G:Saitko lapsena kaiken mitä halusit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En saanut ja nyt ajattelen, että hyvä niin.
Omat lapseni eivät saa kaikkea "haluamaansa". Tosin ystävälliset sukulaiset ja tuttavat tuovat lahjaksi kaikkea mahdollista pyytämättä ja koti tuntuu tursuavan tavaraa, turhaa sellaista.
Minusta on hyvä, ettei lapset saa pienestä alkaen kaikkea mahdollista, vaan oppivat odottamaan jotakin. Silloin oppii, ettei kaikkea voi saada heti, ja se, mitä oikein toivoo, on sitten sitäkin mukavampi saada.

en saanut mitään, ja siksi haluan nyt antaa lapsilleni nyt sen mihin pystyn. Rakkauden ja hellyyden ja lämmön saavat yltäkyllin mutta myös aineellista hyvää. Mutta EIVÄT saa kaikkea mitä haluavat, pettymyksiä täytyy tulla että ymmärtää elämää. Eikä meillä KAIKKEEN varaa olisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
No EN! |O

Ymmärsin kyllä, ettei ponille ollut tilaa eikä siihen rahaa, mutta sitä, miksi en koskaan saanut sellaista ihanaa oranssia pomppupalloa, en vieläkään tajua!

En saanut ponia minäkään. Tai no, suomenhevonen mulla oli haaveissa. Kaavailin sitä iskän autotalliin mutta ei iskä ollut hevosmiehiä :xmas:

Koiran mä sain :heart:

En saannut kaikkea mitä halusin. Alkoholisti perheessä lapset ei saa mitään...
Omat saa paljon, liian paljon tavaraa.
Paljon yhdessä oloa ja reissaamista. Apua läksyissä. Omat huoneet. kauniin kodin. Selvät vanhemmat. Koiran. Jne.

Mutta en mä niille kaikkea voi antaa mitä ne haluaa. Ei kai se olis mahdollista?

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
No EN! |O

Ymmärsin kyllä, ettei ponille ollut tilaa eikä siihen rahaa, mutta sitä, miksi en koskaan saanut sellaista ihanaa oranssia pomppupalloa, en vieläkään tajua!

En saanut ponia minäkään. Tai no, suomenhevonen mulla oli haaveissa. Kaavailin sitä iskän autotalliin mutta ei iskä ollut hevosmiehiä :xmas:

Koiran mä sain :heart:

No mää sain hepan, vaikka en ees ääneen uskaltanut sitä "unelmoida"..

Mutta alkuperäiseen kysymykseen niin en _aina_ saanut kaikkea mitä halusin.. Olin aika vaatimaton lapsena, koska tiesin, etten edes voisi saada kaikkea..

Mä sain ihan liikaakin. Ja saan vieläkin mun vanhemmilta paljon enemmän, mitä muut sisarukseni, koska mä olen iltatähti. Siksi musta on varmaan tullut aikamoinen materialisti. Vahingosta viisastuneena (ja tilanpuutteen takia) omat lapseni eivät saa niin paljon roinaa. Kerran kuussa saavat ehkä jonkun pienen lelun, ja sitten omilla rahoillaan saavat ostaa. Joulunakaan en osta hirveää määrää turhaa krääsää lapsille.

Yhteistyössä