G: Tytöt inttiin - vai ei? (Suomessa)

Mun mielestä koko armeija on nykyisessä muodssaan turha.

Ennemmin kaikille pakollisena voisi olla "aikuistumis" ja luonnossa selviytymiskurssi. Siis opittaisiin syötävät luonnonrehut, metsästyksen ja kalastuksen alkeet, leiriytyminen jne. Lisäksi perustaloudenhoitoon liittyvät jutut, siivoaminen, tiskaaminen, pyykkihuolto ja ruoanlaitto.

Ja se armeija sitten palkalliseksi ja sinne sekä miehiä että naisia.
 
Haluaisin kuulla perustelut joltain joka on sitä mieltä, että kaikkien pitäisi mennä armeijaan ja perusteluissa haluaisin kuulla kustannuspuolen myös, se kun on etenkin tässä tilanteessa varsin oleellinen asia.
 
"daa"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö itse;28603963:
Eiku pojat vaan. En itekään haluaisi mennä.
Eipä taida haluta suurin osa pojistakaan, mutta sinne vaan on mentävä.

Eli joko kaikille pakolliseksi tai vaihtoehtoisesti kaikille vapaaehtoiseksi. Ei erottelua sukupuolen mukaan.
 
Miks ei. Mie ainaki pärjäsin erittäin hyvin. Miksei siis muutki naiset. Mut en ehkä kuitenkaan lähtis pakolla sinne naisia laittamaan, vapaaehtosuus on tärkeää koska naisia on niin erilaisia. Miehiäki on toki erilaisia, eli olen vähän kiikunkaakun pitäskö koko armeijan olla sukupuoleen kattomatta vapaaehtonen.
 
Suuren osan yleisöstä kauhistutan ja kannatan tasapuolisesti kaikkia inttiin. Tosihan on, ettei armeijan vahvuus enää ole saman suuruinen kuin ennen ja varmaan tästä pieneneekin, eikä kaikki edes pääse, -huom. pääse-, suorittamaan asevelvollisuutta.

Itse olen siitä onnellinen, että kävin intin, oiken pitkän kaavan mukaan ja loppuajan olinkin ruova aliluutnantti. Harkitsin jopa maanpuolustuskoulua, mutta oli siviiliopinnotkin jo aika pitkällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"Hanna"
Heti, kun miehet hoitaa raskauden, synnytyksen ja imettämisen, niin sitten voidaan naisetkin pakottaa armeijaan. Naiset jäävät em. syiden takia jo pahasti miehistä jälkeen työmarkkinoilla ja se vaikuttaa koko loppuelämään. Miehillä taas armeijan käyminen vaikuttaa pelkästään positiivisesti työelämässä.
 
"nainenvain"
Ei. Kaikenkaikkiaan kannatan palkka-armeijaa, en pakkoa kellekkään.

Kaikessa ei saavuteta tasa-arvoa eikä tarvitsekkaan. Miehet käy armeijan, naiset tulevat raskaaksi, synnyttävät ja imettävät, joten katson homman menevän tasan. Naiset jäisivät entistä pahemmin jälkeen esim. työelämässä, jos pitäisi vielä käydä se armeijakin pakollisena. Ja joo, lasten hankkiminen ei ole pakollista, mutta se on ihan toivottavaa (jos meillä ei ole suomen kansaa edes, mihin tarvitsemme armeijaa?), ja se on myös meidän oikeus. Kun mies ja nainen päättävät hankkia lapsen, he eivät voi valita kumpi lasta kantaa, synnyttää ja sen imettää.
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Helppoa on Suomen naisten intti. Ei niitä äitejä sinne otettaisi jos eivät halua. Riittää sitoutumatonta naista vaikka miten.
Ja siitä Suomen helppoudesta vielä. Eipä esim.paljoa jenkeissä kysellä kun arpa sattuu äidin kohdalle. Sinähän menet eikä vikinät auta.
 
Suuren osan yleisöstä kauhistutan ja kannatan tasapuolisesti kaikkia inttiin. Tosihan on, ettei armeijan vahvuus enää ole saman suuruinen kuin ennen ja varmaan tästä pieneneekin, eikä kaikki edes pääse, -huom. pääse-, suorittamaan asevelvollisuutta.

Itse olen siitä onnellinen, että kävin intin, oiken pitkän kaavan mukaan ja loppuajan olinkin ruova aliluutnantti. Harkitsin jopa maanpuolustuskoulua, mutta oli siviiliopinnotkin jo aika pitkällä.
Oliko joku kaveri käynyt/kertonut intistä, vai miten päädyit sinne?
Mitä sä koet, että opit siellä?
 
hähh
Helppoa on Suomen naisten intti. Ei niitä äitejä sinne otettaisi jos eivät halua. Riittää sitoutumatonta naista vaikka miten.
Ja siitä Suomen helppoudesta vielä. Eipä esim.paljoa jenkeissä kysellä kun arpa sattuu äidin kohdalle. Sinähän menet eikä vikinät auta.
Jenkeissä äiti on tehnyt valinnan armeijasta itse. Lisäksi hänelle maksetaan siitä palkkaa. Ei siellä yhtäkään äitiä väkisin revitä armeijaan...
 
kukamaksaa
Se on aina hienoa huudella mielipiteitään näissä ketjuissa jättämällä kaikkein tärkeimmän perustelun perustelematta, eli mistä maksetaan. Jotenkin tuntuu huvittavalta kuinka tyhmät ihmiset laukoo mielipiteitään aivan kuin ne hienot ideat olisivat ilmaisia. :LOL: Haluaisin minäkin kuulla mielipiteessä myös rahapuolen.
 
Se on aina hienoa huudella mielipiteitään näissä ketjuissa jättämällä kaikkein tärkeimmän perustelun perustelematta, eli mistä maksetaan. Jotenkin tuntuu huvittavalta kuinka tyhmät ihmiset laukoo mielipiteitään aivan kuin ne hienot ideat olisivat ilmaisia. :LOL: Haluaisin minäkin kuulla mielipiteessä myös rahapuolen.
No kylläpä kai sitä vähäpätöisimpiinkin asioihin rahaa laitetaan, vai mitä luulet?
 

Yhteistyössä