G: Sattumaako? Päivämääristä!! (En osaa laittaa otsikkoa...)

Mulla ja mun serkulla tasan vuosi ikäeroa.
Äidinäiti kuoli äidin syntymäpäivänä...ja oli vielä vähän aiemmin kellonaikaa kysynyt, vaikka ei sairaalassa ollut varmaan edes päivistä selvillä... Äitini ei oman syntymänsä kellonaikaa tiedä...

vieras
Vuodessa ei ole kuin 365 päivää, joten on todella todennäköistä, että tuollaisia "sattumia" tulee. Ihan muutama kuukausi sitten luin lehtijutun, jossa kerrottiin, että jos esimerkiksi otetaan yksi koululuokka, se, että kahdella tuon luokan oppilaalla olisi samana päivänä synttärit, on todennäköisempää kuin se, että luokassa ei olisi kahta oppilasta, joilla on sama syntymäpäivä.

Fleur de la Cour
Mulla oli laskettu aika isomummuni syntymäpäivänä, mutta lapseni ei tosin syntynyt sitten laskettuna päivänä vaan 10 päivää myöhemmin. Mutta päivämäärissä ja vuosiluvuissa on silleen hassu juttu, että koulukaverini ja minä olimme syntyneet kuukauden välein, minä 11.1. hän 11.2. Myös nimipäivämme olivat näin kuukauden välein, mutta minulla helmikuussa ja hänellä tammikuussa. Koska olimme koulussa samaan aikaan niin tietenkin olimme samanikäisiä ja kävimme saman rippikoululeirin, rippijuhlat oli samana päivänä, samoin lakkiaiset tietenkin jne. Todellista sattumaa olikin sitten se, että menimme naimisiinkin samana vuonna kumpikin elokuussa, valmistuimme molemmat hoitoalalle ja saimme esikoisemme vuonna 2000, minä 13.3., koulukaverini 14.3. (tosin tämän jälkeen hänen perheensä on vielä lisääntynyt, minun ei..)

vieras
meillä kaikki tapahtumat sijoittuvat numeroligesti peräkkäin vaikkakin eri vuosille, hassu yhteensattuma sikäli eli

18. esikoinen kastettu
19. kuopus syntynyt
20. seurustelumme alkanut
21. kuopus kastettu
22. kihlajaispäivä
23. hääpäivä
24. esikoinen syntynyt

vieras
Pikkuveli on syntynyt mun kummitädin kanssa samana päivänä eli 13.3 ja silloin kun veli syntyi oli paappa myös leikkauksessa, paapalta ei kovien vatsakipujen takia tosin leikattu vauvaa vaan umpisuoli :D

Yhteistyössä