G: Te jotka ootte lomautettuina (tai teidän puolisot/joku tuttu on)...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysely
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Mies palasi töihin reilu kuukausi sitten, oli lomautettuna helmikuusta syyskuuhun. Metallialalla.

Oh-hoh, olipas pitkä aika. Mitä teitte silloin? Siis käyttikö mies ajan "hyödykseen" (opiskeli, remppas tai jotain muuta)? Ootko itse töissä?

Olin itse töissä, mies oli ensimmäiset 5 kuukautta koti-isänä, sitten alkoi talonrakennusprojekti ja teki täyttä päivää tontilla. =) Eli vois sanoo että parhaimpaan mahdolliseen aikaan oli nuo lomautukset ja mikään ei korvaa sitä lapsen ja isän yhteistä viittä kuukautta, vahva side on syntynyt :heart:

Mun avopuoliso on Peittaajana (hapottajana), eli metallimiesten jäljiltä hapottaa rautaputkia yms. Lomautettuna ollut maailskuusta marraskuus alkuun, nyt sai viikon töitä ehkä kaks, sen jälkeen ei varmaa tietoa vieläkään mistään..

Mies lomautettuna nyt yhdeksättä viikoa...metallialalla. Itse jäin työttömäksi hoitoalalta!! sijaisuuksia tehnyt, kun uudelle paikkakunnalle muutin...Sikaflunssaa odotellessa, niin olis töitä...Nyt siis neljäs viikko menossa ja ihan loman kannalta otan, kun vuoden ilman lomaa töitä tehnyt.
Mies on tehny pihahommia ja pitänyt talon siistinä, kun minä olin töis ja nyt hän touhuilee edelleen pihahommia ja pientä näperrystä...

Mies lomautettiin heinäkuussa, lomautukset jatkuu ainakin maaliskuulle. Ja on siis venetehtaalla. On ollut ainakin toistaiseksi toisessa paikassa töissä, mutta ne työt loppuu tämän kuun loppuun mennessä viimeistään, jolloin jää kotiin ellei muuta työtä löydy.

Vatsaanpa minäkin omaan kyselyyni, eli miehen lomautus alkaa ens viikolla ja on voimassa toistaiseksi. Itse oon hoitovapaalla vuoden 2010 loppuun ja vähän hirvittää miten selvitään. Siis rahallisesti ja ennen kaikkea pelkään sitä, milloin toisen naama alkaa kypsyttämään.

Yleensä pitkillä lomilla (esin isyysloman ) aikana jossain vaiheessa tuntuu siltä, että toinen on kodissa liikaa... ;) Remppaa vois tehdä, kun aina vanhassa talossa riittää kunnostettavaa, mutta rahat ovat niin tiukalla, ettei se taida olla mahdollista. No lapsilla on ainakin kivaa, kun isi on päivät pitkät kotona. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Mies palasi töihin reilu kuukausi sitten, oli lomautettuna helmikuusta syyskuuhun. Metallialalla.
meillä mies metallialalta parhaillaan lomautettuna, ollut kolme piiiitkääää viikkoa...tekis mieli heittää se ovesta ulos, nytkin vetää karkkia sohvalla ja jo pelkkä pussin rapina ottaa mua aivoon. Mä tykkään ja olen tottunut että saan olla rauhassa päivisin kotona kun poika koulussa ja mies töissä ja en kestä kovin kauaa kattoa tuota lojumista. Itse teen kotona töitä.

Mies metallialalla, ollut lomautettuna viime joulukuusta ainakin tän vuoden loppuun. Enkä usko, että niitä töitä on sittenkään.. Mä kotiäitinä, kolme lasta joista vanhin 4v.

Itse oon tehny keikkalaisena oman alan töitä, ottanu kaikki vuorot mitä oon vaan saanu, mutta eipä niitäkään paljoa ole. Taloudellisesti silti pärjätty, mies saa suht korkeaa päivärahaa ja meidän kunnassa maksetaan kotihoidontukeen kuntalisää.

Miehen aika on menny lähinnä pleikkarin seurassa.. :/ Hommia olis ollu, mutta ei ne oo oikein edenny. Tosin lasten kanssa on molemmilla melko pitkälti kädet täynnä.. :)

Yhteistyössä