G:Tuletko toimeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Teija

Vieras
Täälläkin ajoittain on ollut tätä miehen ex vs. miehen uusi -kähinää;)
Kuinka yleistä sitten on ettei miehen exän kanssa tule toimeen?

Ellit, kertomuksenne riviin!

Tuletko/ oletko tullut hyvin toimeen miehesi entisen kanssa?

Miten se ilmenee?

Miehellä ei ole exää kenen kanssa tulla toimeen, mutta entisen miehen uuden naisystävän kanssa tulin toimeen loistavasti niin kauan kuin heidän romanssiaan riitti. Helkkarin harmi minun kannaltani, ettei se rakkaus kestänyt, uusi naisystävä kun sattui olemaan todella fiksu ja oikeudenmukainen ihminen.

Ei varmaan tule mun kanssa toimeen, kun en suostu olemaan missään tekemisissä miehen uuden kanssa, joka osasyyllisenä rikkoi perheemme kuusi vuotta sitten ja jäin lasten kanssa yksin.

nimimerkille
ex vastaa

mitenkään tuntematta sinua, sanon, että miehesi uusi ei rikkonut liittoasi, vaan sen teitte ihan sinä ja ex-miehesi itse.

Olisit huolehtinut yhdessä miehesi kanssa liitostasi paremmin, niin siihen ei olisi ollut kenelläkään puuttumista. Typerää aina syytellä muita omista virheistä ja laittaa vielä mahdollisesti lapset kärsimään eron jälkeen turhasta vihanpidosta. Kasva aikuiseksi ja ota vastuu omista virheistäsi.

Ex-miehen uusi naisystävä vaikuttaa erittäin miellyttävälle ja kivalle! Hyvä juttu, lapsetkin tykkää hänestä.

Nykyisen miehen ex sai lähestymiskiellon mua kohtaan. Joten hyvin tullaan senkin kanssa juttuun, kun ei tarvitse tulla juttuun.

Kirjoitin OSAsyyllinen. Ehkä niitä vapaitakin miehiä löytyisi, ettei tarvitse niiin epätoivoinen olla, että sotkeutuu kriisissä olevaan aviolittoon, jossa on vielä monta pientä lastakin!! En voi tuntea muuta kuin halveksuntaa sellaista naista kohtaan.

Tulin toimeen erittäin hyvin miehen exän kanssa, kunnes aloin seurustella mieheni kanssa. Siitäkös exä poltti päreensä mulle ja oli aina kännissä roikkumassa miehessä. Mua ei ehtinyt neidin roikkuminen miehessä haitata, kun miestä itseään ärsytti tilanne niin, et pisti puhevälitkin naiseen poikki. Alun perin mieheni siis oli lopettanut heidän suhteensa eikä halunnut enää häntä kaulailemaan... Emme olleet koskaan exän kanssa ystäviä, mut juteltiin aina kun nähtiin, sillä oltiin joskus aikoinaan samassa koulussa. Nykyisin ei enää tervehditäkään - hänen aloitteestaan.

Eihän existä mitään haittaa ole, silloin kuin heistä ei ole haittaa ;D

Voi taivas! mun entisen uusi ei tykkää musta, mutta mun ex:n ex oli niin mustasukkainen minulle, että oli hyvä kun siitä tulikin entinen ex, mutta mun nykyisen ex vasta kauhee onkin.

Mua oksettaa.

Kyllä tulen toimeen mieheni ex-vaimon kanssa, olen tullut jo kohta 15 vuotta. Hän on mielestäni fiksu nainen - mies on joskus eri mieltä, heh. Se on vain niin, että kun on uusperheessä näitä yhteisiä ja entisen liiton lapsia niin on parempi heitä sovussa yhteisesti kasvattaa ja huolehtia aikuisiksi - eihän se lasten vika ole, kun vanhemmat eroavat. Lapsilta sitten tuleekin paras palaute, kun ovat isompia.

On meillä tietty rajat, joita ei ylitetä. Esim. tämän ""yhteisen"" miehen asioista ja olemuksesta emme keskustele. Muuten kyllä tapailemme, juttelemme ja olemme jopa matkustelleet yhdessä lasten kanssa. Mies jää tosin aina silloin kotiin ymmärrettävistä syistä.

Sen verran vielä, että emme tunteneet aikaisemmin ja tuskin olisimme edes tavanneet koska olemme aivan eri aloilta ja ""piireistä"" - hän kulttuurimaailmasta ja minä tällainen tavallinen jakkupukukansaan kuuluva virkaelli.

Onneks mun miehellä ei oo yhtään exää :D

Mulla on ex, mutta en oo vuosiin ollut missään yhteydessä. Miksi exän kaa pitäis olla tekemisissä? Alkuun tietysti kun vasta totutellaan olemaan erikseen, mutta miksi sen jälkeen. Eri juttu tietty jos on lapsia...

Miksi ihmeessä sen pitäisi jotakin kuulua elämäämme?

Mennyt on mennyttä ja exät exiä. En näe yhtään syytä miksi niiden kanssa pitäisi olla missään tekemisissä.

Kyllä kaikki ex:t pitäisi pistää kaasukammioon. Jos se ei sovi humanistihöppänöille, niin ainakin poltinraudalla pitäisi jokaiselle otsaan merkitä tukkimiehenkirjanpidolla entiset panot. Osaisivat sitten kunnon kansalaiset varoa. (Onneksi minulla on leveä otsa.)

Hyvin tullaan toimeen!

Käymme usein bissellä poikaystäväni, hänen exän ja exän nykyisen poikaystävän kanssa. Ja aina ollaan tultu hyvin toimeen.

Alussa olin hämmentynyt kun vietettiin niin paljon aikaa näiden kanssa, mutta tajusin aika nopeasti ettei ole syytä huoleen ja että tämä exä on itse asiassa h-lvetin mukava mimmi.

Poikaystäväni toisen exän olen nähnyt parisen kertaa, eikä se mua haittaa että soittelevat tasaisin välein ja näkevät joskus kahvikupposen ääressä. Lähetellään aina terveisiä toisillemme poikaystäväni kautta.
Tällä exällä on myös nykyään poikaystävä..

Eli minulla ei ainakaan ole tällaista ongelmaa.

Minun kumppanini entinen on huono ihminen ja tämä on tuttavapiirissä yleisesti tunnettu fakta. He olivat aviossa 6 vuotta ja päätyivät eroon 4 vuotta sitten koska nainen itse oli uskoton ja vielä hävytön sellainen. Aikoinaan kohteli miestä kurjasti ja inhoten mutta nyt ei tietenkään voi sietää sitä että mies on siirtynyt elämässään eteenpäin ja ilmeisesti tahtoo miehen takaisin. Naisella itsellään on miesystävä / miesystäviä.
Hän pommittaa puheluilla, sähköpostilla ja tekstiviesteillä. Suurinosa näistä on julkaisukelvotonta kamaa. Hän levittelee juoruja ja valheita minusta jopa internetin kautta, keksii mitä älyttömimpiä valheita itsestään ja heidän yhteisistä lapsistaan saadakseen miehen huomion (esim. väittää heidän tulleen pahoinpideltyksi tai joutuneen ryöstön kohteeksi, väittää toisen lapsista olevan vakavasti sairas – kaikki tämä kamalaa valhetta, onneksi). Ymmärrän että miehen tulee yrittää pitää välit hyvinä yhteisten lasten vuoksi. Toisinaan toivon, että hänellä olisi ”munaa” antaa naiselle takaisin samalla mitalla. Mutta naisen psykoottisen luonteen tuntien tiedän että tässä on riskinsä. Hän vaatii naista jättäämään meidän suhteemme ja minut rauhaan ja keskittymään omaan elämäänsä ja onnellisuuteensa, koska yhteen he eivät miehen mukaan koskaan palaa. Nainen tietää tämän mutta ei tunnu sitä sisäistävän. Emme ole koskaan kohdanneet kasvotusten, mutta jos joskus noin käy, pelkään että siitä tulee pahaa jälkeä.
Nainen on saanut minut inhoamaan sanaa ”vaimo”, termi jota hän edelleen käyttää itsestään.

Mieheni ex saa minut raivon partaalle häiriköimällä miestäni puhelimitse, ilmaantumalla hänen työpaikalleen jne. Lisäksi exänipitää tätä ihan ok toimintana, koska ""on sitä ihan kiva nähdä"". Aarg!

Minä en kyllä ajattele ihan noin eli että joku toinen ei voi luikerrella väliin ja pilata avio/avoliiton.
aivan turha väittää,että aina niissä rikotuissa liitoissa on ollut jo ongelmia tai muuta sontaa.
On olemassa varsinkin naisia,jotka ovat niin kateellisia toisille naisille ja heidän onnelliselle perhe-elämälle,että siinä eivät lapset ja vaimot paina mitään,kun isketään kiinni toisen omaan.
Minä häpeäisin olla nainen,jos joskus vaipuisin niin alas,että veisin perheeltä isän.
Entäs sitten,vaikka avioliitossa olisikin ongelmia,sekö oikeuttaa vielä ns. vieraan naisen/miehen vielä tulemaan siihen sotkemaan kuvioita.ainahan niitä ongelmia on.
Minusta avioliitto on pyhä.Kyllä pitäisi edes malttaa odottaa,että on erottu.Inhoan naisia,joille kelpaa ukkomies.Eronnut mies on erikseen,mutta ukkomies.

En ole tekemisissä miehen exän kanssa, mutta elämääni hän vaikuttaa - valitettavasti. Hän ei anna mieneni tavata lapsiaan säännöllisesti. Erityisesti jos hän kuulee meillä olevan jotain suunnitelmia, matkoja, konsertteja, teatteria tai muuta vastaavaa mihin on hankittu liput etukäteen, niin lapset eivät saakaan tulla. Eikä juhlapyhinä.

Yhteistyössä