G: Syötkö activia-jogurtteja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;23523327:
Mies sitä aiemmin söi, mutta Crohnintauti ei tykännyt hyvää ko joghurtista.
....
Jos siinä on maltodekstriiniä, ei varmasti sovi crohnikolle (myrkkymaissista) tai karrageenia, se aiheuttaa terveillekin tulehdusta:-(

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;23523327:
Mies sitä aiemmin söi, mutta Crohnintauti ei tykännyt hyvää ko joghurtista.

Silti pitäs valittaa tuotteesta valmistajalle, koska crohnikko on vain herkempi lisäaineille ja myrkyille mutta myös karkeille kuiduille:
...ttp://koti.utanet.fi/~paula/xyz/tallessa.htm

Ei nyt sinänsä liity tähän Activiaan mitenkään mutta..
Mun mielestä on outoa että palstalla on ehkä kaksi ihmistä ketkä "myöntää" syövänsä maustettuja jogurtteja ja loput syö maustamatonta.Mutta kaupoissa hyvin harvoin näkee kenenkään ostavan muuta kuin niitä pikkupurkkeja,varsinkin perheet tuntuu ostavan aina sellasen "lavallisen" niitä.

Tää jogurtti juttu on muutenkin palstalla tällänen mistä saa huono-äiti/ihminen leiman otsaansa :D
Ja mä en tajua miksi.Joo onhan niissä sokeria,mutta pienenä minäkin oon niitä syönyt ihan niin paljon kuin on huvittanut,eikä mulla ole reikiä hampaissa enkä ole lihava.Eli on sitä pahempiakin asioita mitä äiti lapselleen voi tehdä.

Ja niin,mekään ei niitä syödä :D Me ei pahemmin syödä mitään jogurtteja,jos syödään niin sitruuna bulgarian jogurttia tai turkkilaista.Ja niitä syödään sen takia että ei tykätä muista.
Paitsi mökillä se aprikoosi-activia maistuu hyvälle ruisleivän kanssa,en tiedä miksi se siellä maistuu :D

Mun mielestä on outoa että palstalla on ehkä kaksi ihmistä ketkä "myöntää" syövänsä maustettuja jogurtteja ja loput syö maustamatonta.Mutta kaupoissa hyvin harvoin näkee kenenkään ostavan muuta kuin niitä pikkupurkkeja,varsinkin perheet tuntuu ostavan aina sellasen "lavallisen" niitä.

Tää jogurtti juttu on muutenkin palstalla tällänen mistä saa huono-äiti/ihminen leiman otsaansa :D
Ja mä en tajua miksi.Joo onhan niissä sokeria,mutta pienenä minäkin oon niitä syönyt ihan niin paljon kuin on huvittanut,eikä mulla ole reikiä hampaissa enkä ole lihava.Eli on sitä pahempiakin asioita mitä äiti lapselleen voi tehdä.

Ja niin,mekään ei niitä syödä :D Me ei pahemmin syödä mitään jogurtteja,jos syödään niin sitruuna bulgarian jogurttia tai turkkilaista.Ja niitä syödään sen takia että ei tykätä muista.
Paitsi mökillä se aprikoosi-activia maistuu hyvälle ruisleivän kanssa,en tiedä miksi se siellä maistuu :D

Tottakai kaikki saa syödä mitä haluaa, mutta nyt oli kyse terveysvaikutteisista jogurteista. Jos jotain terveysvaikutteista haluaa niin ne löytyy hevi- osastolta, ei prosessoiduista, lisäaineita sisältävistä jogurteista.

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Meillä ei syödä maustettuja jogurtteja, mutta niitä karmeita danonino-rahkoja, vanukkaita ja makuviilejä kylläkin (OMG). Itse olen kaupassa töissä, ja maustamattomia jogurtteja ostavat vain nuoret. Ehkä täällä maalla on jotenkin vääristyneet kulutustottumukset.

Activiaan en ole sortunut, mutta Valion Oloa kokeilin reilun viikon. Vaikutus oli päinvastainen kuin activian mainos väittää, hirveä ilmapallo tuli mahhan. Katosi kun jätin tuon jugurtin pois

[QUOTE="netta";23524883]Activiaan en ole sortunut, mutta Valion Oloa kokeilin reilun viikon. Vaikutus oli päinvastainen kuin activian mainos väittää, hirveä ilmapallo tuli mahhan. Katosi kun jätin tuon jugurtin pois[/QUOTE]

aikamoista on... Kaupasta saa nyt Juustoportin luomukermaviiliä ja luomurahkaa. Niitä voi syödä sellaisenaan, kun sekoittaa purkin yhteen, parempaakin kuin jogurtti - ja voihan siihen sekoittaa maustamatonta luomujogurttia. Niissä makeutetuissa kun se luomusokeri saa aikaan migreeniä - monella, johtuu glysiinistä ja glutamiinihaposta, mitä myös intiaanisokerissa on. Noi vaan ei tarvi mitään makeutusta:-)

minä söin niitä luumuactivioita koska ovat ihan älyttömän hyviä. lopetin koska maha meni sitten kuralle... mutta äitini, isäni ja siskoni syövät niitä ja heillä on ruoansulatusongelmia.en tiedä auttaako.

Mä kokeilin ihan huvikseen ja kun oli pari päivää syönyt, niin sain sen turvotuksen ja pallomahan, mikä niillä on muka mainoksissa. Hävis sit kun lopetin tuon syömisen :)

Ja kyllä kaupassa aika moni näyttää niitä kärryynsä lappavan. Meidän kaupassa vieläpä ne ihmiset, joilla näyttää olevan muuten aika huonolla tolalla ne elintavat...

Yhteistyössä