osaako joku kertoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naimisiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naimisiin

Vieras
eli me ollaan miehen kanssa menossa naimisiin ens kesänä ja olis kiva kuulla kommentteja ihmisiltä miten teillä on mennyt kaikki asiat ex-puolisoiden kanssa sen jälkeen? Ja sit tällänen tyhmä kun oon ni kysynkin että vaikuttaako meijän naimisiin meno jotnekin elatusmaksuun tai johonkin asiaan? Kertokaa kaikki ihmiset hyviä ja huonoja kokemuksia mitä on tullut vastaan. Nyt jo exän kanssa ollaan huonoissa väleissä joten tiedän ettei ne ainakaan siitä parane mutta onko jotain yllätystä joka saattaa vastaan tulla naimisiin menon myötä?
Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille!

siis oli sen verran ympäripyöreitä nuo kysymykset että pistäppä vaikka yviestiä meikälle niin voin jotain haastella!!
Meillä uusperhe eikä tuloihin tai menoihin elatuseuroista puhumattakaan ole merkinnyt mitään muutoksia naimisiin meno.
Kaikkiin etusuuksiinhan jo toisen tulot otetaan huomioon muutenkin kun yhteen muutetaan eikä jonkun maksamiin elatuseuroihin pitäis mitään merkitystä olla onko naimisissa vai ei..
Mutta jos tarkentaisit niin voisin jotain kertoilla jos vain osaan. :D :D
Onnea vain etukäteen tulevalle hääparille!!

Kun menette naimisiin niin miehesi on lain mukaan myös elatusvelvollinen sinusta(niinkuin sinäkin hänestä).Ei kai siitä mitään huonoa seuraa,ja ihan sama mitä ex sanoo,jätä omaan arvoonsa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 10:22 naimisiin kirjoitti:
että vaikuttaako meijän naimisiin meno jotnekin elatusmaksuun tai johonkin asiaan?
Elatusmaksuihin ei vaikuta. 17v opintorahaa vaikuttaa lähivanhemman tulot ja jos vanhempi on naimisissa, myös puolison tulot. Avoliitto ei lasketa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 15:25 Riipputisurupuska kirjoitti:
siis oli sen verran ympäripyöreitä nuo kysymykset että pistäppä vaikka yviestiä meikälle niin voin jotain haastella!!
Meillä uusperhe eikä tuloihin tai menoihin elatuseuroista puhumattakaan ole merkinnyt mitään muutoksia naimisiin meno.
Kaikkiin etusuuksiinhan jo toisen tulot otetaan huomioon muutenkin kun yhteen muutetaan eikä jonkun maksamiin elatuseuroihin pitäis mitään merkitystä olla onko naimisissa vai ei..
Mutta jos tarkentaisit niin voisin jotain kertoilla jos vain osaan. :D :D
Onnea vain etukäteen tulevalle hääparille!!
Mä en voi y-viestiä laittaa mutta jos osaat kertoo ihan mitä vaan naimisiin menosta ja mitä mun täytyy tehdä ku oon hieman "tyhmä" tässä asiassa enkä oikein osaa ajatella mitään..... :ashamed: Oon vissiin nii onnen huumassa parhaillaan ettei järki toimi ollenkaan!
Nii yhdessä ollaan jo asuttu joten ne etuudet on kaikki jo mennyttä jota sitä ennen oli, mutta moni esitti mulle kysymyksen et m miten voin naimisiin mennä ku elatusmaksut isältä loppuu siihen? No mä en kyllä siihen uskonu mutta ku monelta suunnalta sitä kuuli ni tuli uskon puute...
Kaikkea mahollista neuvoa tosiaan otetaan vastaan jos oot naimisiin tässä menny!
Kiitos onnitteluista, onnellisia ollaan nyt ja toivottavasti sama jatkuu papin aamenen jälkeen.

Nyt vasta lukasin jatkoja...
Eli ihan ekaksi elatustuethan ei lopu menipä naimisiin ja eros eka kerran jälkeen vaikka tuhat kertaa!!
Vain asiasta tietämätön tollukka voi sellaista laukoa..
Elatus kulkee samaa rataa kuin on sovittu 18 ikävuoteen asti eikä ole mitenkään sidonnainen siitä onko toinen naimisissa tai avoliitossa...
Summistahan voi aina neuvotella tai kiistellä oikeutta myöten jos tarvis on mutta sehän on jo toinen juttu...
Naimisiin kun menette niin edellisen liiton tulosten nimi ei muutu ellet itse halua esim.uuden miehen nimelle mutta jos on yhteishuolto niin iskän lupa tarvitaan myös ja tietty lapsilta myös mielipide jos on ikää on riittävästi.
Tuloista ja menoista sen verran että toisen tulothan jo vaikuttavat sinun tuloihisi jos saman katon alla asutte-olipa naimisissa tai ei.
Samoin jos tuleva miehesi joutuu työttömäksi niin hän saa sinun lapsistasi lapsikorotuksen työttömyyspäivärahoihin kun samaa taloutta olette..Ja huvittavinta on että myös samoista lapsista saa iskäkin..
Kokemusta on ;) ;) Ja tietysti äitikin..
jahas, mitäs muuta...
Samoin jos on ulosotto-ongelmia niin kaikki perheen lapset lasketaan elätettäviin ja suojaosuus nousee etteivät voi heti palkalle mennä noin vain..
Tästäkin kokemusta joskus muinoin... ;) ;)
Avioehtoa kannattaa miettiä jos jommalla kummalla on enemmän omaisuutta vastaisuuden varalle tai jos siltä tunnustaa muutenkin...
Kelalta kysyin itse sen että kenen tulot katsotaan kun isot kakrut lähtee opiskelemaan:isänsä, minun vai mieheni..
Alle 18v meidän perheen tulot ja yli 18v opiskelemaan lähtevälle katsotaan sen vanhemman tulot jonka luona on ollut viimeksi kirjoilla...
Hieman aikaisessa kyselin kun ovat vasta ala-asteella mutta aikainen lintu madon nappaa..vai miten se menikään...
Rykäseppä jotain kysymyksiä lisää jos askarruttaa niin latelen seuraavan novellin myöhemmin... :D :D :D

Yhteistyössä