G.Saisiko/ saako sinun teini ikäinen värjätä hiuksensa siniseksi?

  • Viestiketjun aloittaja teinin äiti
  • Ensimmäinen viesti
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mä oikein toivon että omat muksut teininä värjäävät hiuksensa näyttävillä väreillä. Niillä kun blondeina on siihen mahdollisuus ilman vaalennuksia.
Väriä tämä maailma tarvitsee =)
miksi sinä haluat että lapsesi pilaa hiuksensa ja päänahkansa? Etkö tiedä että värit ovat myös terveydella haitaksi. Minä kiellä lapseltani kaikenlaisen värjäyksen.
 
harmaa vieras
Paha kieltää, kun ite värjäsin melkein takapuoleen asti olevat hiukseni sinisiksi ja vetäisin vielä piilokaljunkin 15-vuotiaana :D Ja mä olen vieläpä ollut kuitenkin tosi "kiltti tyttö". Mä vaan halusin kokeilla kaikkea ja kyllähän se tukka aina kasvaa takas!
 
hah
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mä oikein toivon että omat muksut teininä värjäävät hiuksensa näyttävillä väreillä. Niillä kun blondeina on siihen mahdollisuus ilman vaalennuksia.
Väriä tämä maailma tarvitsee =)
miksi sinä haluat että lapsesi pilaa hiuksensa ja päänahkansa? Etkö tiedä että värit ovat myös terveydella haitaksi. Minä kiellä lapseltani kaikenlaisen värjäyksen.
No huh huh. AIka paljon naisia sitten uhraa vakavasti terveytensä koko ajan värjäämällä hiuksiaan :D Nuttura tiukemmalle, mars.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mä oikein toivon että omat muksut teininä värjäävät hiuksensa näyttävillä väreillä. Niillä kun blondeina on siihen mahdollisuus ilman vaalennuksia.
Väriä tämä maailma tarvitsee =)
miksi sinä haluat että lapsesi pilaa hiuksensa ja päänahkansa? Etkö tiedä että värit ovat myös terveydella haitaksi. Minä kiellä lapseltani kaikenlaisen värjäyksen.
No huh huh. AIka paljon naisia sitten uhraa vakavasti terveytensä koko ajan värjäämällä hiuksiaan :D Nuttura tiukemmalle, mars.
ei aikuinen ja teini ole sama, lapsen aivotkin kehittyvät 20 vuotiaaksi asti. Kyllä siitä jotain myrkkyjä siirtyy elimistöön.
 
hah
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mä oikein toivon että omat muksut teininä värjäävät hiuksensa näyttävillä väreillä. Niillä kun blondeina on siihen mahdollisuus ilman vaalennuksia.
Väriä tämä maailma tarvitsee =)
miksi sinä haluat että lapsesi pilaa hiuksensa ja päänahkansa? Etkö tiedä että värit ovat myös terveydella haitaksi. Minä kiellä lapseltani kaikenlaisen värjäyksen.
No huh huh. AIka paljon naisia sitten uhraa vakavasti terveytensä koko ajan värjäämällä hiuksiaan :D Nuttura tiukemmalle, mars.
ei aikuinen ja teini ole sama, lapsen aivotkin kehittyvät 20 vuotiaaksi asti. Kyllä siitä jotain myrkkyjä siirtyy elimistöön.
Just :D En mä kiellä, etteikö kemikaaleilla voisi olla jotain merkitystä (tosin onhan ne ainakin tähänastisten tutkimusten mukaan todettu turvallisiksi), mutta keksin vain miljoona niin paljon olennaisempaa asiaa terveyden kannalta kuin hiusvärit :D Mutta kukin tavallaan. Harmaana hiirulaisena vaan ilman pesuaineita, ilman dödöä, ilman meikkiä, ilman hiusvärejä :)
 
Kyllä mie varmaan yrittäisin estellä mutta jos tosissaan haluais värjätä niin omapahan on päänsä. Ja kunhan ei mikään kestoväri ole.
Meillä ei olekaan tytöillä lupa värjätä kestovärillä ennen 16ikävuotta, kampaajan ohjeen mukaan. (syöpäriski)
 
ei saisi
Hiusten värjäys lisää allergioita
3.5.2006 Aamu-tv/YLE Terveys

Hiusten värjäysaineitten aiheuttamat allergiat ovat lisääntyneet. Lisäksi monet oireet saattavat ilmetä vasta pitkän käytön jälkeen. Toksikologian dosentti Eeva-Liisa Sainio suosittaakin, etteivät lapset ja nuoret käyttäisä hiusten värjäysaineita.

Erityisesti lasten, mutta myös nuorten pitäisi välttää hiusväri-aineita.

- Lapsia pitäisi suojella ja vanhempien pitäisi suorastaan kieltää, etteivät alle 14-vuotiaat värjäisi hiuksia.

- Aineet imeytyvät ihon läpi, eikä tiedetä, mihin ne menevät ja kuinka kauan ne elimissä ovat ja mitä ne aiheuttavat. Ongelma on vakava, sanoo Ylen Aamu-TV:ssä haastattelema toksikologian dosentti Eeva-Liisa Sainio.

http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=tervey s_uutiset&jutunid=7094
 
Itselläkin shokeeraavat hiukset + lävistyksiä
eksyinpä lukemaan tätä keskustelua ja haluan ammentaa oman mielipiteeni tänne - nuoren näkökulmasta.

Olen 16-vuotias tyttö. Sain kuutosluokkalaisena värjätä ensimmäisen kerran hiukseni kunnolla (aikaisemmin oli pikkuruisia raitoja yms). Silloin ruskeaksi. Seiskaluokkalaisena väri muuttui mustaksi ja siitä lähtien väri on muuttunut tiuhaan tahtiin. Vaaleasta tummaan, kaikki "normit" värit on kokeiltu. Seuraavaksi tahdoin erottua joukosta ja pitkän maanittelun jälkeen sain värjätä pinkiksi/violetiksi. Olihan hienot ja äitini sanoi että vautsi, vaikka olikin paljon asiaa vastustellut. Sitten hankin lävistyksen 15-vuotiaana. Luvalla. Senkin sain pitkän maanittelun jälkeen. Nykyään vanhemmat eivät osaa kuvitellakaan mua ilman sitä. Hiukseni ovat olleet myös violetit, pinkit kokonaan, kirkkaanpunaiset. (shokkiväreistä) Lävistyksiä on tullut lisää, kieleen ja napaan. Äitini sanoo että on hienoa että uskallan olla erilainen. Mustaki se on hienoa että oon erilainen.

Ite oon sitä mieltä että nuori saa tehdä ns. varhaisteininä sitä, mitä vanhemmat lupaavat. Mutta vähän vanhempana aikuisilla on todennäköisesti aika vähä sanavaraa jos nuori ihan oikeasti tahtoo jotain shokeeraavaa, vaikkapa ne siniset hiukset. Hiukset ovat uusiutuva luonnonvara, ja sen värin saa pois. Lävistyksiä ite antaisin ottaa 15-vuotiaana kohtuudella (1-2).

Olkaa aikuiset vähän avoimempia. Älkää olko tylsiä ja harmaita ja inhottavia lapsillenne. Tukekaa ja olkaa ylpeitä siitä, että nuori tahtoo olla erilainen vaikka hän tuleekin kuulemaan myös niitä ikäviä sanoja tyylistään. Muistelkaa omaa nuoruuttanne. Jos ette saaneet olla erilaisia koska omat vanhemmat kielsivät, muistelkaa sitä tunnetta. Siltä nuorestakin tuntuu.

Ps. Erilaiset aikuiset on huippuja. ;D Uskaltakaa tekin.
 
sama kuin edellinen
Niin ja onhan tässä maailmassa vakavempiakin lähteitä saada syöpä kuin värjäysaineet. Auringostaki voi saada syövän. Joten eiku varjoon vaan ja toppavaatteet päälle ja nuttura tiukalle ja pipo päähän. Heitä kännykkä ojaan ja kaikki mahdollinen, muuta metsään, mutta hei, sielläkin on jotain lisäaineita kuitenki, ei voi syödä puolukoita, mustikoita eikä sieniä.

Hei haloo.
 
Saraldo
Kevytväreillä saa värjätä yläasteella, sen jälkeen kestoilla, jos haluaa. Ja mun puolesta saa laittaa siniseksi, kunhan se on tyylillä tehty, eikä mikään suttuinen pissis-look :x .
 
Enpä tiedä, teini-ikään on vielä muutama vuosi matkaa.
Sinänsä en ehkä ilahtuisi siitä, jos lapseni värjäisivät hiuksensa siniseksi. Mutta toisaalta, ilahtuisin siitä, jos he kyselisivät luvan saavatko tehdä sen, ja jos sen saatuaan sitten jollain oikeilla väriaineilla värjäisivät hiuksensa -eivätkä värjäisi salaa hiuksiaan kangasväreillä kuten joku aikoinaan :ashamed:
 
poika 16 wee
saa niitä hiuksia värjätä. pitäähän lapsen saada kokeilla kaikkee (melkein kaikkee). ku mietitään että mitä pahaa se nuori voi tehdä niin eiköhän tuo värjäys ole se pienin paha. ärsyttää semmoset: "iik niistä shokkiväreistä saa syövän!" Porkkanaanki voi tukehtuu!
 
Juu saa, mutta siniseksi värjääminen on aika kallista eikä minulla ole joka kuukausi antaa rahaa siihen. Eli kannattaa miettiä, miltä tukka näyttää kuukauden päästä.

On meillä ollut sinitukkainenkin. =)
 
Saa. Itsekkin täs just mietin, et ku viimeks värjäsin shokkipinkillä ja lilalla, et nyt voisin joko sinistä tai vaikka turkoosia laittaa... Ni jos itsekkin värjäilen niillä, ni kyllä teinikin saisi silloin. :D Ei ne oo kamalia =)
 

Yhteistyössä