G.Saisiko/ saako sinun teini ikäinen värjätä hiuksensa siniseksi?

  • Viestiketjun aloittaja teinin äiti
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
tässä sitä taas mennään metsään ja lujaa, kyllä sillä uhmakkaalla teinillä pitää olla sen verran kunnioitusta vanhempiaan kohtaan ettei mene sitä tukkaa värjäämään siniseksi jos vanhemmat eivät lupaa siihen anna!
Mun mielestä vanhemmilla ei enää ole oikeutta puuttua teini-ikäisen ulkonäköön =)
saako kysyä miksei?
mun mielestä niin kauan kun lapsi on alaikäinen eli TEINI, vanhemman KUULUU puuttua lapsen tekemisiin!
Entäs jo lapsi muuttaa pois kotoota esim. 16 vuotiaana...eli teininä...ni vieläkö vanhempana puuttuisit lapsesi ulkonäköön?
 
Entäs
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mutta alkoholin vaikutukset ovat lapselle haitallisemmat ku aikuiselle, ja sen lisäksi on vielä laitontakin antaa alkoholia alaikäiselle.

Tupakassa mulla on itselläni ja tulevaisuudessa lapsillenikin nollatoleranssi.

Hiusten värjääminen taas ei mun mielestä ole sellainen riski, että pitäisi kieltää se 15-vuotiaalta terveydellisistä syistä.
En mä hiusten värjäystä terveydellisistä syistä kieltäisikään. Mutta olipa asia mikä tahansa, niin eivät mun lapseni alaikäisinä aina voi tehdä kuten minä aikuisena teen.
Samaa mieltä. Ei lasten tule tehdä samoja virheitä.
Jos lapsesi löytävät valokuvia, joissa olet teininä tukka värjättynä? Voitko sitten kieltää? Sama pätee lävistyksiin. Minusta on hyvin vaikea kieltää lapselta asioita, joita olen itsekin tehnyt lapsena/nuorena.

vaikea kieltää asioita joita on itse tehnyt :eek:
olen tosiaan itse ollut joskus teini, usko tai älä ja tosiaankin kiellän lapselta niitä asioita mitä olen itsekin tehnyt, PUHUMME ASIOISTA!
tupakanpolton alottamisesta yms.
Niin. Ei lasten tarvitse antaa toistaa samoja VIRHEITÄ. Mutta nyt puhutaan hiusten värjäämisestä ja lävistyksistä. En ole keksinyt, mitä haittaa niistä oli/on itselleni, joten minun on vaikea kieltää niitä lapsiltanikaan. Tupakointi ja alkoholi, huumeet ym, ovat selkeä terveyshaitta, enkä käytä niitä itsekään. Omalla esimerkilläni näytän mallia aina, halusin tai en.
hiustenvärjäämisessäei ole mitään pahaa, mutta se minkä väriseksi hiukset värjätään onkin aivan eri asia! lävitykset ovat ok, mutta vasta täysi-ikäisenä muualle kuin korviin
lävistykset on hirveitä. en ikinä anna lasteni niitä ottaa.
Noin ajatteli omatkin vanhempani, joten jouduin itse tekemään lävistykset nenään ja napaan sekä 10 kpl korvareikiä. Mitään oikeaa perustelua kun en heiltä koskaan saanut, mielestäni makuasia ei ole syy kieltää korua. Itse annan teinieni mieluummin laittaa reiät liikkeessä kuin kotona likaisella hakaneulalla.
 
Suzyanne
Ilman muuta saisi värjätä. Itsellänikin oli aika "mielenkiintoisia" värejä hiuksissa teininä, ja on kyllä ollut ihan aikuisiälläkin.

Lävistyksetkin sallisin, itsekin otin kulmalävärin 32-vuotiaana.
 
Nuori aikuinen
Hirveäää, siniset hiukset! Kohta se kokeilee huumeita ja myy teidän irtaimiston! Sulje se kellariin se sun kakara, ei tollasten voi antaa juoksennella vapaana! Se on pilalla jo!

Ja sitten myöhemmin se tekee kaikenlaista kun ei nuorena saanut olla nuori. Siis jos pääsee karkuun sieltä kellarista. Keskustellahan asioista ei voi. Kieltoja vaan kiellon perään.
 
Ehottomasti saisi:D Itekki miettiny,että pittäisi tilata,ku kaikkia muita värejä on ollu jo(punaista,mustaa,vihreetä,blondia,violettia,shokkipinkkiä ym ym...no kaikkee muuta,paitsi ruskeeta^^)...Vois olla kivat sillee,että ois mustat rastat ja etutukka ja sitte ois jokunen rasta sieltä täältä sininen ja etutukassa sininen raita^^Hiusvärit on ihania!!Vast ikkää värjäsin hiukset liven cosmic purple värillä.Mugaisat tuli^^No joo meni mulla nyt ihan turhan mölinäksi,mutta siis saisi yläaste ikäisenä värjätä ja sen takia,koska en näe siinä mittään pahhaa...Värjäänhän itekkin n.3kk välein(hiusten väri vaihtuu n.3 kertaa vuojessa siis)...ja se hiusväri ei oo pysyvä-aina voi värjätä päälle-ja kun olen suht tietoinen väreistä ja niiden käyttäytymisestä eri värien päälle värjäyksessä,niin ossaan neuvoakkin,että kuinka tullee toimia tietyissä tilanteissa^^

//MUOKS niin ja ossaan myöskin neuvoa värjättyjen hiusten hoidossa,ettei ihan hampputukka tuu ;D
 
"tottakai saa. vaikka vihreeksi ja saa tehä vaikka rastojakin jos tahtoo B) :xmas:"

Hehe mulla 10v pikkuveli kasvattaa tukkaa,ku haluaa rastat ja tätiki kyselly jo jonkun aikaa rastoista,ku halluis itelleen :D Kohta ollaan rastapäisiä koko suku.Sori tää ot,ku nyt yliväsyneenä on kauhee hinku sepostaa kaikkee^^
 
Alkuperäinen kirjoittaja Celestia:
"tottakai saa. vaikka vihreeksi ja saa tehä vaikka rastojakin jos tahtoo B) :xmas:"

Hehe mulla 10v pikkuveli kasvattaa tukkaa,ku haluaa rastat ja tätiki kyselly jo jonkun aikaa rastoista,ku halluis itelleen :D Kohta ollaan rastapäisiä koko suku.Sori tää ot,ku nyt yliväsyneenä on kauhee hinku sepostaa kaikkee^^
munki piti käydä tossa joku vuosi sitten tekee rastat mut ryyppäsin kaikki rahat :ashamed:

ja kovassa huudossa oli sillon nuorempana (n. 10 vuotta sitten ja jotain sinne päin) nää kreppipaperit millä värjäiltiin hiuksia pinkistä vihreeks.... onneks nykyjään saatavilla ihan oikeita aineita siihen tarkotukseen :D teki ne kaverit sokerilitkulla mulle myös rastoja B)
 
"munki piti käydä tossa joku vuosi sitten tekee rastat mut ryyppäsin kaikki rahat :ashamed: "

:D...No voihan ne tehä itekki...Ja kannattaaki,jos vaan ossaa.Mulla nää rastat on alunperin tehty parturissa,mutta polttivat niin pilalle,että suihkussa vaan 1cm pitkiä hiuksen pätkiä varisi:/ Onneksi on tukka kasvanu ja rastottunu luonnollisesti ja ne kauheet palaneet kikkareet murentunu aikoja sitte:D On vaan isompi töistä tehä ite ja ne alkaa olla "oikeanlaiset" rastat vasta n.vuoden kuluttua,mutta voipaha parturi rahat ryypätä kaikessa rauhassa ;D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
No kyllä se sininenkin voi olla aika säväyttävä olla ja ottaisin itelleni jos kävis :p

http://www.cybershop.fi/product/3937/clip-on-rasta-bunch--blackblue
Katos, ne hiukset saa näköjään tommosilla klipsuillakin :D Oonkin miettinyt et ottaako kaikki gootit semmoset lisäkkeet hiuksiinsa.
 
Vieras
Saa ja on saanutkin. On 12-vuotias ja selkeästi murrosikäinen. Ihana, kiltti ja fiksu tyttö. Koulussa pärjää ysin keskiarvolla, äänestettiin hymytytöksi. Olen ylpeä tumman väriseksi värjätyistä hiuksista, joissa shokkiraita. Pukeutuu myös ihan omalla tyylillään, mutta aina siististi. Lävistyksiä tai tatuointeja en antaisi laittaa. Täysi-ikäisenä voi laittaa (ei ole kyllä halunnutkaan ). Kampaaja laittanut hiukset ja ovat kauniit :). Sopivat tytölleni hyvin.
 
Sama
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Saa ja on saanutkin. On 12-vuotias ja selkeästi murrosikäinen. Ihana, kiltti ja fiksu tyttö. Koulussa pärjää ysin keskiarvolla, äänestettiin hymytytöksi. Olen ylpeä tumman väriseksi värjätyistä hiuksista, joissa shokkiraita. Pukeutuu myös ihan omalla tyylillään, mutta aina siististi. Lävistyksiä tai tatuointeja en antaisi laittaa. Täysi-ikäisenä voi laittaa (ei ole kyllä halunnutkaan ). Kampaaja laittanut hiukset ja ovat kauniit :). Sopivat tytölleni hyvin.
Ai niin, takaan, että kukaan ei luokittelisi tyttöäni hulttioksi. On pidetty esim. opettajien parissa, puolustaa kiusattuja, ottaa vastuuta luokkaprojekteissa, koulun musikaaleissa ym. Nuori, joka avaa oven mummoille. Kertaakaan en ole kuullut tytön suusta kirosanaa. Paremmin käyttäytyy kuin monet aikuiset. Minusta on vain mukavaa, ettei tyttö ole samanlainen nynnerö kuin äitinsä aikanaan (= kaikki piti tehdä mahdollisimman näkymättömästi ja samanlaisesti kuin muut ). Töissä ja opinnoissa tämä neiti tulee pärjäämään satavarmasti :)! Sitä paitsi noin hieno tukka sopisi monelle aikuisellekin tyylikkyydessään, vaikka shokkiväriraita likimain mustissa hiuksissa onkin. Tyttö on tummahiuksinen muutenkin eli esim. kulmat ja ripset sopivat kokonaisuuteen. Samoin ihon sävy. Ihan tyylitöntä juttua en toivoisi lapseni laittavan, mutta tuskin haluaisikaan.
 

Yhteistyössä