jossa 3 mh, pienet pesutilat ja todella pieni keittiö. Olohuoneessa on korkeaa tilaa, kaksi makuuhuoneista meo isoja, pienin sellainen 9 -10 neliötä ja viherhuone löytyy. Piha on suojainen ja kohtuullisen kokoinen, palveluihin kävelymatka.

Tämä oma koti :). Olenko mä ainoa, joka asuu siinä unelmakodissa. Tää on vanha, 100-vuotias talo. Remonttia pitäisi tehdä ja siltikin rakastan tätä talovanhusta :). Makkareita meillä on 5 ja kun meiltä on vain 4 (2 aikuista ja 2 lasta) on tilaa riittävästi, mutta ei liikaa.

Mä en haaveile muutosta. Pikkasen remonttia siellä täällä, niin tää on täydellinen :)

Buenos Airesin ydinkeskustassa. Niin korkealla että ikkunasta näkisi tämän lempparikaupunkini yli. Itse asunnolla ei ole niin väliä. Enemmän moderni kuin vanhanaikainen. Koollakaan ei väliä. Kunhan sinne jotenkin mahtuisin.

Muoks: Asun muuten tuolla tavoin paitsi kaupunki on "vähän" eri.

Mä kai sitten olen ainoa joka pystyy sanomaan että asun unelmakodissa, jotain ihan pientä muutosta lukuunottamatta. Tänne haluaisin ainostaan hieman suuremman keittiön ja erillisen kodinhoitohuoneen. Ja toisen tytön huone voisi olla karvan isompi.

Talo on vuoden vanha, neliöitä 130, maalla omassa rauhassa. Kaunis, lämmintunnelmallinen koti ja mä en tarvitse palveluja lähelle. Tää on aivan oma maailma jonne pääsee karkuun kaupungin vilskeestä. Koti ei ole liian suuri, tuntuu näin kodikaalta (ja toki siivotessakin iso plussa).

Ainahan sitä voisi kuvitella asuvansa isossa hienossa lukaalissa,mutta mä en tuntisi oloani siellä kotoisaksi. Mä olen hiirulainen joka tykkää asua omassa pienessä lämpimässä pesässä, lähellä rakkaitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Vanha hirsitalo maalla. Pönttöuunit makuuhuoneissa ja iso leivinuuni tuvassa :heart:
Ei naapureita, paljon pihaa ja tarhaa, talli parille kopukalle.

Tämmöistä etsitään :)

Aloita ensin varastosta, tee turpasmökki:
http://koti.kaleva.fi/index.cfm?video=1141

Siihen voit laittaa laajennussiiven rakentamisen jälkeen pari kanaa ja vuohen kopukoiden kaveriksi, jo passaa:-D

Olen iloinen ja onnellinen, että asumme unelmiemme kodissa. Lapsille on omat huoneet, meillä iso makuuhuone, oleskelutiloja riittävästi ja erillinen työhuone. Säilytystiloja on paljon ja keittiö mukavan kokoinen. Talon sijainti ja paikkakunta juuri oikea meille.

Vähän aikaa ollaan tässä vasta asuttu ja remontti on sisällä meneillään, tehdään meidän näköistä kotia ja innolla odotetaan kevättä ja kesää, että päästään toteuttamaan pihasuunnitelmia.

Unelmani olisi uusi omakotitalo koht isolla tontilla, talo yhdessä tasossa, neliöitä 130-140, makuuhuoneita 4 (itse valitut materiaalit). Iso terassi talon ympäri ja tontilla tilaa sen verran että saisi kunnon kasvimaan. Sijainti saisi olla sellainen että ei kuitenkaan kahta autoa tarvitsisi (eli että pääsisin julkisilla töihin ja pk-matkat ok.)

Nyt asutaan 4h +k + s, lasitettu parveke + pikkupiha, 97 m2 rivari kahdessa tasossa, valmistunut 2007.